Szpiegostwo
: sob mar 06, 2021 2:39 pm
- Nie istnieje jednolity cennik "akcji specjalnych", ani też ich jedna lista. Gracze mają co do zasady swobodę w podejmowaniu prób realizacji dowolnych planów dotyczących szpiegostwa, sabotażu lub skrytobójstwa.
- Rozpatrywanie prób zabójstw ma 3 fazy. Pierwsza to warunki wstępne (poziom zinfiltrowania miejsca, cechy postaci, okoliczności, obecność gwardzistów/świadków). Druga - losowość. W jej trakcie zabójca może przypadkowo zabić inną postać, szansa jest jednak bardzo mała. Trzecia to ucieczka. Jeśli nieudana rozpatrywana jest także szansa na zdradzenie mocodawcy. Każde zabójstwo, udane lub nie, zwiększa czujność celu i warunki wstępne dla zabójców są coraz gorsze.
- . Podobnie dzieje się z innymi akcjami tajnymi (jak np. zatrucie studni, wykradnięcie czegoś).
- Premiowane jest zakładanie i przede wszystkim stałe utrzymywanie siatek szpiegowskich. Posiadanie swoich ludzi u wroga daje spore bonusy, ale też zwiększa szansę na wykrycie owej siatki, zwłaszcza jeśli ów wróg jednocześnie inwestuje w tzw. kontrwywiad.
- Każdy przesył gotówki czy ogólnie ważniejszego "cargo" (m.in. ważnych postaci jak król czy jego rodzina) musi być uprzednio zgłoszony MG. Większe przesyły (zarówno gotówki jak i ważniejszych osób) muszą być zabezpieczane obstawą, czyli podpadają pod mechanikę ruchu wojsk. Rzecz jasna na taką obstawę można napaść. Każdy przesył ma procent fiaska lub ogólnie zdarzenia losowego.
- Inwestowanie w bunty, rozruchy, czy ogólnie niepokoje u gracza, którego państwo cieszy się wysokim porządkiem i generalną stabilnością jest praktycznie bezcelowe. Takie akcje nawet przy dobrych warunkach mogą się nie powieść z powodu trudności operacyjnych.