Zasady rekrutacji


Zgłoszenia do gry.
Awatar użytkownika
Skryba
Mistrz Gry
Posty: 3446
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Zasady rekrutacji

Post autor: Skryba »

Zasady rekrutacji

Obrazek


1. Etap pierwszy rekrutacji potrwa do 2-3 tygodni - w tym czasie będzie możliwe stworzenie własnego kraju. W etapie drugim, który rozpocznie się po starcie gry możliwe będzie zgłaszanie się na już utworzone i wyznaczonego do tego kraje.
2. Obowiązuje pierwszeństwo jakości podań - to ona głównie będzie decydować o przyjęciu czy o lokalizacji w konkursie podań (gdy na jedno miejsce aplikuje więcej niż jedna osoba, lub są to terytoria sporne). Jednakże z uwagi na tempo rekrutacji i bycie fair wyznaczamy, że termin podania będzie też brany pod uwagę - w celu uniknięcia sytuacji, że ktoś pracuje nad podaniem 2-3 tygodnie bez świadomości konfliktu podań, a ktoś inny w ostatnim dniu rekrutacji zgłosi podanie. W takim razie bądźcie przejrzyści i zgłaszajcie się z wyprzedzeniem, gdzie kto chce się ulokować. Oczywiście z drugiej strony nie będziemy też uznawali rezerwacji lokacji bez wkładu.
3. W podaniu znaleźć się muszą conajmniej:
  • rys historyczny (minimum 100 lat do tyłu, maksymalnie 800 lat do tyłu),
  • rys społeczeństwa,
  • rys ustrojowy,
  • opis religii bądź link do podania gracza, którego religię adaptujemy. Jeśli zmieniamy coś w doktrynie, należy o tym napisać w naszym podaniu.
  • mapa obszaru, który chcemy zająć
Przykłady można znaleźć tutaj viewforum.php?f=89

4. Bardzo bym prosił, żeby podanie nie było za długie – max na 4 strony A4 (liczone czcionką 11, times new roman).
5. Aplikować można na obszar oznaczony na tej mapie jako biały - viewtopic.php?t=1004
6. Zachęcamy do wspólnego dogrywania podań - im podania mają więcej wspólnych elementów tym świat jest ciekawszy.
7. O ile pojawi się dużo chętnych dozwalamy możliwość zmniejszenia podstawowej liczby prowincji lub powiększenia liczby prowincji na mapie - mówiąc to i tak pewnie zostaniemy przy obecnym rozkładzie.
Dokładniejsze zasady mechaniczne (jak ilość prowincji, rozkład miast, zamków itp.) pojawią się w kolejnych postach w tym wątku.
When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up. - C.S. Lewis
Awatar użytkownika
Skryba
Mistrz Gry
Posty: 3446
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zasady rekrutacji

Post autor: Skryba »

Rekrutacja w trakcie gry

Obrazek


Po zamkniętej rekrutacji, niemożliwym jest już stworzenie swojego w pełni własnego państwa. Nie oznacza to jednak, że nie można dołączyć do rozgrywki. Istnieją wolne kraje NPC (nie wszystkie NPC są do obsadzenia), na które możecie się zgłosić. Są to najczęściej kraje stworzone przez graczy którzy zrezygnowali z dalszej rozgrywki. Ich lista jest dostępna poniżej i na bieżąco aktualizowana. Poszczególne kraje są też pogrupowane w zależności od "jakości" ich poziomu oraz sytuacji geopolitycznej.

Oczywiście przy wejściu na dany kraj możemy rozważyć wprowadzenie pewnych zmian. Nie mogą być jednak one rewolucyjne i zmieniające zupełnie jego charakter, oraz dobrze byłoby gdyby miały uzasadnienie IG. Im kraj jest mniej "powiązany" z wydarzeniami w grze oraz związany traktatami z innymi graczami, tym większe zmiany możemy dopuścić.

Co zatem zrobić trzeba by zagrać takim krajem? Wystarczy utworzyć temat z podaniem w dziale Rekrutacja oraz wyrazić życzenie zagrania danym państwem. Możesz na tym etapie nam również napisać jakie zmiany chciałbyś wprowadzić względem opisu. W odpowiedzi zadamy Tobie kilka pytań by zorientować się czy orientujesz się w realiach oraz w sytuacji kraju na jaki aplikujesz.


When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up. - C.S. Lewis
Awatar użytkownika
Skryba
Mistrz Gry
Posty: 3446
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zasady rekrutacji

Post autor: Skryba »

Start

1. Startowa ilość prowincji: 20. Podając dobry powód w podaniu, można uzyskać dyspensę na 18 prowincji (minimum) - 25 prowincji (maksimum). Każdy ma nadal równe szanse. Oznacza to tylko tyle, że małe państwo będzie mocniej zurbanizowane, ale nadal będzie posiadać tyle populacji, co większe państwo - gęściej zaludnione miasteczkami niż większymi miastami. To samo tyczy się bogactwa złóż/zasobów. Również większe prowincje na mapie odpowiadają po prostu mniejszej gęstości zaludnienia, a mniejsze większej gęstości, ale populacja/bogactwo nadal "się zgadza".

2. Startowa ilość PP: 400 punktów. Startowa ilość PB: 300 punktów. Startowe modyfikatory: podatki 25%, protekcja handlowa 40%, stabilność 75%. Podatki można podnieść dopiero od drugiej tury (tj. podnieść w pierwszej, zebrać plony w drugiej). Startowy dochód powinien wynieść 148,13 pkt (wg opisanej w zasadach formuły: viewtopic.php?p=10272#p10272).

2. Gracz sam przydziela ile PP i PB znajdzie się w każdej prowincji, czerpiąc ze startowej puli. Nie można ulokować wszystkich punktów w jednej prowincji. Ze względów fabularnych, warto też nie dzielić ich równiutko od linijki (ale to już nie jest wymóg).

3. Minimalna wartość PP w jednej prowincji: 10 pkt. Maksymalna wartość PP w jednej prowincji: 80 pkt. Tak samo z PB. Wymóg ten dotyczy wyłącznie startu, po starcie wartości te oczywiście mogą rosnąć lub spadać poniżej/powyżej limitów.

4. Każde miasteczko i miasto ma własne fortyfikacje, od razu po powstaniu, bez dodatkowych opłat. Miasteczko ma mury, miasto - mury i zamek. W trakcie gry można wznosić dodatkowe mury i zamki, opisane w cenniku.

5. Mapa prowincji z PP i PB musi być opublikowana na jawnym forum gracza. Te informacje są bowiem jawne i znane każdemu. Warto na mapie zaznaczyć także ośrodki miejskie (PP) oraz złoża/zasoby (PB) - ich opis pozostaje fabularnie dowolny dla każdego gracza (MG zastrzega sobie prawo ingerencji). Warto również włożyć dodatkowy wysiłek i nanieść na mapę nazwy geograficzne - krain, prowincji, rzek, gór itp.
When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up. - C.S. Lewis
Awatar użytkownika
Skryba
Mistrz Gry
Posty: 3446
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zasady rekrutacji

Post autor: Skryba »

REKRUTACJA ZOSTAŁA ZAMKNIĘTA.
Od tej pory aplikować można tylko na kraje NPC (utworzone jako takie, bądź zwolnione przez graczy w trakcie rozgrywki).
When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up. - C.S. Lewis
Zablokowany

Wróć do „Rekrutacja”