
هكذا قال الحكيم ونصيحته
Tak powiedział Hakim i jego Rada.
Fatwa o Flagach Wielkiego Morza
Wydana w 342 roku ery Ummy [742 Ery Imperialnej]
przez Shahida Ibn Al-Qirizma, Mułłę Al-Qirizmy, Faqīha i Muftiego
i
Hashama Barbaha, Faqīha i głównego Muftiego Dalwatu Barbahów
na prośbę Heyradina II, z woli Ab Basra Hakima Barbahów, Pierwszego spośród Al-Raqik, Amira al-Mu’ahid, Opiekuna Al-Qirizmy
podejmująca problem trudności na morzu z odczytywaniem działań, celów i intencji Qorsarów i kupców po Wielkim Morzu pływających.
Zleca się, by każdy pobożny wyznawca Ab-Basra autorytet jego muftich - Shahida Ibn Al-Qirizma i Hashama Barbaha - uznający podróżując po Wielkim Morzu do niniejszych zasad się stosował:
na maszcie swego statku najwyższym flagę kraju swego pochodzenia wywieszał; Barbahowie zgodnie ze zwyczajem flagę zieloną winni byli wywiesić;
pod flagę kraju swego drugą wywiesić, komunikacyjną:Qorsarz winien był flagę komunikacyjną wywiesić czarną, a także trzykrotnie, w róg zadąć, sygnalizując iż domaga się od kupców zatrzymania, a w przypadku odmowy ładunek i załoga zostaną zajęte siłą.
- brązową, dla statków kupieckich;
- złotą/żołtą dla statków poselskich;
Kupiec zatrzymujący się powinien pod flagą brązową białą wywiesić, a także żagle zwinąć i wiosła schować.
Jeśli kupiec po trzykrotnym w róg zadęciu flagi białej nie wywiesi, żagli nie pocznie zwijać ani wioseł chować, Qorsarz winien ponownie w róg zadąć trzykrotnie. Jeżeli i wtedy kupiec nie nie pocznie zwijać żagli, wioseł chować ni flagi wywiesi, Qorsarz winien czarną flagę zdjać, a w jej miejsce czerwoną-krwawą powiesić na znak, iż od pokojowej rekwizycji odstępuje.
Zasady te innych warunków w Hudnach zawartych nie znoszą, lecz jedynie są ich doprecyzowaniem.