W tym dziale będą znajdowały się wszystkie dostępne kompanie najemnicze wraz z sugerowanym kosztem najęcia. Tutaj składa się też oferty najęcia. W poście z ofertą powinien być odnośnik do takowej na forum tajnym, najlepiej w "dziale rozmowy z npc" czy innym pasującym, chyba że ktoś chce zrobić to otwarcie. W przypadku odnośnika do forum tajnego propozycja powinna zawierać informację komu składa się ofertę.
Uwaga: Kompanie w zasięgu można użyć w tej samej turze w której zostały najęte. Można również najmować kompanie poza zasięgiem, ale wtedy można ich użyć dopiero w turze następnej.
Spis kompanii:
Chorągiew przygodna
Dowódca: Jacques des Valois (odważny, pyszny) [8]
Siły: 100 rycerzy przygodnych (ciężka jazda)
Opis: W Orentii i okolicach nie brakuje młodych i awanturniczych rycerzy szukających chwały, sławy, ale także i grosza na polu bitwy. Doświadczony i dumny orencki rycerz, Jacques de Valois, zebrał i zorganizował niemałą grupę takowych poszukiwaczy przygód. Nie zważają oni zbytnio gdzie zdobywać będą chwałę, tak długa jak respektuje się ich rycerski stan.
Zasięg: Królestwo Orentii, Elmuria, Księstwo Epeeliotów, Hrabstwo Calatravy, Durance, Wielkie Księstwo Tegwerskie, Oświecona Republika Aruzji
Najęcie: 75
Utrzymanie: 35
Status: Wolni
Psy Północy
Dowódca: Coinneach Cirean (cierpliwy, sprytny) [5]
Siły: 400 łowców (łuczników z psami)
Opis: Ta pochodząca z dalekiej północy kompania zawdzięcza swoją nazwę wykorzystywanym przez nią czworonogom. Z rzadka jednak wykorzystują je w otwartej bitwie, a raczej wykorzystywana jest ich czujność i węch. Specjalizują się oni bowiem w zwiadzie a i do obozów strzeżonych przez ich psy niełatwo jest po cichu podejść.
Zasięg: Zachodnia Marchia, Wielkie Księstwo Smirnovskie, Księstwo Łubuszan, Imperium, Hospodarstwo Tarnaveńskie, Sicz Wernacka, Starostwo Jarpola, Marchia Kevedzka
Najęcie: 70
Utrzymanie: 35
Status: Na służbie Zachodniej Marchii
Błękitne Szakale
Dowódca: Barur “Jednoręki” (okrutny, sprytny, chciwy) [8]
Siły: 400 szakali (lekka piechota), 6 kog, 2 holki
Opis: Morska banda nieznająca litości i lojalności poza monetą. Nie mają problemów, aby pracować dla kogoś kto nimi gardzi, albowiem pogardzani są przez niemal cały świat, jako że kiedy nie są najęci napadają na wybrzeża grabiąc i porywając, niezależnie od kogo. Niemniej jednak niewielu jest takich specjalistów w walce morskiej i plądrowaniu jak oni.
Zasięg: Wolne Miasta Kahydan, Dalwat Al-Barbah, Sułtanat Azairów, Elmuria, Królestwo Orentii, Oświecona Republika Aruzji, Wielkie Księstwo Aruzji, Ksiestwo Epeeliotów
Najęcie: 90
Utrzymanie: 50
Status: Wolni
Gwardia Pogranicza
Dowódca: Horatio Caravaho (pracowity, pokorny) [5]
Siły: 200 gwardzistów (ciężka piechota)
Opis: Mieszanina spieszonych rycerzy z gór i wojaków, którym poszczęściło się na tyle, że nabyli porządny ekwipunek. Praktycznie wszyscy członkowie pochodzą z Gór Cienistych, niestraszne są więc im ciężkie tereny w boju i zdecydowanie lepiej się odnajdują w górach od pospolitej zbieraniny.
