PODANIE WARUNKOWO ZAAKCEPTOWANE
Warunkowe zaakceptowanie oznacza:
I. Na skutek innych podań mogą jeszcze wyniknąć kwestie, które trzeba będzie to doprecyzować (zwłaszcza w przypadku konfliktu podań).
II. Zmiany modyfikatorów mogą ulec zmianie z uwagi na balans.
III. Możesz dalej proponować zmiany, natomiast od teraz każda zmiana podania musi być wcześniej konsultowana z GMami.
IV. Możliwe jest "ponowne otwarcie podania" na Twoją prośbę, w przypadku znacznej zmiany mechaniki lub zmiany stanu startowego.
Modyfikatory:
Rozkwit kultury i nauki
Dzięki przywilejom udzielonym przez Księcia, możni i intelektualiści zyskali możliwość zakładania uczelni oraz instytucji kulturalnych. To poprawiło dostępność edukacji i wsparcie dla sztuki, co skutkowało rozkwitem kultury i nauki w Księstwie Elyrandyjskim. Skłoniło to możnych do rywalizacji o zdobycie najlepszych umysłów, nie tylko z miłości do nauki i sztuki, ale również ze względu na korzyści ekonomiczne i prestiż społeczny. Starania o pozyskanie utalentowanych jednostek stały się nieodłącznym elementem walki o wpływy na dworze Książęcym. Wpłynęło to na wzrost liczby wykształconych jednostek, co przyczyniło się do postępu społecznego i technologicznego, a także do rozwoju sztuki, literatury i nauki. To z kolei sprawiło, że Księstwo stało się centrum intelektualnym, przyciągając talent i wiedzę z różnych zakątków Imperiusa.
Skutek: Kraj posiada akademię, która chociaż niedofinansowana może zostać łatwiej rozbudowana.
Doświadczeni Dowódcy
Dzięki wieloletnim konfliktom zarówno na lądzie, jak i na morzu, Księstwo Elyrandyjskie posiada elitarnych dowódców, co stanowi kluczową siłę w działaniach militarystycznych.
Skutek: Pierwsi dwaj dowódcy wylosowani przez gracza otrzymują lepszy z dwóch rzutów na poziom kompetencji - nie ma szans aby wylosowali poziom "Bardzo kiepski".
Porty i stocznie
Długotrwały konflikt z Najwyższym Władztwem Savorachów zmusił Księstwo do rozwijania floty oraz zdolności morskich. W wyniku tego nadmorskie miasta zainwestowały w porty oraz stocznie, wyspecjalizując się w budowie morskich okrętów. Ta specjalizacja przyczyniła się do zwiększenia potencjału morskiego Księstwa oraz rozwoju jego floty wojennej i handlowej.
Skutek: Księstwo może rozmieścić inwestycję o charakterze dużej i specjalnej stoczni, pozwalającej co turę wodować 5 okrętów ze zniżką 25%. Stocznia może zostać rozbudowana.
Wzmożony Handel
Strategiczne położenie między Imperium Tylosyjskim a Oświeconym Miastem Aletris stawia Księstwo w centrum wielu szlaków handlowych, co otwiera ogromne możliwości dla rozwoju handlu i wymiany kulturowej.
Skutek: Startowy poziom wartości handlu w kraju wynosi 45%
Podległość
Księstwo Elyrandyjskie musi corocznie płacić trybut Imperium Tylosyjskiemu oraz dostarczać wsparcie militarnie w przypadku konfliktów, a również potrzebuje zgody do działań międzynarodowych, co ogranicza zdolność w obszarze dyplomacji i polityki międzynarodowej.
Skutek: Imperium ingeruje w politykę kraju oraz oczekuje wsparcia militarnego od Księstwa. Księstwo płaci Imperium trybut w wysokości 10% swoich dochodów w złocie co turę. Imperium może potraktować atak na Księstwo jak za atak na swoje włości.
Ruiny zamków
Ziemia Księstwa Elyradyńskiego była areną licznych konfliktów i wojen, zarówno Imperialnych, jak i ataków ze strony Savorachów zza morza. W wyniku tych długotrwałych starć wiele zamków i fortyfikacji uległo znacznym zniszczeniom. Książe musi podjąć trudne wysiłki w celu odnowienia i odbudowy zamków, aby przywrócić im dawny blask i strategiczne znaczenie.
Skutek: Kraj startuje z jednym zamkiem II poziomu mniej oraz dwoma zamkami I poziomu mniej
Wewnętrzne Napięcia
Długotrwałe wasalstwo i liczne powstania możnych pozostawiły trwałe napięcia w społeczeństwie, co skutkuje okresowymi niepokojami społecznymi i sporadycznymi wystąpieniami niezadowolenia. Utrzymanie jedności społeczeństwa jest wyzwaniem.
Skutek: Sytuacja wewnętrzna w Księstwie daleka jest od spokojnej.
Księstwo Elyrandyjskie
- Tymus
- Wyświetl profil
- Rejestracja: pn cze 13, 2022 3:37 pm
Przejdź do
- OGiek
- ↳ Tura 6 / Rok 806
- ↳ Forum administracyjne
- ↳ Dyskusje
- Podstawy
- ↳ Rekrutacja
- ↳ Zasady
- ↳ Encyklopedia
- Świat
- ↳ Wydarzenia
- ↳ Wojny
- ↳ Dyplomacja
- ↳ Konfederacja Wolnych Miast Morskich
- ↳ Zjednoczona Panduria
- Dominia
- ↳ Królestwo Bragów i Noeai
- ↳ Konfederacja Royin
- ↳ Republika Primorska
- ↳ Kapitania Salvado
- ↳ Levamentum
- ↳ Rezacja
- ↳ Republika Valglandu
- ↳ Ducatus Meridianum
- ↳ Wielkie Cesarstwo-Arcykrólestwo Najjaśniejszych Księstw Korków
- ↳ Emirat Uwlajów
- ↳ Królestwo Ulv
- ↳ Królestwo Mezzarii
- ↳ Republika Jeźierska
- ↳ Republika Prevlaccio
- Przykładowe forum dominium
- ↳ Przykładowe dominium - jawne forum
- ↳ Przykładowe dominium - tajne forum
- Archiwum
- ↳ Archiwum Imp15
- ↳ Podstawy
- ↳ Rekrutacja
- ↳ Zaakceptowane
- ↳ Odrzucone
- ↳ Zasady
- ↳ Encyklopedia
- ↳ Świat
- ↳ Wydarzenia
- ↳ Wojny
- ↳ Dyplomacja
- ↳ Księstwo Altmarii
- ↳ Hapsal-Fellin
- ↳ Księstwo Attigliano
- ↳ Arcyksięstwo-Królestwo Merowinii-Valdarii
- ↳ Plemiona Ungołów
- ↳ Wielkie Księstwo Medii
- ↳ Srebrna Liga
- ↳ Republika Czarnego Oka
- ↳ Dominia
- ↳ Nowa Cyrtia
- ↳ Księstwo Elyrandyjskie
- ↳ Królestwo Kaldahu
- ↳ Dominium Kalten
- ↳ Królestwo Karilian
- ↳ Unia Liwurska
- ↳ Lud Sumen
- ↳ Liga Wolnych Ludzi
- ↳ Zakon Wiecznego Ognia
- ↳ Przykładowe państwo
- ↳ Przykładowe państwo - jawne forum
- ↳ Przykładowe państwo - tajne forum
- ↳ Królestwo Valdarii
- ↳ Archiwum Telikos2
- ↳ Rekrutacja, zasady, lore, OG
- ↳ Świat
- ↳ Etap I - Era Wielkich Wędrówek Ludów
- ↳ Dyplomacja
- ↳ Państwa NPC
- ↳ Guinness
- ↳ Domena Arran
- ↳ Domena Gryfów
- ↳ Lómdati Rígsþur
- ↳ Carat Osogowa
- ↳ Kniaziostwo Czerwenzem
- ↳ Działania zbrojne
- ↳ Etap II - Era Królestw i Rycerzy
- ↳ Dyplomacja
- ↳ Działania zbrojne
- ↳ Etap III - Era Odrodzenia, Kultury i Nauki
- ↳ Dyplomacja
- ↳ Działania zbrojne
- ↳ (Etap IV) - Era Imperiów i Dekadencji
- ↳ Dyplomacja
- ↳ Działania zbrojne
- ↳ Domeny graczy
- ↳ Związek Aedha
- ↳ Związek Alikański
- ↳ Królestwo Aremanów
- ↳ Hierokracja Chorwian
- ↳ Monarchia Gesinis
- ↳ Arcykapłanat Hazarski
- ↳ Cesarstwo Ladycji
- ↳ Libuszanie
- ↳ Morianie
- ↳ Królestwo Oestermanów
- ↳ Chanat Partejski
- ↳ Cesarstwo Rizei
- ↳ Imperium Saelidów
- ↳ Satrapia Seleopolis
- ↳ Ludy Teryjskie
- ↳ Wyspy Wężowe
- ↳ Posada Wodan
- ↳ Śmietnik
- Partnerzy
- ↳ Strefa RPG