Pytania do zasad
Re: Pytania do zasad
Raczej nie masz tam tylko 1 grodu, bo 1 gród to tylko 10 pp. Więc wtedy to z kolei nie jest bardzo zaludniony prow (mimo, że z racji powierzchni jest gęsto zaludniony).
Tutaj katastrofą jest objęty prawie cały znany świat, tak naprawdę mniejszy impact jest tylko na wyspach i na skrajnej północy (Saelidzi, Morianie, Dżerba, Lomdati). Więc analogia do Włoch nietrafiona
Miasta na Teli zabił 25letni głód związany z zimą i zmianami klimatycznymi, a jeszcze wcześniej męczyły je wyniszczające wojny diadochów.
Zasadę jako taką omówiliśmy, a tutaj możemy jeszcze sobie długo debatować na temat tego czy to ma sens, czy nie ma, jak coś wal na TF.
Tutaj katastrofą jest objęty prawie cały znany świat, tak naprawdę mniejszy impact jest tylko na wyspach i na skrajnej północy (Saelidzi, Morianie, Dżerba, Lomdati). Więc analogia do Włoch nietrafiona
Miasta na Teli zabił 25letni głód związany z zimą i zmianami klimatycznymi, a jeszcze wcześniej męczyły je wyniszczające wojny diadochów.
Zasadę jako taką omówiliśmy, a tutaj możemy jeszcze sobie długo debatować na temat tego czy to ma sens, czy nie ma, jak coś wal na TF.
When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up. - C.S. Lewis
-
- Posty: 34
Re: Pytania do zasad
spoko, dałem na TF.
Inna kwestia, to dzieciorób.
Widzę toto:
Trochę nie chwytam motywu dzieciorob i prowadzenia dynastyki w oparciu o to. Bo zgłaszam parę do rozrodu, a przy rozlosowaniu dziecioroba (nowa tura) typ/dziewycha ma już wirtualnie 40 lat? Pierwszy raz widzę taką koncepcję łączenia historical-speed-run, z dokładną dynastyką (pozioim dziecioroba czy mariaży). Mógłbyś wyjaśnić jak to w praktyce działa?
Inna kwestia, to dzieciorób.
Widzę toto:
Powiedzmy 10 tur ery nr 1. To jak każda tura ma trwać tydzień...Wychodzi, że w ciągu tygodnia mija 40 lat ingame (pierwsza era, założenie 10 tur).Pierwszy etap odpowiada tzw. wiekom ciemnym - odpowiednik naszych lat ok. 600-1000.
Drugi etap odpowiada epoce feudalizmu - odpowiednik naszych lat ok. 1000-1400.
Trzeci etap odpowiada epoce renesansu - odpowiednik naszych lat ok. 1400-1800.
Czwarty etap jest opcjonalny i nie musi zostać rozegrany. Jest on odpowiednikiem długiego XIX stulecia, odpowiednik naszych lat 1800-1918.
2. Każdy etap trwa mniej-więcej 5 do 10 tur. Długość ta może być dowolnie zmieniana przez MG w porozumieniu z graczami, tj. wydłużana bądź skracana.
Przy założeniu, że każda tura trwa tydzień, co około 2 miesiące wchodzimy w nowy etap.
Trochę nie chwytam motywu dzieciorob i prowadzenia dynastyki w oparciu o to. Bo zgłaszam parę do rozrodu, a przy rozlosowaniu dziecioroba (nowa tura) typ/dziewycha ma już wirtualnie 40 lat? Pierwszy raz widzę taką koncepcję łączenia historical-speed-run, z dokładną dynastyką (pozioim dziecioroba czy mariaży). Mógłbyś wyjaśnić jak to w praktyce działa?
Re: Pytania do zasad
Gdzieś o tym pisałem na forum, ale faktycznie mogło się zakopać. I fakt, trochę brzmienie tego może wprowadzać w błąd.
No więc dobrze, że tu się oficjalnie pojawia to naprostuję dla wszystkich od razu
To nie tak, że 1 tura to 40 lat czy 100 lat czy ileś. Te widełki, które są obok każdego etapu pokazują nie ilość lat, które gramy, a raczej epokę, do której się odwołujemy (którą odgrywamy).
Grać będziemy zatem klasyczną ilość lat, jak się etap kończy to przeskoki czyszczenia mapy będą 50, góra 100 lat. Następnie kontynuacja mniej-więcej gdzie zaczęliśmy.
Zrobi nam to speedrun co najwyżej technologiczny, bo np. licząc po 10 lat na etap i 100 lat na międzyetapie to nadal daje 330/440 lat ogółem - robimy IRL lat grubo ponad tysiąc
ale też dlatego etap IV jest opcjonalny, bo on najbardziej odstaje (rewolucja przemysłowa, naukowa, itp)
No więc dobrze, że tu się oficjalnie pojawia to naprostuję dla wszystkich od razu

To nie tak, że 1 tura to 40 lat czy 100 lat czy ileś. Te widełki, które są obok każdego etapu pokazują nie ilość lat, które gramy, a raczej epokę, do której się odwołujemy (którą odgrywamy).
Grać będziemy zatem klasyczną ilość lat, jak się etap kończy to przeskoki czyszczenia mapy będą 50, góra 100 lat. Następnie kontynuacja mniej-więcej gdzie zaczęliśmy.
Zrobi nam to speedrun co najwyżej technologiczny, bo np. licząc po 10 lat na etap i 100 lat na międzyetapie to nadal daje 330/440 lat ogółem - robimy IRL lat grubo ponad tysiąc

When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up. - C.S. Lewis
-
- Posty: 34
Re: Pytania do zasad
Chyba kumam, ale żeby się upewnić - gramy powiedzmy 10 tur, aby zrobić załóżmy 100 lat ingame (mniej więcej, tak jak pisasz to nie ważne i niejednoznacznie zdefiniowane ile mija). A potem minie z 50-100 lat w offie gdzie będą efekty tego co naszymi działaniami zrobiliśmy w te 10 tur (i ten off będzie np też 100 lat).
W kwestii dynastyki jednak to będzie rozród całego pokolenia, czy jak? Dam parę w dzieciorobie a efektem będzie ile spłodzili potomków w ciągu nie wiem - całego, lub połowy pożycia małżeńskiego?
W kwestii dynastyki jednak to będzie rozród całego pokolenia, czy jak? Dam parę w dzieciorobie a efektem będzie ile spłodzili potomków w ciągu nie wiem - całego, lub połowy pożycia małżeńskiego?
Re: Pytania do zasad
Jak będzie wola, zagramy więcej tur, ale zwykle po 10 wszyscy już zaczynają się rozglądać za nowym pbfem xd
1 tura = 1 rok
Tak, z offem dokładnie tak.
Do dziecioroba mam też moduł adhocowy, więc mogę generwować następne pokolenia w offie. Konsultacje planuję robić w porozumieniu z graczami, więc wsio powinno być ok.
1 tura = 1 rok
Tak, z offem dokładnie tak.
Do dziecioroba mam też moduł adhocowy, więc mogę generwować następne pokolenia w offie. Konsultacje planuję robić w porozumieniu z graczami, więc wsio powinno być ok.
When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up. - C.S. Lewis
-
- Posty: 34
Re: Pytania do zasad
oki, to nic nie rozumiem, ale zdam się na obserwacje jak to w praktyce bedzie wyglądać1 tura = 1 rok
Re: Pytania do zasad
Przeskok jest tylko w międzyetapiach, same etapy gramy jak klasycznego PBF.
When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up. - C.S. Lewis
-
- Posty: 34
Re: Pytania do zasad
pytanie a propos bogactw (złoża)
Jak się zwiększa pkt. bogactwa prowincji to złoża rosną?
Np. Mam 40 pkt. bogactwa i z tego mam 4x zwykłe zboża (każde za 10 pkt. bogactwa ), ale celuję by ta prowincja finalnie miała motyw dużych-bogatych złóż za 50 pkt. (na start nie mogę)
Mam to np. opisać jako 4x złoża żelaza i jak wzrośnie pkb prowincji o 10, do 50, to złoża staną się 'bogate/duże' etc?
Jak się zwiększa pkt. bogactwa prowincji to złoża rosną?
Np. Mam 40 pkt. bogactwa i z tego mam 4x zwykłe zboża (każde za 10 pkt. bogactwa ), ale celuję by ta prowincja finalnie miała motyw dużych-bogatych złóż za 50 pkt. (na start nie mogę)
Mam to np. opisać jako 4x złoża żelaza i jak wzrośnie pkb prowincji o 10, do 50, to złoża staną się 'bogate/duże' etc?
Re: Pytania do zasad
Tak, rosną. Na dodatek jak będzie przeskok z 40 do 50 to masz 5x małe złoża i 1x duże złoże (analogicznie jak z miasteczkami/miastami).
When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up. - C.S. Lewis
Re: Pytania do zasad
Zabierałem się za zrobienie dynastii, ale mam kilka pytań, bo stosunek 60/40 jest tutaj ciężki do zachowania, bo jakby nie robić to przy 6 postaciach będzie 50/50. 3 kobiety, 3 mężczyzn w tym 3 dzieci i 3 dorosłych. Jak przesunie się przynajmniej 1 postać w inna stronę to wyjdzie 33/67. To ma tak wyglądać, czy podany stosunek został źle podany?7. Dynastię na starcie możemy rozpisać maksymalnie na 6 postaci. Po jej ogłoszeniu nie ma możliwości wprowadzania zmian innych niż In Game. (Uwaga: administracja widzi historię edycji).
Stosunek kobiet do mężczyzn oraz dzieci do dorosłych nie może przekraczać 60% do 40% (tj. nie możemy mieć 70% dorosłych czy mężczyzn, czy na odwrót).
Nie ma innych ograniczeń co do wieku postaci, poza dorosłością i małoletnością (15-latkowie są traktowani jako dorośli).
