Imielin

Imielin
Posty: 112
Rejestracja: sob mar 06, 2021 3:48 pm

Imielin

Post autor: Imielin »

Nazwa rasy: Mondanie
Opis wyglądu:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Opis cech psychofizycznych: komunaryzm [1.1]
Rasa może występować startowo również poza państwem.

Lista cech pozytywnych i negatywnych rasy:

Duża rasa - 2,50 metra
Słabość (-2) [siarka] [1.2]
Predyspozycje magiczne (+2) [1.3]
Dostojni (+1)
Szybcy w działaniu (-2) [1.4]
Ulubiony teren (+2) [zimny klimat] [1.5]
Wybiórczość (-3) [zimny klimat]
Towarzyscy (+1)
Długowieczni (+1)

Inne: Mondany rozmnażają się poprzez dzieworództwo. Jedna płeć. Wieloosobowe małżeństwa zazwyczaj opierają się na wspólnym wychowaniu dzieci oraz przeżycia. W niektórych religiach istnieje etos monogamii oparty na wędrówce dusz.


Nazwa rasy: Ileaniany
Opis wyglądu:
Obrazek
Obrazek
Opis cech psychofizycznych: komunaryzm, lęk przez rejonami górskimi. [2.1]

Rasa może występować startowo również poza państwem.

Lista cech pozytywnych i negatywnych rasy:

Normalna rasa

Predyspozycje bojowe (+1) [2.2]
Wyjątkowe predyspozycje magiczne (+1) [2.3]
Wybiórczość (-3) [nabrzeżna] [2.4]
Towarzyscy (+1)
Ulubiony teren (+2) [nabrzeżna]
Piesi (-2) [2.5]


Inne: Ileaniany rozmnażają się poprzez dzieworództwo. Jedna płeć. Wieloosobowe małżeństwa zazwyczaj opierają się na wspólnym wychowaniu dzieci oraz przeżycia. W niektórych religiach istnieje etos monogamii oparty na wędrówce dusz.

[1.1] Komunaryzm społeczny - ideologia wykształcona wśród wczesnych Mondan podczas ewolucji na terenach wulkanicznych. Tezą stawianą przez monadzkie filozofy jest wpływ warunków otoczenia na rozwój kolejnych pokoleń - w ciężkich warunkach wymierania całych gatunków z powodu zmian klimatycznych, przetrwały jedynie osobniki najlepiej przystosowane społecznie, a więc takie, które były łagodne z stosunkach wobec swojej grupy, klanu bądź rodziny. Prawdopodobnie osobniki rozwijające swoje społeczne umiejętności były najbardziej uwarunkowane do rozrodu, a więc także przekazania swoich genów potomstwu.

[1.2] Kontakt z siarką wywołuje wśród Mondan wstrząs anafilaktyczny, który powoduje rany, utratę przytomności a przy większej ilości siarki, kaskadowe reakcje organizmu powodujące zatrzymanie pracy narządów wewnętrznych oraz śmierć.

[1.3] Od najstarszych lat, Mondany wspierały się magią aby przetrwać w niekorzystnych warunkach oblodzonych gór oraz wulkanicznych oaz ciepła na lodowym pustkowiu. Predyspozycje magiczne występują częściej niż u innych ras. Jedną z mocy magicznych występujących wsród populacji jest kontrola nad zmianą temperatury przedmiotów oraz wody, co powoduje kontrolę nad formowaniem się lodu.

[1.4] Zetknięcie się z obcą kulturą - Ileanami oraz nową fauną poznaną na wyżynach oraz wybrzeżu, spowodowało pojawienie się instynktu obronnego sród wczesnych Monad, a w konsekwencji pojawienia się większej liczby osobników, które żwawiej stawają w obronie swoich najbliższych.

[1.5] Pomimo ewolucji w zimnych górach, Mondany dobrze przystosowały się do warunków wyżynnych na wybrzeżu Morza Białego. Większa siła niż w przypadku innych ras jest spowodowana większą masą mięśni dziedziczoną od tysiącleci. Większe płuca pozwalają nie tylko na przeżycie w wysokich górach ale także na zdrowsze, a więc mocniejsze życie na terenach nadbrzeżnych. Poza tym, tutaj jest milusio.

