Miasta i fortyfikacje

Awatar użytkownika
Princeps
Mistrz Gry
Posty: 3021
Rejestracja: ndz mar 07, 2021 9:45 pm

Miasta i fortyfikacje

Post autor: Princeps »

Miasta

Miasta w kolonii to centrum nie tylko handlu i rzemiosła ale co najważniejsze administracji. Dlatego musimy umieszczać je ze szczególną uwagą. Jeżeli opanujemy odległe od nas terytorium i nie będzie w jego pobliżu żadnego miasta to narażamy się na spadek kontroli a co za tym idzie dochodów z podatków. Ponadto miasto przynosi samo z siebie dochód z podatków oraz handlu o ile przechodzi przez nie jakiś szlak handlowy. Miasta spełniają jeszcze jedną ważną funkcję, przyspieszają integrację tubylców z racji posiadania struktur kościelnych i administracyjnych właśnie.
I11: La Repubblica, I12: Sułtanat Raszimu, I13: Księstwo Dragenii/MG
Awatar użytkownika
Princeps
Mistrz Gry
Posty: 3021
Rejestracja: ndz mar 07, 2021 9:45 pm

Re: Miasta i fortyfikacje

Post autor: Princeps »

Fortyfikacje

Typy fortyfikacji:

1. Fortyfikacje miejskie
2. Forty miejskie
3. Forty pozamiejskie

1. Mury miejskie
Są to wszelkiego rodzaju palisady, wały ziemne czy ceglane mury. Mają za zadanie chronić bezpośrednio obszar miasta co może być nieocenione chociażby przy rajdzie o charakterze rabunkowym. Fortyfikacje te można dodatkowo wyposażyć w artylerię która bardzo pomoże w obronie miasta, na dodatek nawet zwykła palisada wydajnie podnosi skuteczność minutemanów którzy w otwartym polu są mało użyteczni. Fortyfikacje miejskie zwiększają poziom kontroli w mieście. Słabą stroną tego typu fortyfikacji jest to, że o ile nie są zaawansowane to bardzo słabo radzą sobie z flotą, nie chronią na dodatek portu i znajdujących się w nim okrętów.

2. Forty miejskie
To budowle które chronią miasto jednak nie są jego integralną częścią. Zazwyczaj zbudowane są na wzniesieniu obok lub na cyplu u wejścia portu. Są to masywne, bardzo ciężkie do zdobycia budowle które mają dwojaką funkcję. Z jednej strony chociaż nie obronią miasta przed rajdem od strony lądu to uniemożliwią opanowanie miasta, nie da się rządzić miastem którego fort ma cały czas wymierzone w nie armaty. Z drugiej strony w wypadku miast nadmorskich forty świetnie chronią port uniemożliwiając wrogiej flocie podpłynięcie do niego o ile nie jest ona bardzo silna. Działa fortu w połączeniu z masywnym kamiennym murem nie dają szans w wymianie ognia praktycznie żadnemu okrętowi. Na dodatek fort taki zwiększa kontrolę w mieście. Można zbudować fort bez dział ale jego użyteczność będzie niewielka.

3. Forty pozamiejskie
Są to zazwyczaj mniejsze od miejskich fortece (można jednak zbudować i takie identyczne do nich, choć jest to droga inwestycja) które mają za zadanie bronić jakiegoś ważnego strategicznie miejsca takiego jak chociażby rzeka, droga do stolicy czy górskie przejście. Zazwyczaj są to fortyfikacje zdolne pomieścić około 200 żołnierzy, opcjonalnie można do nich dodać artylerię. O ile przeciwnik ma własną artylerię oraz przewagę liczebną to prymitywny fort nie zatrzyma go na długo. Forty takie zwiększają kontrolę poza miastami o ile są obsadzone i odpowiednio rozmieszczone.
Rodzaje fortyfikacji:

1. Mury miejskie:
- palisada
- wał ziemny
- wał ziemno-drewniany
- mur kamienny
- wał ziemno-ceglany

2. Forty miejskie:
- fort ziemno-drewniany
- mały fort kamienny
- duży fort kamienny
- fort ceglany
- fort ziemno-ceglany
- fort gwieździsty

3. Forty pozamiejskie:
- fort ziemno-drewniany
- fort kamienny
- fort ceglany
- fort ziemno-ceglany
I11: La Repubblica, I12: Sułtanat Raszimu, I13: Księstwo Dragenii/MG
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasady gry”