Zasięg: Elmuria, Republika Naugrimów, Księstwo Epeeliotów, Hrabstwo Calatrava, Królestwo Orentii, Królestwo Tarlandzie, Księstwo Daalriada
Najęcie: 60
Utrzymanie: 40
Status: Wolni
Pielgrzymi
Dowódca: Alear “Twardoręki” (okrutny, pracowity, pokorny) [6]
Siły: 300 pielgrzymów (ciężka piechota)
Opis: Kompania ta sięga swoją historią aż do czasów exodusu Regenta z Imperium. Założyli ją niektórzy członkowie Legionu Regenta po przyjęciu Regenta w Durance. Będąc doborowymi żołnierzami z fachu uznali, że skoro Regent jest już bezpieczny to mogą udzielić swych mieczy innym władcą w potrzebie - oczywiście za odpowiednią opłatą. Dzisiaj Pielgrzymi nie są aż tak pobożni jakby ich nazwa wskazywała, lecz zachowali wysoki standard swojej jednostki.
Zasięg: Durance, Królestwo Orentii, Oświecona Republika Aruzji, Wielkie Księstwo Tegwarskie, Wolne Miasto Hogelburg, Wielkie Księstwo Aruzji
Najęcie: 115
Utrzymanie: 60
Status: Wolni
Wolna Kompania
Dowódca: Vedar “Siwy” (mściwy, ostrożny) [4]
Siły: 300 wolnych piechurów (lekka piechota), 200 kłusowników (łucznicy)
Opis: Niełatwy jest los chłopa na Imperiusie, a najlepiej wiedzą o tym członkowie Wolnej Kompanii. Składa się ona bowiem ze zbiegłych od swych panów chłopów, myśliwych, drwali, a nawet zbójców, którzy postanowili wykorzystać umiejętności nieco bardziej legalnie.
Zasięg: Wielkie Księstwo Tegwarskie, Wolne Miasto Hogelburg, Marchia Kevedzka, Księstwo Daalriada, Starostwo Jarpola, Wielkie Księstwo Aruzji, Oświecona Republika Aruzji
Najęcie: 70
Utrzymanie: 30
Status: Wolni
Trzeci Synowie
Dowódca: Jegor Kawerowicz (dumny, śmiały, niepokorny) [7]
Siły: 100 starszych braci (ciężka jazda), 200 młodszych braci (lekka jazda)
Opis: Północ imperiusa niemało ma zubożałej szlachty i dziedziców dla których nie zostało nic do dziedziczenia. Było ich na tyle, że zawiązali nawet własna bandę, aby mieczem zapracować na chleb i przyjemności. Jest to kompania dosyć niejednolicie uzbrojona i na pewno nie najbardziej zorganizowana, ale nadrabiają to tym, że każdy członek konia posiada i w sztuce jeździectwa każdy z nich jest wyszkolony jak mało kto.
Zasięg: Wielkie Księstwo Smirnovskie, Zachodnia Marchia, Księstwo Łubuszan, Imperium, Hospodarstwo Tarnaveńskie, Sicz Wernacka, Starostwo Jarpola, Królestwo Tarlandzkie
Najęcie: 105
Utrzymanie: 65
Status: Wolni
Dzieci lasu
Dowódca: Drogomir (okrutny, sprytny, paranoik) [5]
Siły: 200 bagnołazów (lekka piechota), 100 upiorów (łucznicy)
Opis: Banda ta pochodzi z zalesionych bagien Łubuczy. Są oni dość dzicy i nieokrzesani, a pojęcia honorowej walki w ich języku nie występuje, a to dopiero część ich zalet. Odnajdują się oni w dziczy i w trudnym leśnym terenie jak niewielu ludzi potrafi i są w stanie wykorzystać przewagę jaką im to daje.
Zasięg: Księstwo Łubuszan, Zachodnia Marchia, Wielkie Księstwo Smirnovskie, Imperium, Hospodarstwo Tarnaveńskie, Sicz Wernacka, Starostwo Jarpola
Najęcie: 40
Utrzymanie: 20
Status: Na służbie Siczy Wernackiej
Podróżujący Kureń
Dowódca: Ataman Hryćko (chciwy, pijak, śmiały) [8]
Siły: 400 awanturników (lekka jazda)
Opis: O tym, że Wernacy są ludem bardzo lubiącym wolność, nie trzeba raczej nikogo przekonywać. Niemniej niewiele jest grup tak bardzo niezależnych jak ta kompania. Zgodnie z “kulturą” wernacką zarabiają na swoje swawole robiąc szabelką gdziekolwiek ich licho poniesie.
Zasięg: Sicz Wernacka, Starostwo Jarpola, Hospodarstwo Tarnaveńskie, Księstwo Łubuszan, Imperium, Zachodnia Marchia, Marchia Kevedzka, Kaganat Tugrejski, Wielkie Księstwo Aruzji, Wolne Miasto Hogelburg, Wielkie Księstwo Tegwarskie
Najęcie: 95
Utrzymanie: 45
Status: Wolni
Pięść Thajera
Dowódca: Breigh Byrne (okrutny, śmiały)
Siły: 200 Rycerzy Thaajera (ciężka jazda)
Opis: “Pancerni jeźdźcy daalriadcy byli zbyt drodzy w utrzymaniu w czasie pokoju względem zaciężnych hufów alkmaarskiej piechoty i chorągwii reevskich łuczników, az atem po Układzie z Connaht i nastaniu pokoju - po prostu stracili wszelkie możliwości znalezienia zajęcia. Był to problem o tyle, że w czasie ponad półtora wieku wojen toczonych przez Vaalsów w służbie imperatora, wiele rodów wybierających tradycje wojenne wielce wzbogaciło się i stać ich było na ekwipunek ciężkozbrojnych jeźdźców. Tak zawiązała się kompania ciężkozbrojnych pod wodzą Paithraicka O'Hagena, który uzyskawszy książęce zezwolenie na najmowanie się poza granicami Daalriady, rozpoczął w 690 roku chwalebną ścieżkę vaalskiej, cięzkożbrojnej kompanii najemniczej. Nazwę wzięli od Thaajera, utożsamianego z imperialnym Fhearhairem - patronem ognia, wiatru i wojny, ale też wśród Vaalsów z mordem i niepowstrzymaną furią. Tak jak w Daalriadzie nie wykształcił się żaden etos rycerski możliwy do zauważenia choćby w Orentii tak i po tych wojach ciężko wypatrywać zachowań kojarzonych na południu z 'rycerstwem'. Są bitni, a w szarży zaiste przypominają niepowstrzymaną pancerną pięść, ale lubią sobie i połupić, pogwałcić, a i bezbronnych jeńców wymordują gdy nie ma co z nimi zrobić, a wynajmujący nie ma nic przeciwko lub tego oczekuje. Ostatnimi czasy sami szyderczo zwą się "Rycerzami Thaajera" co przewrotnie zgadza się z aspektem tego nieposkromionego i nie przejmujacego się zasadami boga vaalskiego. Ci co raz stanęli przeciw szarży tej kompanii najemniczej i mogą poszczycić się tym, że przeżyli - czasem twierdzą, ze woleliby stanąć przeciw północnej jeździe mhamai niż powtórzyć to doświadczenie.”
Zasięg: Księstwo Daalriada, Królestwo Tarlandzkie, Imperium, Marchia Kevedzka, Wielkie Księstwo Tegwarskie, Hrabstwo Calatrava
Uwagi: Kompania ta nigdy nie będzie walczyła przeciwko Księstwu Daalriady i Księstwo ma pierwszeństwo w najmowaniu.
Najęcie: 110
Utrzymanie: 60
Status: Wolni
Kompania Rahilska
Dowódca: Farid ibn Bahar (cierpliwy, pracowity) [5]
Siły: 200 piaskowych jeźdźców (lekka jazda)
Opis: Tereny starego sułtanatu należą do najcieplejszych terenów na całym świecie. Są to warunki wymagające dla żołnierzy i ich wierzchowców. Niewielu zna się na tym tak jak wolni beduini pochodzący z pustynnych terenów na południu. Ich wytrzymałość, podobnie jak ich wierzchowców, jest niewątpliwym atutem w tym regionie.
Zasięg: Wolne Miasta Kahydan, Dalwat Al-Barbah, Sułtanat Azairów, Elmuria
Najęcie: 35
Utrzymanie: 25
Status: Wolni
Chorągiew Wyzwolonych
Dowódca: Hassem ibn Jahir (rycerski, dumny) [7]
Siły: 150 wyzwolonych (ciężka jazda)
Opis: Podczas upadku sułtanatu sytuacja Al-Raqików diametralnie się zmieniła. Nie wszyscy z nich jednak mieli ochotę na tworzenie państwowości i wszelakie obowiązki z nimi związane. Spowodowało to nagły wzrost w najemnych Al-Raqikach szukających fortuny na swoich zasadach. Zebrało się ich w końcu tyle razem, żeby ogłosić się oficjalnie kompanią najemniczą. I choć od tego momentu minęło trochę czasu, to kompania wciąż kontynuuje swoją działalność.
Zasięg: Wolne Miasta Kahydan, Dalwat Al-Barbah, Sułtanat Azairów, Kaganat Tugrejski
Najęcie: 110
Utrzymanie: 55
Status: Wolni
Czarna Kompania
Dowódca: Callum Seglin (ostrożny, pracowity) [10]
Siły: 600 czarnych tarczowników (ciężka piechota), 200 czarnych kuszników (kusznicy)
Opis: Jest to jedna z najbardziej bitnych i elitarnych jednostek wojskowych w całym Imperiusie, co dodatkowo wzmacnia fakt, że jest całkiem liczna - na tyle, że niektórzy nazywają ją “Czarną Armią”. Pierwotnie było to wojsko wywodzące się z imperium i walczące u boku jednego z pretendentów do tronu cesarskiego za panowania Muirchertacha II. Po przegranej wojnie opuścili imperium bojąc się represji i zaczęli owocną działalność jako kompania najemnicza, uczestnicząc od tego czasu w niejednej wojnie. Z upływem czasu zaczęto przyjmować rekrutów spoza imperium, tak, że dziś już tylko najstarsi są Néithrtáighczykami, natomiast niektóre tradycje imperialne dalej zostały zachowane. Charakterystyczne dla nich są czarne pancerze od których oddział bierze swoją nazwę.
Zasięg: Wielkie Księstwo Smirnovskie, Królestwo Tarlandzkie, Księstwo Daalriada, Hrabstwo Calatrava, Księstwo Epeeliotów
Najęcie: 200
Utrzymanie: 100
Status: Wolni
Najemnicy
Re: Najemnicy
I7: Związek Saliski, I8: Hrabstwo Nowego Sohail, I9: Królestwo Naugrimów, I10: Konglomerat AAAR (Auralen-Asturia-Artois-Rzesza), I11: Konfederacja Kantonów Naugrimskich-GM, I12: Cesarstwo Ta'in, I13: Hospodarstwo Tenes
Re: Najemnicy
742 rok
Psy Północy przechodzą na służbę Zachodniej Marchii.
Dzieci Lasu przyjmują ofertę Wernaków.
Psy Północy przechodzą na służbę Zachodniej Marchii.
Dzieci Lasu przyjmują ofertę Wernaków.
I11: Despotat Milingów, I12: Królestwo Coirdilaes, I13: Zakon Blauschild
Re: Najemnicy
744 rok
Kompania Rahilska idzie na służbę do Dalwatu Al-Barbahu.
Wolna Kompania przyjmuje ofertę Wielkiego Księstwa Aruzji.
Kompania Rahilska idzie na służbę do Dalwatu Al-Barbahu.
Wolna Kompania przyjmuje ofertę Wielkiego Księstwa Aruzji.
I11: Despotat Milingów, I12: Królestwo Coirdilaes, I13: Zakon Blauschild