Władca: Wikariusz Andronikos VI
Stolica: Androsia
Kultura: Medyjska
Religia: Katlonizm
Prestiż: 2
Modyfikatory:
Fanatyczna Populacja
Święte Państwo jest państwem wiary - żarliwej, wojowniczej wiary, zrodzonym w ogniu wojny domowej, którego władza opiera się na fanatyzmie i nienawiści do innowierców. Perspektywa wojny przeciw niewiernym sprawi, że Medowie ruszą naprzód z pieśnią na ustach - ku zwycięstwu lub śmierci, walcząc z o wiele większym zapałem niż mniej wojownicze ludy.
Skutek: Świętemu Państwu łatwiej jest zebrać pospolite ruszenie na wypadek wojny.
Jednolitość Religijna
W Świętym Państwie jest tylko jeden bóg - Andros, a niewierni kończą w kajdanach albo ukamieniowany przez tłum. Radykalna polityka konwersyjna, że tak to można nazwać, sprawiła że wszystkie mniejszościowe grupy religijne dawno temu musiały przyjąć katlonizm albo uciec z Medii - a kraj stanowi religijny monolit.
Skutek: Kraj jest jednolity religijnie
Siewcy Wiary
Pobożny Katlonita winien szerzyć swą wiarę - zawsze i nie zważając na okoliczności. Medowie biorą to sobie do serca - i są w swym posłannictwie niezwykle żarliwi, a w dziele tym wspiera ich cały aparat państwa. Święte Państwo posiada rozbudowany system szkolenia kapłanów, mających nieść wiarę - biegłych w sztuce retoryki, odpowiednio lojalnych i zażartych w swych przekonaniach, którzy gotowi są wyruszyć w nawet najdalszy zakątek świata, aby służyć jako forpoczta katlonizmu - a ich słowa niejednego poganina już przekonały do odrzucenia swej błędnej wiary...
Skutek: Święte Państwo posiada skuteczniejszych misjonarzy
Atrofia handlu
Niełatwo jest być obcym kupcem w Świętym Państwie - i tylko odważni zapuszczają się w jego granice, aby szukać zysku - zaś władze postrzegają niewiernych kupców jako potencjalne zagrożenie i uważnie ich obserwują. Lokalnemu mieszczaństwu również wiedzie się raczej średnio - purytańskie i ascetycznie obyczaje lokalnej religii sprawiają, że handel wieloma dobrami uznawanymi za luksusowe w Medii jest zakazany, lub niechętnie widziany. Tym samym dochody z handlu Świętego Państwa są wyraźnie uszczuplone.
Skutek: Startowy poziom wartości handlu w kraju wynosi 35%
Mniejsza liczba zamków
Wraz z wojną domową, zamki-garnizony imperialne oraz te należące do lokalnej szlachty popadły w ruinę i zapomnienie, aby nie zostać potem odbudowanymi - Święte Państwo nie potrzebuje tak czy siak innej tarczy niż armie prawowiernych!
Skutek: Kraj startuje z jednym zamkiem II poziomu mniej oraz dwoma zamkami I poziomu mniej
Informacje
Położone w centralno-wschodnim Imperiusie. Monarchia. Wiara: katlonizm.
- Jan
- Wyświetl profil
- Rejestracja: pn gru 04, 2023 2:05 am
Wróć do „Wielkie Księstwo Medii”
Przejdź do
- OGiek
- ↳ Tura 6 / Rok 806
- ↳ Forum administracyjne
- ↳ Dyskusje
- Podstawy
- ↳ Rekrutacja
- ↳ Zasady
- ↳ Encyklopedia
- Świat
- ↳ Wydarzenia
- ↳ Wojny
- ↳ Dyplomacja
- ↳ Konfederacja Wolnych Miast Morskich
- ↳ Zjednoczona Panduria
- Dominia
- ↳ Królestwo Bragów i Noeai
- ↳ Konfederacja Royin
- ↳ Republika Primorska
- ↳ Kapitania Salvado
- ↳ Levamentum
- ↳ Rezacja
- ↳ Republika Valglandu
- ↳ Ducatus Meridianum
- ↳ Wielkie Cesarstwo-Arcykrólestwo Najjaśniejszych Księstw Korków
- ↳ Emirat Uwlajów
- ↳ Królestwo Ulv
- ↳ Królestwo Mezzarii
- ↳ Republika Jeźierska
- ↳ Republika Prevlaccio
- Przykładowe forum dominium
- ↳ Przykładowe dominium - jawne forum
- ↳ Przykładowe dominium - tajne forum
- Archiwum
- ↳ Archiwum Imp15
- ↳ Podstawy
- ↳ Rekrutacja
- ↳ Zaakceptowane
- ↳ Odrzucone
- ↳ Zasady
- ↳ Encyklopedia
- ↳ Świat
- ↳ Wydarzenia
- ↳ Wojny
- ↳ Dyplomacja
- ↳ Księstwo Altmarii
- ↳ Hapsal-Fellin
- ↳ Księstwo Attigliano
- ↳ Arcyksięstwo-Królestwo Merowinii-Valdarii
- ↳ Plemiona Ungołów
- ↳ Wielkie Księstwo Medii
- ↳ Srebrna Liga
- ↳ Republika Czarnego Oka
- ↳ Dominia
- ↳ Nowa Cyrtia
- ↳ Księstwo Elyrandyjskie
- ↳ Królestwo Kaldahu
- ↳ Dominium Kalten
- ↳ Królestwo Karilian
- ↳ Unia Liwurska
- ↳ Lud Sumen
- ↳ Liga Wolnych Ludzi
- ↳ Zakon Wiecznego Ognia
- ↳ Przykładowe państwo
- ↳ Przykładowe państwo - jawne forum
- ↳ Przykładowe państwo - tajne forum
- ↳ Królestwo Valdarii
- ↳ Archiwum Telikos2
- ↳ Rekrutacja, zasady, lore, OG
- ↳ Świat
- ↳ Etap I - Era Wielkich Wędrówek Ludów
- ↳ Dyplomacja
- ↳ Państwa NPC
- ↳ Guinness
- ↳ Domena Arran
- ↳ Domena Gryfów
- ↳ Lómdati Rígsþur
- ↳ Carat Osogowa
- ↳ Kniaziostwo Czerwenzem
- ↳ Działania zbrojne
- ↳ Etap II - Era Królestw i Rycerzy
- ↳ Dyplomacja
- ↳ Działania zbrojne
- ↳ Etap III - Era Odrodzenia, Kultury i Nauki
- ↳ Dyplomacja
- ↳ Działania zbrojne
- ↳ (Etap IV) - Era Imperiów i Dekadencji
- ↳ Dyplomacja
- ↳ Działania zbrojne
- ↳ Domeny graczy
- ↳ Związek Aedha
- ↳ Związek Alikański
- ↳ Królestwo Aremanów
- ↳ Hierokracja Chorwian
- ↳ Monarchia Gesinis
- ↳ Arcykapłanat Hazarski
- ↳ Cesarstwo Ladycji
- ↳ Libuszanie
- ↳ Morianie
- ↳ Królestwo Oestermanów
- ↳ Chanat Partejski
- ↳ Cesarstwo Rizei
- ↳ Imperium Saelidów
- ↳ Satrapia Seleopolis
- ↳ Ludy Teryjskie
- ↳ Wyspy Wężowe
- ↳ Posada Wodan
- ↳ Śmietnik
- Partnerzy
- ↳ Strefa RPG