Religia
Religia określa jakiego wyznania jest sterowany przez gracza gubernator oraz zdecydowana większość kolonistów. Państwa są podzielone na 3 główne religie: katolicyzm, islam i protestantyzm.
Każda kolonia oprócz posiadania doktryn państwowych, otrzymuje również doktrynę religijną.
Katolicy:
Doktryna: Towarzystwo Jezusowe
Zakon założony przez Ignacego Loyolę w 1534 roku, zwany też w skrócie Jezuitami działając z polecenia i upoważnienia samego papieża zadeklarował wsparcie dla chrystianizacji Nowego Świata. Jezuici dopilnują aby misja szerzenia słowa chrystusowego przebiegała sprawnie i bez konfliktów z lokalną ludnością.
Gracz otrzymuje bonus do nawracania tubylców, a co za tym idzie do asymilacji lokalnej ludności.
Kraje katolickie: Kastylia, Aragonia, Portugalia, Francja, Wenecja, Genua, Austria, Polska, Florencja, Neapol
Protestanci:
Doktryna: Solus Christus
W naszej wierze jedynym pośrednikiem między ludźmi a Bogiem jest Jezus Chrystus. To sprawia, że niepotrzebne jest utrzymywanie tak wielkiej rzeszy duchownych jak w kościele katolickim. Za tym z kolei idzie brak potrzeby pobierania przez duchownych wysokiego podatku od wiernych. Tak więc skoro ludzie tego podatku nie płacą to dlaczego my byśmy go nie mogli pobrać?
Gracz otrzymuje bonus do kontroli w miastach.
Kraje protestanckie: Pomorze, Prusy, Szwecja, Szkocja, Hanza, Dania, Anglia, Niderlandy
Muzułmanie:
Doktryna: Dzieci Żagli
Muzułmanie nieważne czy znad Morza Czerwonego, Zatoki Perskiej czy z Morza Śródziemnego zawsze znani byli jako wybitni żeglarze. To pozwoliło nam na odgrywanie istotnej roli w handlu morskim, co przeniesiemy na warunki Nowego Świata.
Gracz otrzymuje bonus do siły handlu na szlakach wodnych
Kraje muzułmańskie: Osmanowie, Egipt, Maroko, Tunezja
Religie
Przejdź do
- Administracja
- ↳ Zasady gry
- ↳ Sprawy organizacyjne
- ↳ Gra
- Świat gry
- ↳ Mapy
- ↳ Wojny
- ↳ Wydarzenia
- ↳ Wydarzenia większe
- ↳ Kroniki
- ↳ Rekrutacja
- ↳ Dyplomacja
- ↳ Encyklopedia
- ↳ Działy IG
- Państwa graczy
- ↳ Królestwo Orentii
- ↳ Zachodnia Marchia
- ↳ Dalwat Al-Barbah
- ↳ Durance
- ↳ Sicz Wernacka
- ↳ Almudun Alhurat fi Kahdan
- ↳ Elmuria
- ↳ Wielkie Księstwo Aruzji
- ↳ Wielkie Księstwo Tegwarskie
- ↳ Królestwo Tarlandzkie
- ↳ Oświecona Republika Aruzji
- ↳ Hrabstwo Calatrava
- NPC
- ↳ Impireacht du Néithrtáigh
- ↳ Księstwo Łubuczy
- ↳ Hospodarstwo Tarnaveńskie
- ↳ Republika Naugrimów
- ↳ Wolne Miasto Hogelburg
