Królestwo Karilian
Władca: Elarion I
Stolica: Étoilebourg
Kultura: Karilianska
Religia: Androsianizm Karilian
prestiż: 40
Modyfikatory:
Bogactwo naturalnych zasobów
Królestwo posiada żyzne gleby na nizinach, dostęp do morza i jeziora, co sprzyja obfitym zbiorom rolniczym i handlowi morskiemu. To przyczynia się do stabilnej gospodarki i dostępu do bogactwa.
Skutek: Kraj otrzymuje dodatkowe 30 PP.
Elity intelektualne i artystyczne
Królestwo Karilian ceni sztukę, naukę i edukację. Mecenat artystów i uczonych przez monarchę oraz duchowieństwo sprzyja rozwojowi kultury i wiedzy. To może przyciągać talent i umysły do kraju.
Skutek: Kraj otrzymuje bazowe dodatkowe miejsce na dworzanina
Wielowarstwowy system obronny
Królestwo utrzymuje różnorodne oddziały wojskowe, takie jak Gwardia Rycerzy Królewskich i Strzelcy Karilian. Ta różnorodność umożliwia efektywną obronę i zwiększa bezpieczeństwo kraju.
Skutek: Kraj startuje z jednym zamkiem II poziomu więcej oraz dwoma zamkami I poziomu więcej
Zacofanie
Przez lata bycia wasalem, Królestwo Karili było skoncentrowane na produkcji rolnie, rybołówstwie oraz handlu płodami rolnymi, kraj ten jest zacofany wymaga większych nakładów środków na budowę zawansowanych budynków itd.
Skutek: Kraj otrzymuje 60 złota mniej na początkowe inwestycje
Problemy z mniejszością
Diaspora dalej uważa że królestwo powinno być częścią imperium, niektórzy członkowie diaspory mogą wcielić w życie swoją wiarę próbując sabotażu, buntu itd.
Skutek: Sytuacja w kraju jest daleka od spokojnej
Uboższe miasta
Jako że kraj przez wiele lat był skupiony na rolnictwie, miasta są biedniejsze.
Skutek: Kraj startowo zaczyna z 5 PB mniej.
Teatr Królewski - inwestycja przynosi 1 punkt prestiżu co turę. Aktorzy z teatru mogą uświetnić wydarzenie dworskie (jedno na turę), także poza Królestwem.