Oświecona Republika Aruzji - Ellahar
Oświecona Republika Aruzji - Ellahar
Hejo - mogę przejąć tych ciekawych husyto-włocho-greków.
DX: Batory (Siedmiogród, RON), D1414: Palaiologoi (Bizancjum, Despotat Morei)
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza, I2: Angelon/Westuria/Uther, I3: Antiochea, I4: Angelon,
I9: Państwo Zakonne, I10: Zerrukini?, I11:GM?, I12GM? (czy jakoś tak)
T: Xanth
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza, I2: Angelon/Westuria/Uther, I3: Antiochea, I4: Angelon,
I9: Państwo Zakonne, I10: Zerrukini?, I11:GM?, I12GM? (czy jakoś tak)
T: Xanth
Re: Oświecona Republika Aruzji - Ellahar
A więc zgodnie z tradycją kilka pytań przed przyjęciem:
1. Czy Oświecona Republika ma podpisane jakieś traktaty i jeśli tak to jakie?
2. Czym Abyryzm Goneiski odróżnia się od Abyryzmu wyznawanego w innych krajach?
3. W którym roku wybuchł bunt w Consentras i kto mu przewodził?
4. Co spowodowało wzrost popularności stronnictwa wojskowego w Oświeconej Republice w ostatnim czasie?
1. Czy Oświecona Republika ma podpisane jakieś traktaty i jeśli tak to jakie?
2. Czym Abyryzm Goneiski odróżnia się od Abyryzmu wyznawanego w innych krajach?
3. W którym roku wybuchł bunt w Consentras i kto mu przewodził?
4. Co spowodowało wzrost popularności stronnictwa wojskowego w Oświeconej Republice w ostatnim czasie?
I11: Despotat Milingów, I12: Królestwo Coirdilaes, I13: Zakon Blauschild
Re: Oświecona Republika Aruzji - Ellahar
1. Hudna Goneiska z 744 (ale nie przestrzegana)
2. Nie uznają zwierzchności Durance + większy fanatyzm religijny (vs. obcym).
3. 624, Danbaatar (brat chana)
4. Rejza piratów z południa.
Mam też klika pytanek o możliwe zmiany (w kwestii dostosowania państwa
)
I. Do Aberytzmu Gonejskiego chciałbym dodać obrzezanie (w sensie, że od samego początku było - kwestia mocno fabularna, plus śmieszek wobec moich ciągłych prób grania Żydami w okresie wędrówki przez pustynie
)
II. Czy mogę trochę pozmieniać mapkę? Minimum to przestawić zamki do miast. Z dalszych rzeczy: Consentras uczynić portem (szczególnie, że w kronikach jest xd), a resztę poprzestawiać w ramach prowincji?
III. Językowo: Aruzja południowa jest trochę bardziej grecka - co widać w imionach, nie widać w nazwach miejsc. Mogę wzorować się bardziej na południowych włoszech? (Czyli zmienić parę nazw zameczków na bardziej greckie)?
IV. Chciałbym zacząć od fabularno-politycznej zmiany władz: Makariusz (wielki magister) pozostaje na stanowisku, ale... rada dymarchów wyznaczy spośród siebie stratega (nazwijmy go Antioch), który de facto przejmie uprawnienia wielkiego magistra. Czyli taki konserwatywny przewrót w stylu republikańskim (nikt nie zginął, Makariusz dalej czyta woluminy i jest szefem akademii... ale gram Antiochem, który z odpowiednimi prerogatywami i tak musi użerać się z radą).
2. Nie uznają zwierzchności Durance + większy fanatyzm religijny (vs. obcym).
3. 624, Danbaatar (brat chana)
4. Rejza piratów z południa.
Mam też klika pytanek o możliwe zmiany (w kwestii dostosowania państwa

I. Do Aberytzmu Gonejskiego chciałbym dodać obrzezanie (w sensie, że od samego początku było - kwestia mocno fabularna, plus śmieszek wobec moich ciągłych prób grania Żydami w okresie wędrówki przez pustynie

II. Czy mogę trochę pozmieniać mapkę? Minimum to przestawić zamki do miast. Z dalszych rzeczy: Consentras uczynić portem (szczególnie, że w kronikach jest xd), a resztę poprzestawiać w ramach prowincji?
III. Językowo: Aruzja południowa jest trochę bardziej grecka - co widać w imionach, nie widać w nazwach miejsc. Mogę wzorować się bardziej na południowych włoszech? (Czyli zmienić parę nazw zameczków na bardziej greckie)?
IV. Chciałbym zacząć od fabularno-politycznej zmiany władz: Makariusz (wielki magister) pozostaje na stanowisku, ale... rada dymarchów wyznaczy spośród siebie stratega (nazwijmy go Antioch), który de facto przejmie uprawnienia wielkiego magistra. Czyli taki konserwatywny przewrót w stylu republikańskim (nikt nie zginął, Makariusz dalej czyta woluminy i jest szefem akademii... ale gram Antiochem, który z odpowiednimi prerogatywami i tak musi użerać się z radą).
DX: Batory (Siedmiogród, RON), D1414: Palaiologoi (Bizancjum, Despotat Morei)
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza, I2: Angelon/Westuria/Uther, I3: Antiochea, I4: Angelon,
I9: Państwo Zakonne, I10: Zerrukini?, I11:GM?, I12GM? (czy jakoś tak)
T: Xanth
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza, I2: Angelon/Westuria/Uther, I3: Antiochea, I4: Angelon,
I9: Państwo Zakonne, I10: Zerrukini?, I11:GM?, I12GM? (czy jakoś tak)
T: Xanth
Re: Oświecona Republika Aruzji - Ellahar
To się zgadza.
No jeśli trzeba to możemy się zgodzić xD. Chyba oryginalna wizja Oświeconej Republiki tego za bardzo nie obejmowała, ale nie jest to coś aż tak niezwykle przewrotnego żebym się zapierał rękami i nogami.
No wędrować miasta i zamki nie będą, więc mapka zostaje jak jest, nawet jak jest gdzieś napisane że Consentras jest portowe, to jest to tylko błąd.
Nazwy możesz pozmieniać.
Zgoda, choć zamiast "Antiocha" proponowałbym Arkancjusza Dystasa, który to już w ostatnim froncie jawił się jako główny kandydat do takiego "przewrotu".Ellahar pisze: ↑czw sie 31, 2023 3:53 pmIV. Chciałbym zacząć od fabularno-politycznej zmiany władz: Makariusz (wielki magister) pozostaje na stanowisku, ale... rada dymarchów wyznaczy spośród siebie stratega (nazwijmy go Antioch), który de facto przejmie uprawnienia wielkiego magistra. Czyli taki konserwatywny przewrót w stylu republikańskim (nikt nie zginął, Makariusz dalej czyta woluminy i jest szefem akademii... ale gram Antiochem, który z odpowiednimi prerogatywami i tak musi użerać się z radą).
Szczegóły można ustalić już na tajnym forum, a na razie:
Podanie zaakceptowane
I11: Despotat Milingów, I12: Królestwo Coirdilaes, I13: Zakon Blauschild