Opis wyglądu i cechy psychofizyczne: Dwunożna człekokształtna różnokolorowa ryba. Wzrost murloka wacha się od 1m do 1,80m.
Występowanie za granicą: Wszędzie gdzie jest woda.
Wielkość rasy: Normalna
ABBC3_SPOILER_SHOW
Cechy pozytywne:
Liczni +6 - Mali ale duzi
Ulubiony teren: wybrzeża +2 - Blisko dużego zbiornika wody
Zmysł morza +2 - Umieją pływać i nurkować
Cechy negatywne:
Wybiórczy -3 - Mało wody
Piesi -2 - Za mali na konia
Szybcy w działaniu -2 - niezbyt inteligentni
Niegodni zaufania -3 - Rwlrwlrwl
Cechy państwa:
Sojusz tronu i ambony -5
Tradycje Morskie -3
Znany Talent Magiczny -2
Wojowniczy -5
Niezwykły przedmiot -3
Niesława władcy +2
Dzicy +4
Skromna architektura +4
Krótka historia:
Plemię Rwlgrurwl przypłynęło z dalekiego wschodu chwile po opadnięciu mgły. Pierwszym władcą na nowym terenie plemienia był Scargil z klanu Czerwonej Fali, który przypłynął razem z tajemniczym artefaktem jednego ze Starych Bogów. Artefakt ten nosi nazwę Trójząb Scati podobno tylko dzięki niemu wódz Scargil dał radę przepłynąć razem ze swoim ludem tak daleki obszar. Aktualne tereny plemienia pozostały niezmienione od 200lat.
Ustrój polityczny:
W Plemieniu Rwlgrurwl panuje monarchia. Władcą od dawien dawna jest mężczyzna z klanu Czerwonej Fali. Aktualnym wodzem jest Mmmmmmrgl. Wpływ na władcę mają pozostałe 2 klany.
Społeczeństwo:
Murloki z Plemienia Rwlgrurwl dzielą się na 3 klany:
Klan Czerwonej Fali - z tego klanu od zawsze pochodzą wodzowie, dobrzy szkutnicy, admirałowie i rybacy.
Klan Strzaskanej Muszli - z tego klanu pochodzi elita szamańska plemienia.
Klan Białej Płetwy - najdzikszy z klanów, głównie wojownicy.
Murloki rzadko pracują z metalem i prawie nigdy nie dotykają ognia. Są jednak ekspertami w rzeźbieniu i potrafią obrabiać kamień, muszlę, koral lub drewno w bajeczne kształty i niesamowite sceny i projekty. Szamańskie laski są również dziełami sztuki, wyrzeźbionymi tak, aby trzymać odłamki kości i muszli, a także zęby, płetwy i pazury różnych stworzeń morskich, których nie widziała większość mieszkańców lądu. Murloki z Wyspy Rozbitej Fali są również znane ze swoich wyrzeźbionych w kamieniu Starych Bogów.
Murloki nie handlują jednak tymi przedmiotami; zazwyczaj handlują tylko muszlami i wodorostami oraz surowcami i materiałami które udało im się splądrować.
Oprócz tego Murloki znane są ze swoich licznych rajdów łupieżczych i swojej nieprzewidywalnej natury. Dużą rolę w społeczeństwie odgrywają również szamani. Wioski murloków składają się z szeregu szorstkich chat z błota i gałązek, porozrzucanych bez wzoru. Chaty są prymitywne i proste, a osada nie ma żadnych cech charakterystycznych, z wyjątkiem płytkiego basenu, często znajdującego się za chatą szamana. Większość chat stoi na palach, aby chronić je przed przypływami i powodziami. Mimo że z zewnątrz chata nie wygląda pięknie to wewnętrzne ściany murlokowych chat są często bogato zdobione. Murloki śpią w wodzie lub na tkanych matach z wodorostów. Haki z koralowców trzymają broń i inne przedmioty na ścianach lub filarach.
Religia:
W plemieniu dominuje jedno wyznanie w Starych Bogów. Starzy Bogowie to pradawne morskie bestie które Murloki uważają za swoich stwórców. Modlitwy głównie odbywają się na łodziach na morzu z udziałem szamanów. Ofiary składa się z przedmiotów lub żywych stworzeń zdobytych na wyprawach łupieżczych.
Wojskowość:
Murloki walczą w wielkich grupach. Najczęściej stosowaną taktyką jest atak i ucieczka do najbliższego zbiornika wodnego. Ci, którzy ścigają murloki do wody, są bezlitośnie rozszarpywani. Pomimo ich wątłego wyglądu, murloki są przebiegłymi wrogami o wyostrzonych zmysłach i ostrzejszym refleksie. Murloki rzadko noszą jakiekolwiek zbroje. Ich jakąkolwiek bronią są zazwyczaj włócznie, miecze z kości i zębów morskich stworzeń jak i dla wygody niektóre murloki korzystają z ich własnych pazurów i szczęk. Flota murloka składa się ze zwrotnych i szybkich statków ułatwiających rajd.