Krystalium - Vive
: pt mar 12, 2021 2:57 pm
Rasa Główna: Kryształowi Ludzie, zwani też Wampirami (lub pogardliwie Krwiopijcami)
Wygląd/Cechy Psychofizyczne: Kryształowi Ludzie, jak sami siebie określają, są istotami, które można porównać do ludzi, przynajmniej fizycznie. Ich odmienność jest jednak widoczna gołym okiem. Charakteryzują się przede wszystkim bladszą skórą – jakby rzadko wychodzili na Słońce. Wampiry są także atrakcyjniejsze od zwykłych ludzi, rysy twarzy mają łagodniejsze i przyjemniejsze, a same wydają się zawsze zadbane i w „sile wieku”, co dodatkowo podkreślają ich pełne gracji ruchy. Ich najbardziej wyróżniającymi elementami są jarzące się delikatnym światłem oczy, kolorem zależnym od ich symbiontu (najczęściej złotym lub czerwonym), nieco dłuższe niż u ludzi kły oraz wystający z piersi każdego klejnot, będący integralną częścią ich mieszkańca.
Wewnątrz ich ciał rozwija się inteligentny kryształ, zwany przez nich Mento, czyli „Ratujący”. Własna świadomość Symbiontów sprawia, że Krwiopijcy zazwyczaj mają rozdwojenie jaźni, o ile żadna z osobowości nie zdominuje drugiej. Inteligentne Kryształy żywią się krwią żywych istot. Muszą ją pić regularnie, choć w małych ilościach. Zaniechanie tego procederu doprowadza do ulegania swemu wewnętrznemu instynktowi, który będzie im nakazywał zamordować najbliższą żywą istotę. Ich ludzka powłoka będzie natomiast stawać się coraz słabsza – analogicznie do spadku ilości energii przekazywanej przez Mento niezaspokajającego swego pragnienia.
W zamian za spełnienie ich żądań, ułatwienie reprodukcji i zapewnienie miłego „mieszkanka” w środku swoich ciał „Szkarłatne Rubiny” (jak są czasami nazywane) drastycznie wydłużają egzystencję swoich żywicieli – praktycznie dwukrotnie. Dodatkowo zwiększają ich umiejętności fizycznie, szczególnie szybkość i percepcje. Wisienką na torcie jest możliwość przekazania żywicielowi talentu magicznego, o ile sam Kryształ go wykształci. Proces ten ujawnia się poprzez przyjęcie przez Mento przezroczystej barwy.
Wszelkie aktywności biologiczne wyglądają w ich wykonaniu identycznie jak u ludzi. W przypadku rozmnażania się główną i jedyną różnicą jest to, że w przypadku zapłodnienia, Symbiont wczepia swój odłamek w płód. Dzięki temu ten rozwija się razem z nim. Pozwala im to oczywiście spełnić ich specyficzny wymóg rozwoju, który wymaga krwi żywej istoty. W ten sposób mogą spełnić ten wymóg bez polowania na inne stworzenia.
Występowanie za granicą: Raczej niespecjalnie.
Cechy Rasowe:
Państwo: Kryształowa Basilea
Historia: Kryształowa Basilea jest państwem powstałym po 30 latach od opadnięcia Szarego Pyłu. Zostało założone przez ludzi, którzy desperacko próbowali przeżyć w tym regionie - niewdzięcznym, jednak przez mnogość jaskiń i kanionów, wykonalnym do skrycia i przeżycia. Rasa Ludzka w tym regionie przyzwyczajona była do jednowładzy, gdzie wódz decydował co, kto robi, by koordynować działania i ułatwić przetrwanie. Człowieczeństwo w tych regionach zostało wypaczone przez symbiozę z Kryształopodobną Rasą, która w zamian za krew żywych istot i emocje, a także możliwość życia w nich i reprodukcji, nadała ludziom cech, o którym nigdy się ich nie śniło. Przepełniając ich swoją esencją, uczynili ich lepszych pod każdym względem – by ci mogli przeżyć czasy Mgły. W czasach Szarego Pyłu nowa rasa lepszych ludzi żyła w na terenach tak zwanego „Krystalicznej Góry”, na której osada stała się także nieoficjalną stolicą. Państwo więc zaczęło istnieć, mając na czele Basileusa, króla, który od początku posiadał autorytet i pozycję niezbędną do władzy praktycznie despotycznej.
