Bonusy startowe i modyfikatory


Zasady gry.
Awatar użytkownika
Tymus
Posty: 1627

Bonusy startowe i modyfikatory

Post autor: Tymus »

Bonusy startowe i modyfikatory

Obrazek

Pora na najlepsze co jest w Imperiusach czyli tworzenie kraju. Na tej edycji postanowiliśmy skorzystać z dotychczasowych doświadczeń z ostatnich edycji i wprowadzić zróżnicowany start. Każdy gracz w opisie swojego kraju będzie miał swobodę w zdefiniowaniu swoich mocnych i słabych stron (musi być to co najmniej jedna silna strona). Każda kolejna mocna strona musi zostać okupiona słabą stroną. W celu uniknięcia exploitowania wprowadzamy również limit co najwyżej czterech mocnych i trzech słabych stron.

Gracze w ramach opisu swojego kraju wylistują i uzasadniają indywidualne cechy kraju - jak chcesz grać silnie zmilitaryzowanym krajem to z opisu powinno to wynikać, że prowadziłeś dużo wojen etc. Natomiast same wartości i modyfikatory na tej podstawie wyceniają mistrzowie gry. Pamiętajmy też by nasze silne i mocne strony w miarę były równe - więc jeśli ktoś nie mający praktycznie dostępu do morza opisze sobie słabe tradycje morskie jako minus, a jako plus wskaże zwiększony przyrost ludności to przyrost ten będzie także minimalnie wyceniony.

Dodatkowo poza powyższym systemem, każdy kraj poza główną religią i kulturą musi mieć opisane bazowo co najmniej jedną kulturę niedominującą oraz jedną herezję/inną religię na terenach naszego kraju. Elementy te mogą być potencjalnie umieszczone w ramach minusów ale wtedy ich intensywność będzie odpowiednio zwiększona (czyli w przypadku wskazania innej kultury jako minusa, kultura ta będzie bazowo dużo bardziej nam nieprzychylna). Można wskazywać jako te inne kultury i religie elementy z podań innych graczy (za ich zgodą) ale pamiętajmy, że tym samym dajemy drugiemu krajowi potencjalne CB.

Lista potencjalnych bonusów i minusów jest otwarta (w ramach rozsądku) natomiast dla przykładu takimi bonusami mogą być np.

Bonusy:
  • odnowiony cud świata
  • działająca akademia/uniwersytet
  • liczniejsza populacja
  • nowoczesna jednostka wojska zaciężnego
  • potężna i nowoczesna forteca
  • większy kraj
  • wasal
  • duże miasto
  • dzieła sztuki
  • dodatkowy pałac
Minusy:
  • wroga nam i silna herezja
  • nieefektywna administracja
  • mniej liczna populacja
  • uboższe miasta
  • mniejsza liczba zamków
  • mniejszy kraj
  • niepokoje wewnętrzne
Pragniemy też zaznaczyć, że na tej edycji nie przewidujemy jako startowych krajów graczy państw opartych na piractwie i łupiestwie. Może być to element kraju, który w czasie gry zostanie przez nas rozwinięty, ale startowo nie będzie państwa bandyckiego.

Ponadto pragniemy zaznaczyć, że modyfikatory można nabyć w trakcie rozgrywki (zarówno te negatywne jak i pozytywne) - wszystko zależy od naszych działań, planów i tego czy sytuacja, która uzasadnia nadanie modyfikatora nie jest tylko przejściowa.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasady”