Świat
Jak zostało już przywołane, startujemy w epoce, którą najłatwiej przyrównać do wczesnego renesansu. Mamy jeszcze do czynienia z poziomem technologicznym i obyczajami późnego średniowiecza. Jednakże coraz to nowe wynalazki i postęp popędzają ludzi ku nowym drogom.
Gra dzieje się przede wszystkim na kontynencie zwanym Imperiusem (dla większości ludzi jest to jedyny ląd jaki znają), będący poprzez Cieśniny Tylosyjskie oddzielony od Warenii (zwana również Warezją lub Warenzją) (duży kontynent na południu). By zapełnić ten świat na mapie startowej znajdują się trzy kraje NPC - Imperium Tylosyjskie, Oświecone Miasto Aletris oraz Najwyższe Władztwo Savorachów. Każdy z tych trzech NPCtów reprezentuje inną kulturę, inny styl państwowości jak i będzie pełnił inną rolę w tej grze. Mimo, że ich pierwotne założenia są już określone, to będzie możliwość dostosowania szczegółowych elementów, by zachować spójność świata.
Ale powiedzmy sobie jeszcze więcej o samym Imperiusie. Kontynent ten rządzony był przez lata przez Imperatorów z Tylos, których to władza rozciągała się nad całym znanym lądem. W skutek jednak wojen domowych i kryzysów jakie Imperium wtedy przeżywało, przed 300 laty, władza Tylos na Imperiusem zaczęła się kruszyć, przez co obecnie Imperium skurczyło się do rozmiarów stołecznych wysp i przyczółków po obu stronach cieśniny. Jednakże cofające się Imperium pozostawiło na tych terenach wiele wynalazków, dzieł sztuki, budowli czy obyczajów. Gdzieniegdzie można spotkać też samych Tylosjan, którzy żyją odseparowani od swojej wielkiej stolicy.
W przeciągu tychże trzystu ostatnich lat wiele się wydarzyło, co zapewne każdy opisze. Warto jednak pamiętać o tzw. okresie Ciemnego Słońca, który rozgrywał się jakieś 100 lat temu i był serią plag, głodu, powodzi, które spustoszyły krajobraz Imperiusa. To w tym czasie w Warenii zjawili się Savorachowie, którzy to prowadząc podboje w imię swojego władcy-boga prawie zniszczyli Imperium i zdobyli Tylos. Tylko cudowi przypisuje się fakt, że ówczesny Imperator dał radę odeprzeć rzesze wrogów z południa.
W celach światotwórczych pragniemy zaznaczyć, że preferujemy by na Imperiusie znajdowały się kraje i kultury nawiązujące do tradycji europejskich oraz bliskowschodnich - o innych przypadkach (np. ala-fantastycznych czy dalekowschodnich) możemy rozmawiać ale rezerwujemy sobie prawo braku zgody.