Biblioteka Hatterii (opis kraju)

Obrazek
Oligarchia. Położenie: centralno-północne. Kultura: tanuvarska/ndzundza vanhu, religia: Vsebohrodizm (synkretyczny)/kult JEGO. Założyciel Apollinos Striechas. [Prowadzi: Wierzymierz]

Moderator: Wierzymierz

Awatar użytkownika
Wierzymierz
Posty: 204

Biblioteka Hatterii (opis kraju)

Post autor: Wierzymierz »

Obrazek
Awatar użytkownika
Wierzymierz
Posty: 204

Re: Biblioteka Hatterii (opis kraju)

Post autor: Wierzymierz »

Historia, ustrój, społeczeństwo, religia:
viewtopic.php?f=22&t=51
Awatar użytkownika
Wierzymierz
Posty: 204

Re: Biblioteka Hatterii (opis kraju)

Post autor: Wierzymierz »

Doktryny: Dwór oknem na świat:
Rola dworu w Satrapii jest bardzo ważna, bo może on stanowić narzędzie niezwykle szybkiego awansu społecznego. Dlatego na dwór lokalne społeczności wysyłają swoich najlepszych przedstawicieli, aby w ten sposób zapewnić sobie więcej dojść, nawet do samych szczytów władzy. Jednocześnie nie utrzymywanie przez satrapę bogatego dworu byłoby równoznaczne z zatrzaśnięciem wszystkim tego okna.
Plus-opłacanie dworu bardziej niż normalnie zwiększa szansę na pojawienie się wybitnej jednostki
Minus- nieutrzymywanie dworu może prowadzić do utraty stabilności lub nawet buntu, zależnie od tego jak długo to trwa i czy jest jakiś powód

Krewni i znajomi królika:
Wielokulturowość Satrapii znacząco ułatwia robotę kupcom, bo łatwo znaleźć kogoś, kto ma rodzinę/ przyjaciół/ inne kontakty w ościennych państwach, a w związku z czym łatwo zdobyć dobry kontrakt. Z drugiej strony ta sama wielokulturowość połączona z tradycją pokojowej ekspansji oznacza, że włączenie podbitego terytorium do kraju jest niezwykle trudnym procesem.
Plus- bonus do protekcji handlowej
Minus- prowincje okupowane nie dają żadnych korzyści, prowincje podbite dają korzyści jakby były okupowane, mogą się zmienić na pełnoprawne tylko w wyniku intensywnych i kosztownych działań fabularnych albo przy przejściu do następnego etapu gry

Multi-kulti:
Multikulturowy klimat Satrapii oznacza, że ścierają się ze sobą idee, rozwiązania kulturowe i poglądy, które normalnie nigdy by się nie spotkały. Takie spory są dobre dla kreatywności i innowacji, ale nienajlepsze jeżeli chodzi o jedność państwa.
Plus- jeżeli jest jakaś bazowa szansa na wynalazek, to jest ona znacznie większa, jeżeli nie ma to pojawia się mała bazowa szansa, oprócz tego wszystkie działania związane z nauką dają lepsze efekty
Minus- avatarem gracza jest grupa kulturowa, z której pochodzi satrapa, pozostałe są NPC
ODPOWIEDZ

Wróć do „Satrapia Seleopolis”