Strona 1 z 1

Geografia Arcyksięstwa

: pt mar 19, 2021 2:46 pm
autor: Gustaw
Obrazek

Re: Geografia Arcyksięstwa

: pt mar 19, 2021 3:05 pm
autor: Gustaw
Głębokie Wody i Słoneczne Wybrzeże


Obrazek


Słoneczne Wybrzeże to najbardziej ludny teren Arcyksięstwa. Na jego brzegach ciągle toczy się życie - rybacy wypływają na połów, kupcy płyną w stronę portu, a kaperzy szukają obcych statków, by wyegzekwować haracz. Stolicą kraju i największym miastem są Głębokie Wody, gdzie znajduje się siedziba Rady Morskiej. W tym mieście ma miejsce większość handlu i polityki kraju, stąd o aspirującym kupcu czy związkowcu, który wznosi się po szczeblach kariery mówi się, że "wypłynął na Głębokie Wody". W mieście oraz pałacu Arcyksiążęcym w Thulantur mieszkają praktycznie wszyscy Netheryjczycy w kraju, sprawiając, że jest to najbardziej ludnych rejon w kraju. Obecnie jednak dawna posiadłość Arcyksiążąt zatraciła swój splendor na rzecz Głębokich Wód i coraz częściej mówi się, by Arycymag zamierzał przebudować stary, niszczejący zamek na magiczną akademię z prawdziwego zdarzenia.

Morskie Wrota i Wybrzeże Mieczy

Obrazek

Wybrzeże Mieczy zawdzięcza swoją nazwę dużej liczbie potyczek, które niegdyś prowadzono na tym terenie z Mereńskimi korsarzam. Od dziesięciu lat jednak trwa pokój, a rejon zaczął bogacić się dzięki handlowi, połowowi pereł oraz ryb, w szczególności połowowi dalekomorskiemu. Największym miastem w okolicy są Morskie Wrota, nazywane ze względu na fakt znajdowania się na brzegu cieśniny pomiędzy Otharem a Merenią - co powoduje, że są zazwyczaj pierwszym portem, do jakiego zawitają obcy kupcy z północy. W Morskich Wrotach zakupić można zatem specjalne licencje dla zagranicznych kupców, gwarantujące nietykalność z rąk Otharskich kaperów i korsarzy.


Stary Port i Gwieździste Wybrzeże

Obrazek

Kiełścież i Wybrzeże Kości

Obrazek

Wbrew nazwie Wybrzeże Kości jest jednym z najbardziej spokojnych terenów Otharu. Brak tu zarówno tłoków charakterystycznych dla północnych prowincji kraju, jak i mrozu i wiatrów typowych dla położonych na południowym wschodzie Wzgórz Nether i Szarego Lodowca. Nazwa regionu wywodzi się od kości morsów, które są cenionych trofeum dla okolicznych łowców. Największe targi tym surowcem miejsce mają w Kiełścieżu, który swoją nazwę wywodzi właśnie z ciosów tych stworzeń.


Gromsk i Wzgórza Nether

Obrazek

Wzgórze Nether są miejscem, z którego prawdopodobnie wywodzi się dawne imperium. Prawdopodobnie - po starym państwie nie ostały się żadne pozostałości - wszystkie antyczne miasta wziosły się w niebiosa, na ziemi nie pozostało więc wiele, a i to zostało rozkradzione przez inne plemiona. Obecnie te okolice są bazami wypadowymi dla wielorybników, z których największą jest Gromsk, nazwany na cześć Otharskiego bohatera, Starego Groma, który zgodnie z legendą spędził cały swój żywot na polowaniu na wielkiego węża morskiego, który pożarł jego żonę i dzieci.

Sopel i Szary Lodowiec

Obrazek

Szary Lodowiec to najbardziej nieprzyjazne do życia miejsce w całym Otharze. Jedynie niewielki pas bezpośrednio nad morzem możliwy jest do zamieszkania, tym samym niemal całość mieszkańców jest skupiona właśnie przy nim. Największą z osad na Szarym Lodowcu jest Sopel, nazwany tak od lodowej iglicy znajdującej się w środku miasta, która jest siedzibą rajców miejskich. Poza rybactwem i wielorybnictwem w rejonie dość spore jest wydobycie żelaza i innych metali związane z szerokim występowaniem różnego rodzaju złóż.