Realia
Jak może niektórzy wiedzą, na tej edycji jesteśmy bardziej w realiach podobnych do średniowiecznej Europy. Podanie należy więc odpowiednio dostosować, żeby pasowało do tych realiów. O ile co do religii nie będziemy mieli chyba żadnych ograniczeń na start, o tyle chcielibyśmy, żeby kulturowo kraje które powstaną były na podstawie ludów Europy/rejonu morza śródziemnego. To znaczy nieArabowie – ok, nieKumanowie – ok, ale już do vibe starożytnego Egiptu, czy chińskiego cesarstwa jesteśmy sceptyczni. Cywilizacyjnie natomiast jesteśmy na poziomie ok. 1000 roku, czyli późne wczesne średniowiecze. Generalnie miasta dalej raczkują, handel się dopiero rozwija, ludzi piśmiennych jest może z 30 na państwo, a mycie się uchodzi za satanistyczną praktykę. Również organizacja społeczeństwa leży i kwiczy. Z czasem warunki będą się poprawiać, również dzięki waszym, mam nadzieję, staraniom. Dodatkowo społeczeństwo jakim przyszło wam przewodzić jest w dużej mierze kontrolowane przez możnych – to oni mają jako jedyni dostęp do jakiejkolwiek edukacji, oni są dowódcami wojskowymi i z nimi trzeba się najbardziej na początku liczyć. Wyjście z tych realiów może być cięższe niż się wydaje, bo nie tylko trzeba znieść wpływ możnych ale jeszcze wymyślić system, który nie będzie ich wymagał. Technologicznie wasze kraje również stoją słabo. Przynajmniej słabo w porównaniu do Imperium, które ma takie fajne rzeczy jak kusze, trebusze, akwedukty, teatry i medycynę. Rozpowszechnienie tych rzeczy może przebiegać różnie i wiele zależy od działań graczy.