Strona 1 z 1

Zasady rekrutacji

: ndz wrz 24, 2023 1:02 pm
autor: Tymus
Zasady rekrutacji

Obrazek


1. Rejestracja do gry zostanie otwarta po opublikowaniu eventu wprowadzającego.
2. Etap pierwszy rekrutacji potrwa do 2-3 tygodni - w tym czasie będzie możliwe stworzenie własnego kraju. W etapie drugim, który rozpocznie się po starcie gry możliwe będzie zgłaszanie się na już utworzone i wyznaczonego do tego kraje.
3. Obowiązuje prymat jakości podań - to ona głównie będzie decydować o przyjęciu czy o lokalizacji w konkursie podań (gdy na jedno miejsce aplikuje więcej niż jedna osoba). Jednakże z uwagi na tempo rekrutacji i bycie fair wyznaczamy, że termin podania będzie też brany pod uwagę - w celu uniknięcia sytuacji, że ktoś pracuje nad podaniem 2-3 tygodnie bez świadomości konfliktu podań, a ktoś inny w ostatnim dniu rekrutacji zgłosi podanie. W takim razie bądźcie przejrzyści i zgłaszajcie się z wyprzedzeniem, gdzie kto chce się ulokować. Oczywiście z drugiej strony nie będziemy też uznawali rezerwacji lokacji bez wkładu.
4. W podaniu znaleźć się muszą conajmniej:
  • rys historyczny (max od 1 RNE, minimum 100 lat do tyłu),
  • rys społeczeństwa,
  • rys ustrojowy,
  • opis religii bądź link do podania gracza, którego religię adaptujemy. Jeśli zmieniamy coś w doktrynie, należy o tym napisać w naszym podaniu.
  • mocne i słabe strony zgodnie z zasadami
  • oddziały wojska zawodowego
  • mapa obszaru, który chcemy zająć
  • oddziały wojska zawodowego
Przykłady można znaleźć na archiwalnym forum Telikosa pierwszego

https://archiwa.chilioi.vxm.pl/telikos/ ... php?fid=12 - jeśli nie macie tam konta to poniżej dane do logowania do konta demo:

Kod: Zaznacz cały

login: demouser
pass: Helloworld1!
5. Bardzo bym prosił, żeby podanie nie było za długie – tak max na 6 wordowskich strony A4 (czcionką 11, arial).
6. Aplikować można na obszar oznaczony na tej mapie jako biały - viewtopic.php?t=431 (tereny NPC są nietykalne)
7. Startowe parametry państwa bazowego (mogą różnić się w zależnie od mocnych/słabych stron):
  • 250 PP
  • 30 PB
  • 10 prowincji
  • 300 złota do wydania na inwestycje w królewszczyzny, które będą działać natychmiastowo
  • 8 zamków I poziomu, 3 zamki II poziomu
  • 1x mury miejskie II poziomu
  • 1x pałac I poziomu
  • parę setek wojska zawodowego (ilość zależy od jakości)


    PB należy rozmieścić do przynajmniej 2 miast o minimalnym poziomie PB = 5
    W wypadku PP natomiast minimalny poziom na prowincję wynosi 15 PP, natomiast najwyższy – 40
8. Zachęcamy do wspólnego dogrywania podań - im podania mają więcej wspólnych elementów tym świat jest ciekawszy.
9. Jak było wspomniane, w odniesieniu do Imperium i/lub Aletris w podaniu można zaproponować religię, która to w NPCtach też się przyjmie - preferowana będzie wiara powszechniejsza (mająca więcej jak jeden kraj) oraz posiadające strukturę kościelną, której głowa będzie rezydowała w Imperium. W przypadku braków propozycji takiej religii, sami nadamy taką wiarę dla NPCtów.
10. O ile pojawi się dużo chętnych (ale bez przesady byśmy ich dali radę ogarnąć) dozwalamy możliwość zmniejszenia podstawowej liczby prowincji (do 8 np.) lub powiększenia liczby prowincji na mapie - mówiąc to i tak pewnie zostaniemy przy obecnym rozkładzie.

Re: Zasady rekrutacji

: czw paź 19, 2023 12:37 am
autor: Tymus
Rekrutacja w trakcie gry

Obrazek


Jako, że zakończyliśmy I turę rekrutacji, niemożliwym jest już stworzenie swojego w pełni własnego państwa. Nie oznacza to jednak, że nie można dołączyć do rozgrywki. Istnieją wolne kraje NPC (nie wszystkie NPC są do obsadzenia), na które możecie się zgłosić. Są to najczęściej kraje stworzone przez graczy którzy zrezygnowali z dalszej rozgrywki. Ich lista jest dostępna poniżej i na bieżąco aktualizowana. Poszczególne kraje są też pogrupowane w zależności od "jakości" ich poziomu oraz sytuacji geopolitycznej.

Oczywiście przy wejściu na dany kraj możemy rozważyć wprowadzenie pewnych zmian. Nie mogą być jednak one rewolucyjne i zmieniające zupełnie jego charakter, oraz dobrze byłoby gdyby miały uzasadnienie IG. Im kraj jest mniej "powiązany" z wydarzeniami w grze oraz związany traktatami z innymi graczami, tym większe zmiany możemy dopuścić.

Co zatem zrobić trzeba by zagrać takim krajem? Wystarczy utworzyć temat z podaniem w dziale Rekrutacja oraz wyrazić życzenie zagrania danym państwem. Możesz na tym etapie nam również napisać jakie zmiany chciałbyś wprowadzić względem opisu. W odpowiedzi zadamy Tobie kilka pytań by zorientować się czy orientujesz się w realiach oraz w sytuacji kraju na jaki aplikujesz.