Niezbędne tematy

Zasady gry
Awatar użytkownika
Badet
Posty: 2594
Rejestracja: sob mar 06, 2021 12:46 pm

Niezbędne tematy

Post autor: Badet »

  1. Na jawnym podforum państwa powinny znajdować się następujące tematy:
    • Dyplomacja - temat w którym inni gracze obwieszczają przybywanie poselstw, a gracz-gospodarz oznajmia ich przyjęcie. Wszelkie kontakty z innymi graczami IG (In Game - w świecie gry) powinny być poprzedzone stosownymi wpisami w takim temacie, pod groźbą nieuznawania ich przez MG i potencjalnych sankcji.
    • Prawa - temat w którym obwieszczane są oficjalne prawa w państwie. Należy w nim informować o takich poczynaniach jak wprowadzanie nowych praw, a także odwoływanie lub zmienianie praw dotychczas obowiązujących.
    • Mapa - temat zawierający mapę państwa. Powinna ona zawierać nazwy prowincji, liczbę PP każdej z ras zamieszkujących dane prowincje, a także położenie wszystkich miast/miasteczek i fortyfikacji w nich.
    • Encyklopedia - temat zawierający informacje z podania na temat państwa i rasy.
  2. Na tajnym forum powinny znajdować się następujące tematy:
    • Rozmowy z MG - domyślne miejsce na konwersacje z MG, ustalenia techniczne, uwagi, zapytania i odpowiedzi obydwu stron.
    • Rozmowy z NPC - temat w którym prowadzimy rozmowy z postaciami NPC: można go rozbić na rozmowy wewnętrzne i zewnętrzne.
    • Lista śmierci - temat w którego pierwszym poście znajduje się lista wszystkich żywych postaci imiennych naszego państwa razem z ich rasą i datą urodzenia, a także krótkim opisem (np. następca tronu, generał, artysta, itd.).
    • Skarbiec - temat w którym rozpisujemy nasze zarobki i wydatki. Prowadzimy go zgodnie z zasadą 1 tura = 1 post (edytowany). Pochodzenie wszystkich wydatków i zarobków należy wskazywać, tak by było to czytelne dla MG do ewentualnego sprawdzenia.
    • Dochody - temat w którym MG co turę zapisuje sumę naszych dochodów. W pierwszym poście należy zapisać: liczbę prowincji państwa i ich aktualnego poziomu handlu, liczbę PP państwa, aktualny Porządek i Stawkę podatków, a także listę naszych królewszczyzn.
    • Działania - temat w którym rozpisujemy nasze działania w grze (np. podjęcie budowy królewszczyzn, inwestycje, lub inne aktywności)
    • Szpiegostwo - temat w którego rozpisujemy nasze działania o charakterze związanym z jego nazwą.
    • Wojsko - temat w którym utrzymujemy listę powołanych armii razem z ich liczebnością, dowódcami/herosami, kosztami utrzymania i innymi istotnymi informacjami
  3. Poza powyższymi tematami gracz ma również swobodę (w granicach rozsądku, o czym MG może przypominać) w kreowaniu tematów dodatkowych. Przy zakładaniu innych tematów należy pamiętać o estetyce i czytelności swojego podforum (tak jawnym jak i tajnym). W części jawnej mile widziane są klimatyczne artworki, fabularne opisy i odgrywanie charakteru państwa i władcy. W części tajnej doceniana jest przede wszystkim przejrzystość i klarowność dla MG.
  4. Dokładne nazwy tematów mogą różnić się od podanych powyżej przykładów (zwłaszcza na jawnym forum). Powinny one jednak wskazywać wyraźnie na charakter działu. W przypadku chęci nazwania tematu w bardziej wymyślny sposób (np. nazwą w języku naszej rasy), powinna być ona poprzedzona nazwą polską umieszczoną w nawiasie.
  5. Tworzenie tematów na jawnych forach innych graczy jest zabronione, o ile nie uzyska się na to ich zgody. Tematy takie będą usuwane przez administracje po ich zgłoszeniu przez gracza danego państwa.
I7: Związek Saliski, I8: Hrabstwo Nowego Sohail, I9: Królestwo Naugrimów, I10: Konglomerat AAAR (Auralen-Asturia-Artois-Rzesza), I11: Konfederacja Kantonów Naugrimskich-GM, I12: Cesarstwo Ta'in, I13: Hospodarstwo Tenes
Zablokowany

Wróć do „Zasady”