Armia Aruzji
Harcownicy - Sąsiedztwo stepowych ludów jak Kagarowie czy Wernacy oraz nieliczna klasa typowej szlachty sprawiła że Aruzja wykształciła taktykę kawaleryjską typową bardziej dla ludów zachodu - czego najlepszym przejawem są Harcownicy. Wyszkolenie dobrego łucznika konnego zajmuje lata, co sprawiło że formacja takowa jest szczególnie popularną formą wojsk zaciężnych w Aruzji - stałość zatrudnienia pozwala im na szlifowanie umiejętności. Harcownicy są formacją lekkiej kawalerii, specjalizującej się głównie w ostrzale z dystansu przy pomocy łuków. W wypadku walki wręcz posługują się krótkimi włóczniami lub szablami podobnymi do kozackich, jednak nie są oni w żadnym wypadku formacją przełamującą, specjalizując się raczej w szarpaniu przeciwnika, podjazdach, sianiu chaosu czy pościgach za uciekającymi. Formacja ta ma ponadprzeciętną reprezentację obcokrajowców - głównie wygnańców ze stepowych plemion czy kozaków którzy wstąpili na służbę Aruzji.
Tarczownicy - Formacja ciężkiej piechoty, łącząca tradycje imperialne i rodzime aruzyjskie. Armie miast-państw Aruzji składały się albo z wojsk najemnych lub obywateli-żołnierzy - których tradycje kontynuuje ta formacja, czerpiąca też obficie z metod walki imperialnych. Relatywnie ciężko opancerzona na wzór imperialny (przeszywanice z kolczugami) i uzbrojona w tarcze oraz miecze i włócznie (do odpierania szarż cięższego rycerstwa krajów wschodu), Tarczownicy stanowią żelazny rdzeń armii Aruzji.
Łucznicy Karpińscy - Formowanie głównie z Karpinów - tradycjonalistycznych klanów zamieszkujących wschodnie pogórze oddziały zaciężnych łuczników. Jako że łowiectwo jest obok pasterstwa jednym z typowych zajęć górali, wielu chętnie wybiera zarobek jako żołnierze zamiast klepania biedy na górskich halach. Uznać można ich za ze wszelkich miar typową formację lekkiej piechoty łuczniczej, często używanej jednak w charakterze harcowniczym, zwłaszcza gdy do walki dochodzi w trudnym terenie, który Karpińczycy znają jak własną kieszeń.
Jednostki Wojskowe
Wróć do „Wielkie Księstwo Aruzji”
Przejdź do
- Administracja
- ↳ Zasady gry
- ↳ Sprawy organizacyjne
- ↳ Gra
- Świat gry
- ↳ Mapy
- ↳ Wojny
- ↳ Wydarzenia
- ↳ Wydarzenia większe
- ↳ Kroniki
- ↳ Rekrutacja
- ↳ Dyplomacja
- ↳ Encyklopedia
- ↳ Działy IG
- Państwa graczy
- ↳ Królestwo Orentii
- ↳ Zachodnia Marchia
- ↳ Dalwat Al-Barbah
- ↳ Durance
- ↳ Sicz Wernacka
- ↳ Almudun Alhurat fi Kahdan
- ↳ Elmuria
- ↳ Wielkie Księstwo Aruzji
- ↳ Wielkie Księstwo Tegwarskie
- ↳ Królestwo Tarlandzkie
- ↳ Oświecona Republika Aruzji