- ↳ Kaganat Tugrejski
- ↳ Sułtanat Azairów
- ↳ Hrabstwo Calatrava
- ↳ Starostwo Jarpola
- ↳ Marchia Kevedzka
- ↳ Księstwo Epeeliotów
- ↳ Wielkie Księstwo Smirnovskie
- ↳ Księstwo Daalriada
- Przykładowe państwo
- ↳ Przykładowe państwo
- ↳ Przykładowe Tajne
- Archiwum
- ↳ Królestwo Tarlandzkie [archiwalne]
- ↳ Oświecona Republika Aruzji [archiwalne]
- Archiwum Fantasperius
- ↳ Forum
- ↳ Zasady
- ↳ Rejestracja
- ↳ Przyjęte podania
- ↳ Dyskusje
- ↳ Wydarzenia
- ↳ Wojny i konflikty
- ↳ Tajne przykładowe
- ↳ Państwa
- ↳ Królestwo Meranii
- ↳ Włości
- ↳ Arcyksięstwo Otharu-Netheru
- ↳ Plemię Rwlgrurwl
- ↳ Królestwo Derinu
- ↳ Królestwo Słońca
- ↳ Szogunat Kumkum
- ↳ Imielin
- ↳ Królestwo Zer'Sai
- ↳ Ghamiskosh
- ↳ Królestwo Belghostu
- ↳ Najpotenrzniejsie Krurestfo
- ↳ Królestwo Naugrimów
- ↳ Królestwo Samotnej Góry
- ↳ Klany Bhagodon
- ↳ Królestwo Drakonis
- ↳ Smocze Wybrzeże
- ↳ Skrzacia dziedzina
- ↳ Księstwo Ventalów
- ↳ Królestwo Loir
- ↳ Cesarstwo Appuru
- ↳ Republika Elst
- ↳ Królestwo Szegvar
- Archiwum Terra Incognita
- ↳ Administracja
- ↳ Regulamin
- ↳ Zasady gry
- ↳ Sprawy organizacyjne
- ↳ Gra
- ↳ Świat gry
- ↳ Rekrutacja
- ↳ Mapy
- ↳ Wojny
- ↳ Wydarzenia
- ↳ Dyplomacja
- ↳ Dyskusje
- ↳ Dyskusje
- ↳ Fora graczy
- ↳ Preussisch Westindien Kompanie
- ↳ Nowa Dania
- ↳ Rzeczpospolita Nowego Świata
- ↳ Floryda Wschodnia
- ↳ Nowa Kampania
- ↳ Pomorska kompania zachodnioindyjska
- ↳ Nowa Aleksandria
- ↳ Austriacka Kompania Handlowa
- ↳ Nowa Tunezja
- ↳ West-Indisch Gouvernement
- ↳ Vicekrólestwo Lisboi
- ↳ Gion
- ↳ Laurentia
- ↳ Nuova Venetia
- ↳ NPC
- ↳ NPC kolonialne
- ↳ Liga Nowego Świata
- ↳ Nowa Katalonia
- ↳ Baliwat Rycerzy Świętego Jana w Warnenzji
- ↳ Wolne Miasto Aves
- ↳ Nowa Andaluzja
- ↳ Wicekrólestwo Nowej Kastylii
- ↳ Nova Scotia
- ↳ Wilajet Nowego Świata
- ↳ NPC tubylcze
- ↳ Królestwo Amazo
- ↳ Konfederacja Koczitów
- ↳ Konfederacja Wolnych Ohlonów
- ↳ Federacja Kalabaków
- ↳ Konfederacja Chiwataka
- ↳ Królestwo Ramanu
- ↳ Republika Maskijska
- ↳ Królestwo Maqtala
- ↳ Republika Tekiteko
- ↳ Królestwo Naulan
- ↳ Królestwo Laudii
- ↳ Republika Gao-Lori
- ↳ Przykładowe państwo
- ↳ Nowa Generia
- ↳ Tajne Generii
- ↳ Dla tych co odeszli
- ↳ Spoczywaj w pokoju
- ↳ Federacja Czoko-Szoko
- ↳ Królestwo Brøksgal
- ↳ Republika Wolnych Ludzi w Avis
- ↳ Federacja Nowego Mezco
- ↳ Teokracja Zjednoczonych Aidanów
- ↳ Nowa Szwecja
- ↳ Francuskie Wschodnie Indie