[2.1] W latach pradawnych, Ileanany padały ofiarą powtarzających ataków piratów oraz najazdów ze strony bardziej barbarzyńskich ludów górskich z zachodu. Wymusiło to zmianę stylu funkcjonowania populacji na osiadły tryb życia połączony z powstaniem pierwszych wspólnot, które przekształciły się w prymitywne komuny, których koncept został później przejęty przez Monady. Integracja pomiędzy dwoma rasami pozwoliła na odpieranie ataków najeźdźczych - wybiórczość Ilean co do życia na terenach nadmorskich spowodowała, że stanowiły idealne siły morskie. Ich czujność sprawiała że stawały się lepszymi mistrzyniami zasadzek oraz podstępów na polach bitewnych. Ich pieszy charakter wojskowości wymusił rozwój sił lekkozbrojnych oraz zwiadowczych.

[2.2] Ulepszony węch, czułość na szersze pasmo fal dźwiękowych w ileanańskim mózgu oraz szersze pasmo widzialne promieniowania świetlnego pozwalają na szybszą orientację w przestrzeni. Przekłąda się to zarówno na wzrost czujności poszczególnych jednostek jak również zwiększoną zwinność, szybkość oraz - a być może przede wszystkim - przystosowanie do walki w rejonach nadmorskich, w których Ileany czują się najbardziej swobodnie.

[2.3] Istnieje rodzaj magii, który jest dla Ilean najbardziej bliski - możliwość magicznego wpływania na zwierzęta, pewien rodzaj komunikacji pozwalającej wykryć nastroje zwierząt tundry oraz subtelne próby wywoływania u nich emocji.

[2.4] Budowa nosa Ilean składa się z kilku dysków, zazwyczaj widocznych u podstawy nosa, które zajmują się filtracją wilgotnego powietrza. Ewolucyjnie, Ileany są przystosowane do oddychania powietrzem morskim oraz do wytrzymywania pod wodą przy nieco dłuższym czasie niż zwykłe rasy. Uzależnienie życia Ilean od jodu z powietrza nad morzem albo z pożywienia powoduje dyskomfort a w czasie kilku dni zgon w razie zbyt długotrwałego przebywania w rejonach położonych w głębi lądu bez odpowiednio przygotowanych zapasów - ryb, roślin zznad morza, alg.

[2.5] Wąska budowa miednicy oraz wystające kości powodują utrudnienia w transporcie wierzchowcowym, przez co zdecydowana większość Ilean nie podróżuje konno, decydując się na inne środki transportu.
Ostatnio zmieniony sob mar 13, 2021 8:37 pm przez Imielin, łącznie zmieniany 23 razy.
Imielin
Posty: 112
Rejestracja: sob mar 06, 2021 3:48 pm

Re: Imielin

Post autor: Imielin »

Położenie geograficzne:
Obrazek

Ustrój polityczny: komuszy

Każdy wolny człowiek zamieszkujący Imielidę posiada prawo do brania udziuału w obradach lokalnych czerwońców - rad zrzeszających ludzi tego samego wykonywanego zawodu. Czerwońce reprezentują lokalne społeczności, dbają o jakość kunsztu wykonywanych przedmiotów oraz bronią racji zrzeszonych wolnych. Na terenie kraju większą aktywnością charakteryzują się czerwońce położone w miastach, zrzeszających kupców albo wędrownych kaznodziei, jednak wieś także posiada swoje czerwońce, które reprezentują agrarną potęgę Imielidy. Ostatnie dekady rozpoczeły znaczne zmiany, któe zachodzą obecnie w sferze polityczno-gospodarczej - z powodu ciągłego ulepszania kunsztu rzemieślniczego, nastąpił wzrost produkcji kamieniarskiej, co zwiększyło ogólną pozycję czerwońców rzemieślniczych, spodowodowało zwiększenie ich liczby oraz wzrost handlu wyrobami skupiony wokół stolicy. Imielinidzcy mularze stali się siłą, z którą każdy musi się liczyć jeśli chce zdobyć bardziej intrantny urząd w kraju.