- ↳ Hrabstwo Calatrava
- NPC
- ↳ Impireacht du Néithrtáigh
- ↳ Księstwo Łubuczy
- ↳ Hospodarstwo Tarnaveńskie
- ↳ Republika Naugrimów
- ↳ Wolne Miasto Hogelburg
- ↳ Kaganat Tugrejski
- ↳ Sułtanat Azairów
- ↳ Hrabstwo Calatrava
- ↳ Starostwo Jarpola
- ↳ Marchia Kevedzka
- ↳ Księstwo Epeeliotów
- ↳ Wielkie Księstwo Smirnovskie
- ↳ Księstwo Daalriada
- Przykładowe państwo
- ↳ Przykładowe państwo
- ↳ Przykładowe Tajne
- Archiwum
- ↳ Królestwo Tarlandzkie [archiwalne]
- ↳ Oświecona Republika Aruzji [archiwalne]
- Archiwum Fantasperius
- ↳ Forum
- ↳ Zasady
- ↳ Rejestracja
- ↳ Przyjęte podania
- ↳ Dyskusje
- ↳ Wydarzenia
- ↳ Wojny i konflikty
- ↳ Tajne przykładowe
- ↳ Państwa
- ↳ Królestwo Meranii
- ↳ Włości
- ↳ Arcyksięstwo Otharu-Netheru
- ↳ Plemię Rwlgrurwl
- ↳ Królestwo Derinu
- ↳ Królestwo Słońca
- ↳ Szogunat Kumkum
- ↳ Imielin
- ↳ Królestwo Zer'Sai
- ↳ Ghamiskosh
- ↳ Królestwo Belghostu
- ↳ Najpotenrzniejsie Krurestfo
- ↳ Królestwo Naugrimów
- ↳ Królestwo Samotnej Góry
- ↳ Klany Bhagodon
- ↳ Królestwo Drakonis
- ↳ Smocze Wybrzeże
- ↳ Skrzacia dziedzina
- ↳ Księstwo Ventalów
- ↳ Królestwo Loir
- ↳ Cesarstwo Appuru
- ↳ Republika Elst
- ↳ Królestwo Szegvar
- Archiwum Terra Incognita
- ↳ Administracja
- ↳ Regulamin
- ↳ Zasady gry
- ↳ Sprawy organizacyjne
- ↳ Gra
- ↳ Świat gry
- ↳ Rekrutacja
- ↳ Mapy
- ↳ Wojny
- ↳ Wydarzenia
- ↳ Dyplomacja
- ↳ Dyskusje
- ↳ Dyskusje
- ↳ Fora graczy
- ↳ Preussisch Westindien Kompanie
- ↳ Nowa Dania
- ↳ Rzeczpospolita Nowego Świata
- ↳ Floryda Wschodnia
- ↳ Nowa Kampania
- ↳ Pomorska kompania zachodnioindyjska
- ↳ Nowa Aleksandria
- ↳ Austriacka Kompania Handlowa
- ↳ Nowa Tunezja
- ↳ West-Indisch Gouvernement
- ↳ Vicekrólestwo Lisboi
- ↳ Gion
- ↳ Laurentia
- ↳ Nuova Venetia
- ↳ NPC
- ↳ NPC kolonialne
- ↳ Liga Nowego Świata
- ↳ Nowa Katalonia
- ↳ Baliwat Rycerzy Świętego Jana w Warnenzji
- ↳ Wolne Miasto Aves
- ↳ Nowa Andaluzja
- ↳ Wicekrólestwo Nowej Kastylii
- ↳ Nova Scotia
- ↳ Wilajet Nowego Świata
- ↳ NPC tubylcze
- ↳ Królestwo Amazo
- ↳ Konfederacja Koczitów
- ↳ Konfederacja Wolnych Ohlonów
- ↳ Federacja Kalabaków
- ↳ Konfederacja Chiwataka
- ↳ Królestwo Ramanu
- ↳ Republika Maskijska
- ↳ Królestwo Maqtala
- ↳ Republika Tekiteko
- ↳ Królestwo Naulan
- ↳ Królestwo Laudii
- ↳ Republika Gao-Lori
- ↳ Przykładowe państwo
- ↳ Nowa Generia
- ↳ Tajne Generii
- ↳ Dla tych co odeszli
- ↳ Spoczywaj w pokoju
- ↳ Federacja Czoko-Szoko
- ↳ Królestwo Brøksgal
- ↳ Republika Wolnych Ludzi w Avis
- ↳ Federacja Nowego Mezco
- ↳ Teokracja Zjednoczonych Aidanów
- ↳ Nowa Szwecja
- ↳ Francuskie Wschodnie Indie