Zdołało się to utrzymać nawet, przy śmierci ówczesnego przywódcy - gdzie nowo mianowana, jeszcze przez poprzedniego władcę, na Basileie Pyrrha Szekeres nie zamierzała pozwolić na rozkład kompetencji monarchy, postanawiając rozprawić się z zalążkami opozycji w krwawy, acz skuteczny sposób. Po tak zwanej Rubinowej Nocy, gdzie lojalni wojownicy wymordowali rewolucyjne elementy, Basileia zasiadła na tronie władcy jako despota, choć uczciwy - chcąc przede wszystkim sprawić, by jej państwo przeżyło.
Polityka: Ustrój Kryształowej Basilei można określić na obecną chwilę jako Despotyczną Monarchię Dziedziczną. Teoretycznie, możliwe jest powołanie dwójki królów na raz - by jeden zajmował się sprawami cywilnymi, a drugi wojskowymi - jednak dotąd nie skorzystano z tej możliwości i nie zapowiada się, by to się mogło zmienić. Na obecną chwilę o wszystkim decyduje monarcha, choć to nie oznacza, że wszystkie decyzje przechodzą bez słowa sprzeciwu.
Społeczeństwo: Społeczeństwo Basilei niezależnie od swojego statusu stara się być elitarna, jak to tylko możliwe. Bardzo poważnie traktują swoją wyższość nad innymi rasami, do tego stopnia, że odmawiają jakichkolwiek związków z innymi - wiążąc się tylko ze sobą. Swoją odmienność i bycie istotami symbiotycznymi skrywają przed elokwencją, wystrajaniem się i podkreślaniem swojej zewnętrznej urody i stylu bycia. Ludność dzieli się na 4 główne warstwy:
Co do kobiet, w praktyce istnieje równouprawnienie. Płeć Piękna może robić to samo co mężczyźni.
Religia: Religia nie odbywa większej roli w społeczeństwie. Dominującym stał się już Ateizm, wiara w Samego Siebie lub wiara w „Istotę Najwyższą”, która jest traktowana jako personifikacja państwa, nauki i magii. Jest to sztuczna religia, kultywowana bardziej przez wyższe warstwy społeczne niż niższe – nie posiada nawet jednolitych zasad i świąt, te mogą się różnić zależnie od regionu.
Wojskowość: Ze względu na niechęć Kryształowych Ludzi do udziału w „bezsensownym rozlewie krwi”, siła militarna Basilei opiera się na wojskach najemnych – które są najmowane przez Władcę, najczęściej na długie lata tworząc długie kontrakty, często nawet z większą stawką niż normalnie przewidzianie - by zachęcić do tak długiego wynajęcia.
W przypadku nielicznych wojsk złożonych z osobników rodzimych dominuje wyposażenie w broń drzewcową i tarcze, a także łuki - a także ciężkie opancerzenie. Jest to baza baz i najbardziej lubiane uzbrojenie, choć w zależności od sytuacji może się zmienić. W przypadku Pospolitego Ruszenia te jest przeżytkiem i w praktyce niewystępujące. W teorii każde miasto i arystokrata wystawia ilość żołnierzy zależną od wielkości.
Cechy Państwowe (Państwo Malutkie):
Wygląd/Cechy Psychofizyczne: Kryształowi Ludzie, jak sami siebie określają, są istotami, które można porównać do ludzi, przynajmniej fizycznie. Ich odmienność jest jednak widoczna gołym okiem. Charakteryzują się przede wszystkim bladszą skórą – jakby rzadko wychodzili na Słońce. Wampiry są także atrakcyjniejsze od zwykłych ludzi, rysy twarzy mają łagodniejsze i przyjemniejsze, a same wydają się zawsze zadbane i w „sile wieku”, co dodatkowo podkreślają ich pełne gracji ruchy. Ich najbardziej wyróżniającymi elementami są jarzące się delikatnym światłem oczy, kolorem zależnym od ich symbiontu (najczęściej złotym lub czerwonym), nieco dłuższe niż u ludzi kły oraz wystający z piersi każdego klejnot, będący integralną częścią ich mieszkańca.
Wewnątrz ich ciał rozwija się inteligentny kryształ, zwany przez nich Mento, czyli „Ratujący”. Własna świadomość Symbiontów sprawia, że Krwiopijcy zazwyczaj mają rozdwojenie jaźni, o ile żadna z osobowości nie zdominuje drugiej. Inteligentne Kryształy żywią się krwią żywych istot. Muszą ją pić regularnie, choć w małych ilościach. Zaniechanie tego procederu doprowadza do ulegania swemu wewnętrznemu instynktowi, który będzie im nakazywał zamordować najbliższą żywą istotę. Ich ludzka powłoka będzie natomiast stawać się coraz słabsza – analogicznie do spadku ilości energii przekazywanej przez Mento niezaspokajającego swego pragnienia.
W zamian za spełnienie ich żądań, ułatwienie reprodukcji i zapewnienie miłego „mieszkanka” w środku swoich ciał „Szkarłatne Rubiny” (jak są czasami nazywane) drastycznie wydłużają egzystencję swoich żywicieli – praktycznie dwukrotnie. Dodatkowo zwiększają ich umiejętności fizycznie, szczególnie szybkość i percepcje. Wisienką na torcie jest możliwość przekazania żywicielowi talentu magicznego, o ile sam Kryształ go wykształci. Proces ten ujawnia się poprzez przyjęcie przez Mento przezroczystej barwy.
Wszelkie aktywności biologiczne wyglądają w ich wykonaniu identycznie jak u ludzi. W przypadku rozmnażania się główną i jedyną różnicą jest to, że w przypadku zapłodnienia, Symbiont wczepia swój odłamek w płód. Dzięki temu ten rozwija się razem z nim. Pozwala im to oczywiście spełnić ich specyficzny wymóg rozwoju, który wymaga krwi żywej istoty. W ten sposób mogą spełnić ten wymóg bez polowania na inne stworzenia.
ABBC3_SPOILER_SHOW
Cechy Rasowe:
Wielkość: Normalna+ Bardzo Długowieczni (+2)
+ Wyjątkowe Predyspozycje Magiczne (+1)
+ Predyspozycje Bojowe (+1)
+ Dostojni (+1)
- Szybcy w Działaniu (-2)
- Słabość (-2) (Konieczność picia krwi żywych istot, by napoić pragnienie Kryształów. W przypadku braku tej czynności ludzie słabną, ostatecznie umierając z pragnienia. Zaspokoić pragnienie muszą przynajmniej raz na dzień.)
- Ksenofobiczni (-1)
Państwo: Kryształowa Basilea
Historia: Kryształowa Basilea jest państwem powstałym po 30 latach od opadnięcia Szarego Pyłu. Zostało założone przez ludzi, którzy desperacko próbowali przeżyć w tym regionie - niewdzięcznym, jednak przez mnogość jaskiń i kanionów, wykonalnym do skrycia i przeżycia. Rasa Ludzka w tym regionie przyzwyczajona była do jednowładzy, gdzie wódz decydował co, kto robi, by koordynować działania i ułatwić przetrwanie. Człowieczeństwo w tych regionach zostało wypaczone przez symbiozę z Kryształopodobną Rasą, która w zamian za krew żywych istot i emocje, a także możliwość życia w nich i reprodukcji, nadała ludziom cech, o którym nigdy się ich nie śniło. Przepełniając ich swoją esencją, uczynili ich lepszych pod każdym względem – by ci mogli przeżyć czasy Mgły. W czasach Szarego Pyłu nowa rasa lepszych ludzi żyła w na terenach tak zwanego „Krystalicznej Góry”, na której osada stała się także nieoficjalną stolicą. Państwo więc zaczęło istnieć, mając na czele Basileusa, króla, który od początku posiadał autorytet i pozycję niezbędną do władzy praktycznie despotycznej.
Zdołało się to utrzymać nawet, przy śmierci ówczesnego przywódcy - gdzie nowo mianowana, jeszcze przez poprzedniego władcę, na Basileie Pyrrha Szekeres nie zamierzała pozwolić na rozkład kompetencji monarchy, postanawiając rozprawić się z zalążkami opozycji w krwawy, acz skuteczny sposób. Po tak zwanej Rubinowej Nocy, gdzie lojalni wojownicy wymordowali rewolucyjne elementy, Basileia zasiadła na tronie władcy jako despota, choć uczciwy - chcąc przede wszystkim sprawić, by jej państwo przeżyło.