Każdy czerwoniec wybiera jednego delegata na obrady Gildii. Gildia rozdysposponowują powołania na urzędy szczebla regionalnego oraz zajmują się przygotowywaniem list opisujących poszczególne czerwońce do Komuny. Gildie zajmują się utrzymaniem lokalnych dróg, przejść rzecznych oraz organizują lokalną obronę w razie najazdów pirackich. Najmniej rozwinięty szczebel administracji, powstał najpóźniej z powodu ekspansji terytorialnej państwa oraz zwiększenia się liczby populacji.

Każda Gildia wybiera jednego delegata na obrady Komuny. Komuna stanowi zwieńczenie społeczeństwa Imielidy - jest reprezentacją jego interesów oraz przedstawicielstwem włądzy wszystkich wolnych ludzi. Komuna decyduje o mianowaniu urzędów centralnych, namiestników oraz wypowiadania wojen i zawierania pokojów. Dla ułatwienia przeprowadzania spraw administracyjnych, gospodarczych oraz handlowych, Komuna wybiera Przewodniczącą, która zajmuje się codziennymi sprawami zarządzania krajem w imieniu demokracji ludowej.

Historia państwa:

Nawiedzenie świata przez Szarą Mgłę zmieniło oblicze ziemi. Antyczne góry Tsangranappi, ziemie skąd wywodziła się rasa Imielinidów zostały na zawsze opuszczone z powodu wszechobecnego chłodu, głodu oraz upadku społecznego. Ostatnie Imielinidy jakie kultywowały swój starożytny tryb życia, niegdyś szarżujące przeciwko zwierzynie łownej w wulkanicznych oazach życia musiały zejść niżej, na wzgórza oraz niziny położone nad Morzem Białym. Część słabszych Ilimienid została zepchnięta na Wyspy Ayly, gdzie ponownine zaczęły wieść żywot morski. Cywilizacja zaczęła się odradzać, opierając struktury nowego ładu na oddolnej inicjatywie rad, które zaczęły zszerzać coraz większą populację międzyrasową. Indywidualne jednostki upadały pod naporem najróżniejszych przeszkód - od najazdów pirackich na wybrzeża, po ochłodzenie klimatu. Jedynie społęcznie nastawione jednostki przetrwały, jednocząc się wraz z innymi w najcięższych czasach obu ras. Po ekspansji terytorialnej oraz odrodzenia się przyrostu naturalnego, liczba czerwońców wymusiła zjednoczenie rad w jedną Komunę, która z początku miała za zadanie koordynować pracę poszczególnych, zdecentralizowanych jednostek. Wraz z upływem lat, rola jednego rodu wzrosła na tyle, że od kilkudziesięciu lat jego przedstawiciele są wybierani do rangi Przewodniczącej.

Społeczeństwo:

Społeczeństwo jest złożone z kobiet wolnych, zrzeszonych w czerwońcach, które reprezentują innteresy poszczególnych członków oraz całej lokalnej społeczności. W zależności od wykonywanej profesji oraz miejsca zamieszkania, jednostka należy do innego czerwońca. W społeczeństwie nie występuje niewolnictwo, poza niewolą kontraktową, wedle której można pozwać dłużnika przed regionalną Gildię, która można przymusić dłużnika do spieniężenia swojej wartości i spłaty długu w razie niewywiązywania się z kontraktu dłużniczego albo zmusić do podpisania kontraktu pracy przymusowej na określony czas, nie większy niż 10 lat.

Dużą pozycję w społeczeństwie odgrywają czerwońce rzemieślnicze, które słyną ze swojego mistrzowskiego kamieniarstwa oraz czerwońce handlowe, zazwyczaj skupione wokół stolicy, która przez ostatnie dziesiątki lat stała się niezwykle aktywna pod względem ilości przemierzających ją kupców.

