Herosi

Zasady gry
Awatar użytkownika
Badet
Posty: 2594
Rejestracja: sob mar 06, 2021 12:46 pm

Herosi

Post autor: Badet »

  1. Herosi są specjalnym rodzajem postaci imiennych, wyszczególnionym ze względu na ich znaczenie.
  2. Herosi to postaci o niezwykłych umiejętnościach, znaczeniu i wpływie na otaczający ich świat. Są to bohaterscy wojownicy na miarę postaci z „Iliady”, jednostki o wyjątkowym potencjale niczym Da Vinci albo posiadacze nadnaturalnych talentów, niczym magowie lub cudotwórcy.
  3. Herosi są przede wszystkim postaciami imiennymi i obejmują ich wszystkie zasady dotyczące takich postaci – losowa śmierć, kontrola oparta na lojalności, cechy charakteru.
  4. Każdy heros jest inny. Wyróżniamy jednak kilka zasadniczych grup herosów: wojskowych (wojownicy, generałowie), cywilnych (artyści, rzemieślnicy, uczeni), a także tych obdarzonych talentem magicznym (czarnoksiężnicy, wiedźmy, cudotwórcy).
  5. Bardzo rzadko zdarza się, by heros należał do więcej niż jednej grupy, choć nie jest to niemożliwe.
  6. CECHY HEROSÓW
  7. Herosi opisywani są specjalnymi cechami, przyjmującymi wartość od 0 do 10, gdzie 1 oznacza poziom przeciętnego człowieka. Co do zasady wartości liczbowe cech pozostają tajne i nieznane graczom, chodź są możliwe do samodzielnego oszacowania na podstawie pogłosek i dokonań herosa.
  8. Cechami herosów są:
    • Dowodzenie – umiejętność kierowania armią, taktycznego rozstawienia żołnierzy i planowania bitwy. Cechę tą podnosi: doświadczenie zdobywane podczas dowodzenia bitew, studiowanie dobrych traktatów o wojskowości i uczęszczanie do szkół oficerskich. Cechę tą obniża: zły stan zdrowia, utrata pamięci, studiowanie fałszywych traktatów wojskowych i urazy psychiczne.
    • Walka – umiejętność walki bezpośredniej, toczenia pojedynków i starć w małym gronie. Cechę tą podnosi: doświadczenie zdobywane podczas udziału w bitwach, pojedynki, starcia ze zróżnicowanymi przeciwnikami, treningi i ćwiczenia praktyczne. Cechę tą obniża: zły stan zdrowia, rany, długi okres bezczynności.
    • Sława - rozpoznawalność herosa i jego umiejętność wpływania na innych. Obecność sławnej postaci na polu bitwy dodaje ducha sojusznikom i deprymuje wrogów. Cechę tą podnosi: odnoszenie zwycięstw, uczestnictwo w ważnych wydarzeniach, pozytywna propaganda. Cechę tą obniża: odnoszenie porażek, długi okres bezczynności, negatywna propaganda.
    • Talent magiczny – ciężka do zdefiniowania „moc” magiczna bohatera, jego obeznanie i wiedzę dotyczącą okultyzmu i mistycyzmu. Cechę tą podnosi: użytkowanie magii, szkolenie pod okiem innych czarowników, studiowanie ksiąg wiedzy tajemnej i obcowanie z potężnymi magicznymi artefaktami, niektóre zdarzenia magiczne Cechę tą obniża: niektóre zdarzenia magiczne, utrata pamięci
    • Fach – talent związany z wykonywanym przez herosa zawodem. Może to być zarówno kowalstwo, jubilerstwo jak również talent poetycki bądź pisarski. Cechę tą podnosi: szkolenie w danej dziedzinie, praktykowanie jej, spotkania z innymi rzemieślnikami danej dziedziny. Cechę tą obniża: zły stan zdrowia, długi okres bezczynności UWAGA! Heros może posiadać kilka osobnych poziomów Fachu, każdy odpowiadający za inną zgłębianą przezeń dziedzinę
  9. POZYSKIWANIE HEROSÓW