Polityka: Ustrój Kryształowej Basilei można określić na obecną chwilę jako Despotyczną Monarchię Dziedziczną. Teoretycznie, możliwe jest powołanie dwójki królów na raz - by jeden zajmował się sprawami cywilnymi, a drugi wojskowymi - jednak dotąd nie skorzystano z tej możliwości i nie zapowiada się, by to się mogło zmienić. Na obecną chwilę o wszystkim decyduje monarcha, choć to nie oznacza, że wszystkie decyzje przechodzą bez słowa sprzeciwu.
Społeczeństwo: Społeczeństwo Basilei niezależnie od swojego statusu stara się być elitarna, jak to tylko możliwe. Bardzo poważnie traktują swoją wyższość nad innymi rasami, do tego stopnia, że odmawiają jakichkolwiek związków z innymi - wiążąc się tylko ze sobą. Swoją odmienność i bycie istotami symbiotycznymi skrywają przed elokwencją, wystrajaniem się i podkreślaniem swojej zewnętrznej urody i stylu bycia. Ludność dzieli się na 4 główne warstwy:
- Rabszolgów, którzy są ludźmi, w których postanowiono nie wszczepiać Kryształu z przyczyn praktycznych. Po to, by można było go wychować na „zbiornik krwi”, która jest tak pożądana. Zazwyczaj są to jednostki z defektami, najgorsi przestępcy i kupiony towar żywy.
- Lakosów, czyli odpowiednik chłopstwa i mieszczaństwa. Są to ludzie wolni, zdolni do bezproblemowego poruszania się po państwie. Jest to najpowszechniejsza grupa.
- Magasów, odpowiednik Arystokracji. Są to osoby związane z osobą monarchy i dworu, posiadając priorytet, przy sprawowaniu urzędów. W teorii są oczami i uszami Basileusa, jednak w praktyce nie zawsze ci są chętni do tego.
- Muveszekowie, czyli Artyści. Jest to sztuczna warstwa, która zdobyła sobie uznanie u Basilei. Specjalizują się w zarządzaniu budową architektoniczną, a także przede wszystkim komponowaniu, malowaniu i tworzeniu sztuki, która cieszy rozum i serce - racząc widzów. Starają się uczyć z Kryształowej Basilei cud świata, na który każdy będzie patrzył z zazdrością.
Co do kobiet, w praktyce istnieje równouprawnienie. Płeć Piękna może robić to samo co mężczyźni.
Religia: Religia nie odbywa większej roli w społeczeństwie. Dominującym stał się już Ateizm, wiara w Samego Siebie lub wiara w „Istotę Najwyższą”, która jest traktowana jako personifikacja państwa, nauki i magii. Jest to sztuczna religia, kultywowana bardziej przez wyższe warstwy społeczne niż niższe – nie posiada nawet jednolitych zasad i świąt, te mogą się różnić zależnie od regionu.
Wojskowość: Ze względu na niechęć Kryształowych Ludzi do udziału w „bezsensownym rozlewie krwi”, siła militarna Basilei opiera się na wojskach najemnych – które są najmowane przez Władcę, najczęściej na długie lata tworząc długie kontrakty, często nawet z większą stawką niż normalnie przewidzianie - by zachęcić do tak długiego wynajęcia.
W przypadku nielicznych wojsk złożonych z osobników rodzimych dominuje wyposażenie w broń drzewcową i tarcze, a także łuki - a także ciężkie opancerzenie. Jest to baza baz i najbardziej lubiane uzbrojenie, choć w zależności od sytuacji może się zmienić. W przypadku Pospolitego Ruszenia te jest przeżytkiem i w praktyce niewystępujące. W teorii każde miasto i arystokrata wystawia ilość żołnierzy zależną od wielkości.
Cechy Państwowe (Państwo Malutkie):
Pozycja na mapie:+ Silna Władza [5]
+ Liczny Dwór [1]
+ Znana Postać [3]
+ Znany Talent Magiczny [2]
+ Mistrzowie Kamieniarstwa [4]
+ Dobry Pan [2]
- Nieskorzy do Wojaczki [-5]
ABBC3_SPOILER_SHOW