Giełda pracy

Zasady gry
Awatar użytkownika
Badet
Posty: 2594
Rejestracja: sob mar 06, 2021 12:46 pm

Giełda pracy

Post autor: Badet »

  1. CO TO JEST?
  2. Mistrz Gry, przygotowując wydarzenie (potocznie nazywane "eventem"), kronikę, opis zgonu ważnej postaci, opis wyniku bitwy bądź inne oficjalne zdarzenie w świecie gry, może często (czy to z powodu ograniczeń czasowych, czy też z innych powodów) ograniczyć się do przygotowania schematu tekstu. Taki schemat może zostać następnie przekazany chętnemu graczowi, który po otrzymaniu go, rozpisze go dokładniej, zaopatrując w szczegóły, rozbudowaną treść i inne wzbogacające grę elementy fabularne bądź stylistyczne. Odbywa się to w ramach instytucji nazywanej Giełdą Pracy.
  3. Jeśli dojdzie do opisanej powyżej sytuacji, MG informuje graczy w specjalnym temacie o tym, że istnieje możliwość podjęcia się zlecenia (zwykle podając do publicznej wiadomości jego tytuł, typ, bądź/lub rejon świata gry którego on dotyczy - np. "Wielka wojna północna", albo "Zaraza w Królestwie X").
  4. Gracz może zgłosić chęć opisania danego wydarzenia poprzez umieszczenie stwierdzającego to właśnie posta w tym samym temacie.
  5. Jeśli zgłoszenie zostanie przyjęte, MG informuje o tym gracza.
  6. Na przyjmowanie zgłoszeń wpływ ma:
    • Kolejność zgłaszania się (im szybciej tym lepiej)
    • Wiarygodność zgłaszającego się (czy wcześniejsze zlecenia realizował sumiennie i na czas)
    • Bezstronność (nie piszemy eventów o sobie i naszych aktualnych wrogach)
    • Uczciwość wobec systemu Giełdy (naruszanie zasad Giełdy oznacza brak możliwości uczestnictwa w niej)
  7. Po przyjęciu zlecenia MG przedstawia graczowi (poprzez wiadomość prywatną albo na jego tajnym forum) treść zlecenia, zwykle w postaci krótkiej informacji o wydarzeniu/sytuacji, którą należy szerzej rozpisać. Informacji tych kategorycznie nie wolno rozpowszechniać ani w żaden sposób wykorzystywać w grze, aż do momentu oficjalnej publikacji wydarzenia.
  8. Gracz następnie odsyła MG gotowy opis (tą samą drogą co wcześniej). Po zapoznaniu się z nim i wprowadzeniu ewentualnej korekty, MG publikuje wydarzenie jako oficjalne.
  9. PO CO TO ROBIĆ?
  10. Istnieje kilka powodów zachęcających graczy do uczestnictwie w Giełdzie Pracy:
    • Pomaga to MG w prowadzeniu gry, zmniejszając listę rzeczy które musi on zrobić i pozwalając mu więcej czasu poświęcić na inne sprawy (takie jak odpisywanie na tajnych forach).
    • Przyśpiesza to grę w przypadku opóźnień lub nagromadzenia się wydarzeń (kilka osób szybciej niż jedna opisze kilka wydarzeń).
    • Wzbogaca to grę fabularnie i zwiększa przyjemność z niej czerpaną zarówno przez współgraczy jak i MG (informacje podawane są w ciekawy sposób, zamiast suchych danych).
    • Zwiększa to szansę na zwycięstwo w plebiscycie towarzyskim, jeśli takowy zostanie zorganizowany wśród graczy (możliwość zdobycia tytułu "najbardziej aktywnego"). Zwykle ma to miejsce co 5 bądź 10 tur.
    • Pisanie zleceń na Giełdzie Pracy wiąże się z otrzymywaniem specjalnej nagrody fabularnej (specyficzną formą wynagrodzenia).
  11. Nagrody przyznawane za wykonywanie zleceń na Giełdzie Pracy to drobne premie, które gracz otrzymuje w świecie gry.
  12. W przeciwieństwie do poprzednich edycji Imperiusa, nigdy nie będą one przyjmowały postaci "punktów z nieba" i nie będą gotówką materializującą się w skarbcach awatarów graczy piszących eventy.
  13. Zamiast tego nagrody przyjmują postać pomniejszych eventów fabularnych, które mogą, ale nie muszą, mieć wpływ mechaniczny.
  14. Ich charakter i rodzaj ustalany jest przez MG, choć gracz może przedstawiać swoje propozycje. MG może również graczowi przedstawić do wyboru jedno z kilku wydarzeń.
  15. Wydarzenia te mają najczęściej charakter kulturalny, artystyczny bądź wewnętrzny.
  16. Wydarzenia te nigdy nie będą miały istotnego wpływu na grę. Ich zakres ograniczać się może do takich kwestii jak:
    • Pojawienie się nowej postaci imiennej z określonymi cechami
    • Stworzenie nowego dzieła artystycznego (obrazu, rzeźby, utworu, itd.)
    • Przyśpieszenie czasu budowy wznoszonej przez nas konstrukcji
    • Niewielkie zwiększenie szans powodzenia danej akcji szpiegowskiej
  17. Nigdy nie będą to zaś rzeczy takie jak:
    • Uśmiercenie istotnej postaci w świecie gry
    • Zwycięstwo w wojnie/bitwie/konflikcie
    • Przekonanie postaci NPC do zmiany stanowiska w ważnej kwestii
  18. Raz pozyskana nagroda nie "przedawnia się" i nie musi być wykorzystywana od razu. Zwykle przydzielane są one nie natychmiast po wykonaniu zlecenia, ale po jakimś czasie, zbiorczo, przez MG.
  19. Kilka nagród można skumulować, żeby spotęgować ich efekt. Żadna ich ilość nie pozwoli jednak obejść przytoczonych powyżej ograniczeń.
I7: Związek Saliski, I8: Hrabstwo Nowego Sohail, I9: Królestwo Naugrimów, I10: Konglomerat AAAR (Auralen-Asturia-Artois-Rzesza), I11: Konfederacja Kantonów Naugrimskich-GM, I12: Cesarstwo Ta'in, I13: Hospodarstwo Tenes
Zablokowany

Wróć do „Zasady”