  10. Herosi to postaci niezwykłe, których nie można rekrutować ani powoływać w standardowy sposób, jak postaci imienne bądź wojsko.
  11. Heros może objawić się samoistnie, kiedy któryś z naszych poddanych zwróci uwagę lokalnego władcy swoją rosnącą sławą/umiejętnościami.
  12. Herosa można aktywnie poszukiwać w kontrolowanych prowincjach, przeznaczając fundusze i organizując stosowne akcje (turnieje, zawody, konkursy, nagrody itd.). Podejmowane działania mogą także trwale zwiększyć szansę na pojawienie się herosów danego typu.
  13. Do rangi herosa może awansować również któraś z postaci imiennych z naszego państwa. Dzieje się tak zwykle w wypadku kiedy wyróżni się ona znacząco ponad resztę – dokona aktu niezwykłego heroizmu (bądź zdrady), odkryje w sobie talent magiczny bądź zdobędzie ogromne znaczenie.
  14. Początkowo postaci władców nie są herosami. Mogą jednak stać się nimi w normalny sposób, tak samo jak postać będąca herosem może stać się władcą, jeśli zaistnieją ku temu okoliczności.
  15. Poza szansą na powstanie nowych herosów, gracz może również podjąć starania o ściągnięcie istniejących już, nierzadko doświadczonych i sprawdzonych herosów na swoją służbę. Takich działań podejmować się można zarówno wobec herosów będących już na czyjejś służbie (co może jednak zostać źle odebrane przez ich obecnego pracodawcę, jeśli się o tym dowie), jak również tych pozostających obecnie bez pana.
  16. UTRZYMYWANIE HEROSÓW
  17. Chociaż herosi są zasadniczo potężniejsi od zwykłych postaci imiennych, są jednak bardziej niezależni. Awatarom graczy ciężej jest uzyskać trwałą i stabilną kontrolę nad znającym swoją wartość herosem, zwłaszcza jeśli ma już ugruntowaną pozycje w świecie.
  18. O względy herosów należy zabiegać. Heros źle traktowany i nie będący zadowolony ze swojej pozycji może zdecydować się opuścić służbę u danego władcy i poszukać szczęścia na własną rękę, bądź też wstępując na służbę u innego władcy. Utrzymanie ich lojalności może wymagać stałego trzymania ręki na pulsie, nagradzania ich zaszczytami i bogactwami, spełniania ich zachcianek i zapewniania im warunków pracy godnych ich talentów.
  19. Z kolei inwestowanie w szeroko pojętą kulturę, dbanie o sławę i pozycje swojego dworu w świecie, a także utrzymywanie dobrego imienia władcy może sprawić, że służący mniej łaskawym panom herosi sami zgłoszą się na naszą służbę.
  20. Im potężniejszy heros, tym wyższe może mieć oczekiwania i tym większe mogą być jego ambicje. Chociaż korzyści z ich utrzymywania mogą być warte tej ceny, niekiedy warto zastanowić się, czy na pewno nie lepiej odprawić nazbyt ambitnego czemiona…
  21. Ważnym aspektem w obcowaniu z herosami są relacje między nimi. Niektórzy z nich mogą nie chcieć współpracować z nielubianymi czempionami, inni odmówią walki ze swoimi dobrymi przyjaciółmi, z radością zaś zemszczą się na swych zapiekłych wrogach. Warto mieć to na uwadze, czy to przy próbach pozyskania nowego herosa, czy to przy podejmowaniu decyzji o ich odesłaniu.
I7: Związek Saliski, I8: Hrabstwo Nowego Sohail, I9: Królestwo Naugrimów, I10: Konglomerat AAAR (Auralen-Asturia-Artois-Rzesza), I11: Konfederacja Kantonów Naugrimskich-GM, I12: Cesarstwo Ta'in, I13: Hospodarstwo Tenes
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasady”