Reguły rekrutacji

Awatar użytkownika
Skryba
Mistrz Gry
Posty: 3440
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Reguły rekrutacji

Post autor: Skryba »

1. Rejestracja do pierwszego etapu pierwszej rozgrywki rozpocznie się w czwartek 16 czerwca.
2. Etap rekrutacji potrwa od kilku dni do tygodnia, w trakcie których docierane będą podania (pytania, odpowiedzi, sugestie) a także pojawiać się będą brakujące treści na forum.
3. Obowiązuje prymat jakości podań - zawsze to ona będzie decydować o przyjęciu czy o lokalizacji w konkursie podań (gdy na jedno miejsce aplikuje więcej niż jedna osoba). Nie obowiązuje zasada kto pierwszy ten lepszy. W związku z tym proszę o nie dodawanie tematów placeholderów z samą nazwą państwa i mapką. Proszę wrzucać tylko gotowe lub prawie gotowe podania.
4. Jakość podań zostanie też nagrodzona startowymi cudami świata starożytnego viewtopic.php?f=22&t=21
5. W podaniu znaleźć się muszą: rys historyczny (max 500 lat do tyłu, minimum 100 lat do tyłu), rys społeczeństwa, rys ustrojowy, opis religii bądź link do podania gracza, którego religię adaptujemy. Jeśli zmieniamy coś w doktrynie, należy o tym napisać w naszym podaniu. Przykłady można znaleźć na archiwalnym forum Telikosa pierwszego https://archiwa.chilioi.vxm.pl/telikos/ ... php?fid=12 - jeśli nie macie tam konta to poniżej dane do logowania do konta demo:

Kod: Zaznacz cały

login: demouser
pass: Helloworld1!
6. Opcjonalnie mogą pojawić się również do wybrania doktryny państwa startowego, jeśli do tego dojdzie, taki zapis pojawi się oficjalnie na forum wraz z listą. Stay tuned.
7. Przypominam o ważnej zasadzie - swoboda twórcza jest oczywiście bardzo w cenie, ale pamiętamy o ramach historycznych każdego etapu. Nasze wymarzone państwo docelowe to niekoniecznie nasze państwo startowe. To, co widzimy docelowo może być niedostępne technologicznie czy socjoekonomicznie w pierwszej erze. Możemy do tego dążyć, możemy nasz plan modyfikować, możemy też traktować ewolucję naszej domeny zupełnie spontanicznie. Niemniej proszę o tym pamiętać, by nie było rozczarowań. Realia pierwszego etapu odpowiadają historycznemu okresowi IRL między 600 a 1000 r. n.e.

Oraz ogłoszenie: niestety będę nieobecny między 26 czerwca a 3 lipca. Do tego czasu podania będą klepnięte i fora nadane, ale sam start rozgrywki nastąpi dopiero po moim powrocie, by nie robić dziwnych pauz na samym starcie. Będzie to tak zwana tura zero (na ogarnięcie). Więcej wakacji nie planuję - bo mnie nie stać '()'
When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up. - C.S. Lewis
Awatar użytkownika
Skryba
Mistrz Gry
Posty: 3440
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Reguły rekrutacji

Post autor: Skryba »

Minimalna ilość prowincji na start: 5
Maksymalna ilość prowincji na start: 15

Obowiązuje zasada tzw. zaawansowanego startu, czyli pula punktów populacji i bogactw będzie przydzielana przez samego gracza na każdą prowincję. Ilość tych punktów oraz zasady ich rozdzielania zostaną ogłoszone wkrótce.

Doktryny państwa są opcjonalne, nie trzeba ich definiować. Dla chętnych: można określić do 3 startowych doktryn państwa. Muszą zawierać nazwę, opis (uzasadnienie) i proponowany bonus oraz słabość. Jeśli nie określicie słabości lub będzie ona zbyt tendencyjna (coś w stylu odpowiedź na pytanie: Jakie są Pana słabości? - Jestem zbyt dokładny) MG zastrzega sobie prawo ingerencji.
Doktryna może wyglądać w następujący sposób:
Społeczeństwo ksenofobiczne - Nasz lud jest nieufny wobec obcych i pielęgnuje własną tożsamość. Plusy: Bonus do działań partyzanckich wobec wroga w razie okupcji przez inną kulturę bądź religię. Minusy: Słabszy handel.
Itp.
When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up. - C.S. Lewis
Awatar użytkownika
Skryba
Mistrz Gry
Posty: 3440
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Reguły rekrutacji

Post autor: Skryba »

Dementuję, że planuję jeszcze mapę fizyczną - i dementuję też, że nie ma gór 😄 pisałem kiedyś, że najwięcej gór jest na południu, ale to jest kwestia swobodnej interpretacji. Ogółem tam gdzie są wzgórza są też i góry. Jak ktoś bardzo potrzebuje łańcuch górski niech daje znać w podaniu 🙂 to samo się tyczy rzek. Wiem, że to niezbyt satysfakcjonująca odpowiedź (czy też rozwiązanie), ale ostrzegałem lojalnie, że idziemy ku uproszczeniom, obcinam definiowanie rzeczy do tych absolutnie niezbędnych.
When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up. - C.S. Lewis
Awatar użytkownika
Skryba
Mistrz Gry
Posty: 3440
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Reguły rekrutacji

Post autor: Skryba »

Zakończono I etap rekrutacji. Otwieram II etap rekrutacji.
Zgodnie z wolą: viewtopic.php?f=19&t=8&p=169#p169
When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up. - C.S. Lewis
Awatar użytkownika
Skryba
Mistrz Gry
Posty: 3440
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Reguły rekrutacji

Post autor: Skryba »

Równanie mapy – proces mający na celu ograniczyć pustki między państwami do minimum, bądź potrzebę tworzenia niepotrzebnych NPC, bądź zagrywki „gejmerskie” przy wyborze lokalizacji. Czasami też po prostu by nie było tzw. bordergore.
Przy korektach w miarę możliwości brałem pod uwagę mapę klimatu, by prowincja nie odstawała od reszty państwa za bardzo pod względem warunków.

Monarchia Gesinis, Badet – przydzielono prowincję #264, łączna liczba prowincji: 15.
Guinness, satan – przydzielono prowincje #138 oraz #141, łączna liczba prowincji: 15
Satrapia Seleopolis, Wierzymierz – przydzielono prowincję #67, łączna liczba prowincji: 12
Kn. Czerwenzem, Tymus - przydzielono prowincje #178, #173, #174, łączna liczba prowincji: 13
Ludy Teryjskie, Winopik - przydzielono prowincje #325, #326, #327, łączna liczba prowincji: 13
Zw. Alikanu, LVTHeir - przydzielono prowincje #218 i #204, łączna liczba prowincji: 8

Mapa zostanie opublikowana, gdy zostaną rozpatrzone ostatnie rekrutacje i dodane NPC (mam nadzieję dzisiaj późnym wieczorem).
When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up. - C.S. Lewis
Zablokowany

Wróć do „Rekrutacja, zasady, lore, OG”