Religie

Awatar użytkownika
Princeps
Mistrz Gry
Posty: 3021
Rejestracja: ndz mar 07, 2021 9:45 pm

Religie

Post autor: Princeps »

Religia

Religia określa jakiego wyznania jest sterowany przez gracza gubernator oraz zdecydowana większość kolonistów. Państwa są podzielone na 3 główne religie: katolicyzm, islam i protestantyzm.
Każda kolonia oprócz posiadania doktryn państwowych, otrzymuje również doktrynę religijną.


Katolicy:

Doktryna: Towarzystwo Jezusowe
Zakon założony przez Ignacego Loyolę w 1534 roku, zwany też w skrócie Jezuitami działając z polecenia i upoważnienia samego papieża zadeklarował wsparcie dla chrystianizacji Nowego Świata. Jezuici dopilnują aby misja szerzenia słowa chrystusowego przebiegała sprawnie i bez konfliktów z lokalną ludnością.

Gracz otrzymuje bonus do nawracania tubylców, a co za tym idzie do asymilacji lokalnej ludności.

Kraje katolickie: Kastylia, Aragonia, Portugalia, Francja, Wenecja, Genua, Austria, Polska, Florencja, Neapol


Protestanci:

Doktryna: Solus Christus
W naszej wierze jedynym pośrednikiem między ludźmi a Bogiem jest Jezus Chrystus. To sprawia, że niepotrzebne jest utrzymywanie tak wielkiej rzeszy duchownych jak w kościele katolickim. Za tym z kolei idzie brak potrzeby pobierania przez duchownych wysokiego podatku od wiernych. Tak więc skoro ludzie tego podatku nie płacą to dlaczego my byśmy go nie mogli pobrać?

Gracz otrzymuje bonus do kontroli w miastach.

Kraje protestanckie: Pomorze, Prusy, Szwecja, Szkocja, Hanza, Dania, Anglia, Niderlandy


Muzułmanie:

Doktryna: Dzieci Żagli
Muzułmanie nieważne czy znad Morza Czerwonego, Zatoki Perskiej czy z Morza Śródziemnego zawsze znani byli jako wybitni żeglarze. To pozwoliło nam na odgrywanie istotnej roli w handlu morskim, co przeniesiemy na warunki Nowego Świata.

Gracz otrzymuje bonus do siły handlu na szlakach wodnych

Kraje muzułmańskie: Osmanowie, Egipt, Maroko, Tunezja
I11: La Repubblica, I12: Sułtanat Raszimu, I13: Księstwo Dragenii/MG
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasady gry”