Rekrutacja
Re: Rekrutacja
Dukin - Hanza - przyjęty
[Sory Witold, Dukin był pierwszy, Tunezja jeszcze jest, ew. jakby się znalazła jeszcze jedna osoba co weźmie Tunezje to warunkowo możemy zezwolić na 2 graczy - 1 kraj]
[Sory Witold, Dukin był pierwszy, Tunezja jeszcze jest, ew. jakby się znalazła jeszcze jedna osoba co weźmie Tunezje to warunkowo możemy zezwolić na 2 graczy - 1 kraj]
I11: La Repubblica, I12: Sułtanat Raszimu, I13: Księstwo Dragenii/MG
Re: Rekrutacja
Chciałbym wbić na Neue Welt.
Re: Rekrutacja
Jakże bym mógł odmówić xD
Przyjęto Addura na kolonię Prus.
Przyjęto Addura na kolonię Prus.
I11: La Repubblica, I12: Sułtanat Raszimu, I13: Księstwo Dragenii/MG
Re: Rekrutacja
Poprosiłbym Nową Tunezję.
Re: Rekrutacja
Prośba zaakceptowana
Sadzio obejmuje Nową Tunezję.
Sadzio obejmuje Nową Tunezję.
I11: La Repubblica, I12: Sułtanat Raszimu, I13: Księstwo Dragenii/MG
Re: Rekrutacja
Chciałbym objąć Wicekrólestwo Nowej Kastylii
Re: Rekrutacja
W takim razie przyznano.
Dostęp do tajnego dostaniesz jutro najpewniej.
(znaczy się hehe... w następnym roku xD)
Dostęp do tajnego dostaniesz jutro najpewniej.
(znaczy się hehe... w następnym roku xD)
I11: La Repubblica, I12: Sułtanat Raszimu, I13: Księstwo Dragenii/MG
Re: Rekrutacja
Cześć,
Przejąłbym Baliwat Rycerzy Świętego Jana w Warnenzji. :3
Przejąłbym Baliwat Rycerzy Świętego Jana w Warnenzji. :3
DX: Batory (Siedmiogród, RON), D1414: Palaiologoi (Bizancjum, Despotat Morei)
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza, I2: Angelon/Westuria/Uther, I3: Antiochea, I4: Angelon,
I9: Państwo Zakonne, I10: Zerrukini?, I11:GM?, I12GM? (czy jakoś tak)
T: Xanth
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza, I2: Angelon/Westuria/Uther, I3: Antiochea, I4: Angelon,
I9: Państwo Zakonne, I10: Zerrukini?, I11:GM?, I12GM? (czy jakoś tak)
T: Xanth
Re: Rekrutacja
Siema,
Niestety, ale Baliwat jest niegrywalny, ze względu na to, że nie jest on do końca kolonią, a raczej placówką/bazą wypadową i nie podlega pod normalną mechanikę kolonii.
Niestety, ale Baliwat jest niegrywalny, ze względu na to, że nie jest on do końca kolonią, a raczej placówką/bazą wypadową i nie podlega pod normalną mechanikę kolonii.
I11: La Repubblica, I12: Sułtanat Raszimu, I13: Księstwo Dragenii/MG
Re: Rekrutacja
A w takim razie propozycja autorskiego państwa?
Nea Romi (Nowy Rzym)
Background: Imperium Osmańskie było znane ze swojej inkluzywności kulturowej. Po przejęciu Cesarstwa Rzymskiego (bizancjum) zdecydowali się zarządzać jego dotychczasowymi poddanymi poprzez system zależności: Rzymianie (Grecy) i inne ludy wyznające prawosławie posiadały autonomię w ramach Rum Millet (narodu rzymskiego), który choć był zaliczany do poddanych sułtana posiadał dosyć szeroką autonomię (kosztem wyższych podatków) i podlegali Patriarchom Konstantynopola i Antiochii (organizacyjnie i sądowniczo, co doprowadziło do sytuacji wykształcenia się klasy księży-wójtów).
Patriarcha widząc możliwości uzyskania jeszcze większej autonomii w Nowym Świecie zdecydował się wesprzeć idee kolonizacji tamtych obszarów. Nowe "greckie" kolonie muszą jednak prowadzić wyjątkowo ostrożną politykę: z jednej strony mając duże wsparcie Kościoła, z drugiej wiedząc, że konflikt z turkami może zakończyć się tragicznie dla sytuacji ich pobratymców w Starym Świecie.
Doktryna startowa:
Księża-wójtowie - hierarchia kościelna gwarantuje większą kontrolę nad zajmowanymi terenami
Bonus Startowy:
Budowla - świątynia - w startowym mieście (inwestycja fabularna)
Religia - Prawosławie
Doktryna: Patriarcha Ekumeniczny
Bonus: Gracz otrzymuje bonus do ilości osadników napływających z Europy (wszystkie narody prawosławne)
Bibliografia:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ottoman_Greece
https://en.wikipedia.org/wiki/Rum_Millet
Co o tym sądzisz?
Nea Romi (Nowy Rzym)
Background: Imperium Osmańskie było znane ze swojej inkluzywności kulturowej. Po przejęciu Cesarstwa Rzymskiego (bizancjum) zdecydowali się zarządzać jego dotychczasowymi poddanymi poprzez system zależności: Rzymianie (Grecy) i inne ludy wyznające prawosławie posiadały autonomię w ramach Rum Millet (narodu rzymskiego), który choć był zaliczany do poddanych sułtana posiadał dosyć szeroką autonomię (kosztem wyższych podatków) i podlegali Patriarchom Konstantynopola i Antiochii (organizacyjnie i sądowniczo, co doprowadziło do sytuacji wykształcenia się klasy księży-wójtów).
Patriarcha widząc możliwości uzyskania jeszcze większej autonomii w Nowym Świecie zdecydował się wesprzeć idee kolonizacji tamtych obszarów. Nowe "greckie" kolonie muszą jednak prowadzić wyjątkowo ostrożną politykę: z jednej strony mając duże wsparcie Kościoła, z drugiej wiedząc, że konflikt z turkami może zakończyć się tragicznie dla sytuacji ich pobratymców w Starym Świecie.
Doktryna startowa:
Księża-wójtowie - hierarchia kościelna gwarantuje większą kontrolę nad zajmowanymi terenami
Bonus Startowy:
Budowla - świątynia - w startowym mieście (inwestycja fabularna)
Religia - Prawosławie
Doktryna: Patriarcha Ekumeniczny
Bonus: Gracz otrzymuje bonus do ilości osadników napływających z Europy (wszystkie narody prawosławne)
Bibliografia:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ottoman_Greece
https://en.wikipedia.org/wiki/Rum_Millet
Co o tym sądzisz?

DX: Batory (Siedmiogród, RON), D1414: Palaiologoi (Bizancjum, Despotat Morei)
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza, I2: Angelon/Westuria/Uther, I3: Antiochea, I4: Angelon,
I9: Państwo Zakonne, I10: Zerrukini?, I11:GM?, I12GM? (czy jakoś tak)
T: Xanth
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza, I2: Angelon/Westuria/Uther, I3: Antiochea, I4: Angelon,
I9: Państwo Zakonne, I10: Zerrukini?, I11:GM?, I12GM? (czy jakoś tak)
T: Xanth