Postacie imienne

Zasady gry
Awatar użytkownika
Badet
Posty: 2594
Rejestracja: sob mar 06, 2021 12:46 pm

Postacie imienne

Post autor: Badet »

  1. Postaciami imiennymi nazywamy wszystkie postacie, które w realiach gry są na tyle istotne, by ich imię pojawiało się częściej niż raz. Należą do nich głowy państw, rody panujące, ważni urzędnicy i możnowładcy wewnątrz-państwowi, a także dowódcy wojskowi, artyści.
  2. Wszyscy Herosi również są postaciami imiennymi.
  3. Początkowo każdy z graczy może wykreować maksymalnie 20 postaci imiennych, poza swoim awatarem, czyli głową państwa stworzonego przez gracza. Może być ich oczywiście mniej.
  4. Za każde żywe 8 postaci imiennych (zaokrąglane w górę) co turę dodać do niej można kolejną postać. „Dodanie” postaci może oznaczać narodziny nowego członka rodu, mianowanie nowego urzędnika, ściągnięcie nowego artysty.
  5. Gracz bezpośrednio kontroluje swojego awatara, czyli osobę władcy. Może podejmować nim dowolne decyzje i zawsze będzie on posłuszny poleceniom gracza. Wszystkie inne postaci gracz kontroluje pośrednio, tj. poprzez interakcje jego awatara z nimi. Oznacza to że mogą one odmówić wykonania polecenia oczywiście samobójczego lub niezgodnego z ich poglądami.
  6. W relacjach z innymi graczami/NPCami gracz może odgrywać również postaci kontrolowane pośrednio, o ile są one lojalne wobec jego awatara. Na tej zasadzie gracz może m.in. odgrywać negocjacje z punktu widzenia wysłanych przezeń przedstawicieli. W sytuacji gdy lojalność takiej postaci stawiana jest jednak pod znakiem zapytania, Mistrz Gry ma prawo do czasowego lub trwałego pozbawienia gracza kontroli nad taką postacią.
  7. Wszystkie postaci imienne podlegają zasadom losowej śmierci. Listę takich postaci razem z ich wiekiem i rasą należy umieścić w osobnym kanale na swoim podforum.
  8. Postaci imienne nie muszą, ale mogą posiadać listę cech określających ich charakter. Posiadanie spisanych (i zaakceptowanych przez MG) cech charakteru nie jest koniecznością, ale postaci posiadające takowe, mają większą szansę na stanięcie się Herosami.
  9. Każdy Heros musi posiadać cechy charakteru, bądź to ustalone przez MG, bądź też nadane przez gracza i zatwierdzone przez MG.
  10. Jedna postać posiada zwykle od 1 do 5 cech charakteru, choć może mieć ich więcej. Poniższa lista przedstawia przykładowe cechy, które można przypisać postaci (nic nie stoi na przeszkodzie by wymyślać inne):
    1. Mściwy / Ambitny
    2. Honorowy / Zdradziecki
    3. Religijny / Bezbożnik
    4. Hojny / Skąpy
    5. Energiczny / Leniwy
    6. Litościwy /Okrutny
    7. Lojalny / Nielojalny
    8. Idealista / Pragmatyk
    9. Militarysta / Pacyfista
    10. Kreatywny / Nudny
    11. Odważny / Tchórzliwy
    12. Ostrożny / Porywczy
    13. Inspirujący / Pogardzany
    14. Uparty / Krnąbrny
    15. Sprytny / Psychopata
    16. Agresywny / Pasywny
    17. Przebiegły / Łatwowierny
    18. Oszczędny / Rozrzutny
    19. Gadatliwy / Nieśmiały
    20. Wróg (wybrana grupa lub osoba) / Przyjaciel (wybrana grupa lub osoba)
  11. Postać imienna może także decyzją MG otrzymać lub utracić jedną lub więcej cech na skutek okoliczności losu i zmian w charakterze. Gracz może oczywiście wnioskować o nadanie cech, które jego zdaniem postać powinna otrzymać.
I7: Związek Saliski, I8: Hrabstwo Nowego Sohail, I9: Królestwo Naugrimów, I10: Konglomerat AAAR (Auralen-Asturia-Artois-Rzesza), I11: Konfederacja Kantonów Naugrimskich-GM, I12: Cesarstwo Ta'in, I13: Hospodarstwo Tenes
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasady”