Nowy Świat
Obszar na którym będzie toczyła się rozgrywka jest ahistoryczny, tzn. w miejsce obu Ameryk umieszczone zostały zupełnie nowy ląd/lądy, zwany/e IG „Nowym Światem”. Rozpoczynając rozgrywkę, gracze mają wiedzę jedynie o fragmencie Nowego Świata, czyli o części jego wschodniego wybrzeża. Reszta terytorium, zarówno morskiego i lądowego, jest okryta mrokiem tajemnicy. Z czasem jednak gracze mogą podjąć działania mające na celu zbadanie tego nieznanego obszaru. Niemal każde miejsce w Nowym Świecie jest zamieszkane bardziej lub mniej, przez rdzenną ludność, z którą trzeba się liczyć, by bezpiecznie rozwinąć kolonię.
Setting
Re: Setting
Stary Świat
Jest to ogólne określenie na Europę i basen Morza Śródziemnego, skąd będą pochodzić zarówno postacie jakimi gramy, jak i npc oraz koloniści. Władcy Starego Świataz zaciekawieniem słuchali opowieści o wyprawach do Nowego Świata, na tyle, że część z nich postanowiła wysłać własne wyprawy by zagarnąć bogactwa tego lądu. Królowie, książęta, czy nawet władze republiki nie interweniują za bardzo w wewnętrzne sprawy kolonii. Dla nich liczy się zysk. Dlatego właśnie chcą jak najszybszego rozwoju kolonii, by inwestycja zaczęła się zwracać i przynosić im pieniążki na własne potrzeby. Część wojen w Starym Świecie toczących się w roku rozpoczęcia gry została zatrzymana, część trwa dalej. Wszelkie większe zmiany w Starym Świecie odbijające się na koloniach, czy to wyniki wojen, czy to rewolucje lub nowe wynalazki, będą przedstawiane graczom w formie eventów. Część metropolii (Aragonia, Egipt, Niderlandy) nie są niezależnymi państwami, jednak we wszystkich przypadkach rządy na tych terenach są na tyle niezależne od władzy centralnej, że uznaliśmy iż może od nich zostać wysłana wyprawa.
Jest to ogólne określenie na Europę i basen Morza Śródziemnego, skąd będą pochodzić zarówno postacie jakimi gramy, jak i npc oraz koloniści. Władcy Starego Świataz zaciekawieniem słuchali opowieści o wyprawach do Nowego Świata, na tyle, że część z nich postanowiła wysłać własne wyprawy by zagarnąć bogactwa tego lądu. Królowie, książęta, czy nawet władze republiki nie interweniują za bardzo w wewnętrzne sprawy kolonii. Dla nich liczy się zysk. Dlatego właśnie chcą jak najszybszego rozwoju kolonii, by inwestycja zaczęła się zwracać i przynosić im pieniążki na własne potrzeby. Część wojen w Starym Świecie toczących się w roku rozpoczęcia gry została zatrzymana, część trwa dalej. Wszelkie większe zmiany w Starym Świecie odbijające się na koloniach, czy to wyniki wojen, czy to rewolucje lub nowe wynalazki, będą przedstawiane graczom w formie eventów. Część metropolii (Aragonia, Egipt, Niderlandy) nie są niezależnymi państwami, jednak we wszystkich przypadkach rządy na tych terenach są na tyle niezależne od władzy centralnej, że uznaliśmy iż może od nich zostać wysłana wyprawa.
I11: La Repubblica, I12: Sułtanat Raszimu, I13: Księstwo Dragenii/MG
Re: Setting
Rok startowy
Data rozpoczęcia gry to 1550 rok n.e. Jak wyglądał Stary Świat, można sobie zobaczyć na poniższej mapie:
https://www.techpedia.pl/app/public/files/31222.jpg
Oprócz tego jednak wprowadzono niewielką zmianę:
- Tunezja i Algieria nie są wasalami Osmańskimi
Data rozpoczęcia gry to 1550 rok n.e. Jak wyglądał Stary Świat, można sobie zobaczyć na poniższej mapie:
https://www.techpedia.pl/app/public/files/31222.jpg
Oprócz tego jednak wprowadzono niewielką zmianę:
- Tunezja i Algieria nie są wasalami Osmańskimi
I11: La Repubblica, I12: Sułtanat Raszimu, I13: Księstwo Dragenii/MG