Strona 1 z 1

Zasady mapy

: wt kwie 18, 2023 3:14 pm
autor: Princeps
Zasady mapy

Prowincje różnią się pod względem terenu. Obrazuje to dominujący teren w prowincji, nie znaczy to, że na prowincji bagnistej nie ma suchego lądu, a na prowincji równinnej nie ma wzgórz, czy lasów. Mechanicznie będzie to jednak miało wpływ na kilka czynników, na przykład teren kampanii wojennej - ciężej się prowadzi wojnę w górach, zwłaszcza jak armia jest oparta na ciężkiej kawalerii.

Obszary zamalowane na ciemnoszaro oznaczają wysokie góry. Jest to obszar nad którym nikt nie jest w stanie sprawować realnej kontroli i o ile można próbować wysłać przez nie mały oddział, o tyle przeprawianie się przez nie z armią jest niemożliwe. Na południu kolorem jasnoszarym oznaczona jest pustynia głęboka, na której podobnie jak w poprzednim przypadku, nikt nie jest w stanie sprawować bezpośredniej kontroli, chociaż nie znaczy to, że nikt tam nie mieszka.

Na mapie zostały też oznaczone większe rzeki. Będą one stanowić ważną przeszkodę dla poruszających się wojsk. Mostów i przepraw jest na nich niewiele, a sam proces przeprawy przez bród z dużą armią może trwać i cały dzień. Po rzekach mogą poruszać się statki, aczkolwiek pod prąd płyną znacznie wolniej i są zmuszane co jakiś czas się zatrzymywać na brzegu, więc pływanie takimi w głąb nieprzyjacielskiego terenu może nie zawsze być najlepszym pomysłem. Te rzeki między dwoma jeziorami na środku i jeziorem na północy, to w rzeczywistości kanały wykopane przez Imperium w czasach jego świetności.

Co do klimatu, to odwzorowują się one na mapie mniej więcej tak jak Europa irl. Przy morzu wewnętrznym na południu panuje śródziemnomorski klimat, na północy przy granicznych górach mniej więcej klimat południowej Szwecji/Finlandii/Rosji. Ogólnie nie ma takich skrajnych terenów jak tundra czy pustynia, więc wszędzie na mapie klimat jest wystarczający do rozwoju gospodarczego.