Religia:

Główna religia - synkretyzm religijny oparty na kulcie Matki-Ziemi, która dała nowe narodzenie tym, którzy byli godni żyć. Wiara opiera się na poszukiwaniu duchowości w różnych dziedzinach życia, wspólnych nauk różnych wierzeń oraz wewnętrznego rozwoju świadomości duchowej poprzez medytacje Wieszczek oraz służby maluczkim, poprzez nauki głoszone przez wędrowne Służki, które poświęcają swoje życie na czynieniu dobra wobec istot słabszych, mniej rozwiniętych albo wykształconych. Organem centralnym mogłyby być wiece wieszczek i służek, które raz na kilka-kilkadziesiąt ustalałyby zakres wspólnych działań.

Różnica religijna - odłam głównej religii, opierający się na ustanowieniu instytucjonalizacji religii - w danej prowincji wieszczki i służki założyły własne, odrębne stowarzyszenie i stworzyły formalną hierarchię religijną - zamiast zgromadzeń wędrownych kapłanów, centralnym organem jest rada kilku kapłanek, wybranych przez zgromadzenie kapłańskie, które miałyby sterować centralnie poczynaniami stanu kapłańskiego. Pod względem różnic doktrynalnych, widziałbym to jako odłam twierdzący, że znalazł już prawowitą drogę do zbawienia i ogłosił zakończenie poszukiwań wśród innych wierzeń wspólnych nauk. Myślałem nad stosującymi magię kapłankami, które dążą do zjednoczenia człowieka z naturą poprzez koegzystencję i opiekę nad "siostrami mniejszymi". Czyli prymitywny empiryzm vs. naturalizm.

Wiele religii na terenie Komuny miesza się ze sobą, powstają nowe synkretyczne nurty, stare niejednokrotnie są reformowane - Komuna nie ingeruje w osobiste wierzenia obywateli ani nie uznaje żadnego światopoglądu wiary za lepszego ani gorszego.

Wojskowość:

Ilimienidy:
  • Piechota morska - lekkozbrojne siły walczące na pokładach statków oraz wybrzeżach. Jakieś mieczyki, zbroje skórzane, okazjonalne łuki.
    Łucznicy - myślę że łucznictwo to podstawa średniowiecznej armii tuż obok konnicy, której Ilimienidy nie posiadają. Jakieś nożyki to obrony w razie przełamania innych linii frontu, łuki.
    Piechota średniozbrojna - ciężka zbroja ogranicza ruchy na polu bitwy, co powoduje, że rasa nie może wykorzystać swojej większej czujności. Jakieś kolczugi, mieczyki, tarcze.
Imielinidy:
  • Średniozbrojna konnica - wystawiana przez najbogatsze czerwońce, jednostka uzbrojona w zbroje łuskowe, tarcze, lance i miecze.
    lekka konnica - siły służące do wykonywania podjazdów, prowadzenia wojny szarpanej oraz łupienia przygranicznych wiosek.
    Ciężka piechota - elita sił Imielinid, najbardziej wyszkolone jednostki służące jako machiny do zabijania. Ciężko uzbrojone, sieją postrach wśród jednostek wroga.
    Włócznicy/Łucznicy/Baby oderwane od pługa - reszta biedoty, lżej uzbrojona.
Ostatnio zmieniony sob mar 13, 2021 1:53 pm przez Imielin, łącznie zmieniany 3 razy.
Imielin
Posty: 112
Rejestracja: sob mar 06, 2021 3:48 pm

Re: Imielin

Post autor: Imielin »

pozytywy: 18/18
Aktywizacja handlowa (1 pkt) - stolica, prowincja 10
Węzeł handlowy (2 pkt) - stolica, prowincja 10
Wielorasowość x2 (6x2 pktów)
Mistrzowie kamieniarstwa (4 pkt)
Tolerancja religijna (3 pkt)


negatywy: 10
Tradycje demokratyczne (-2 pkt) [Wypowiadanie wojen i powoływanie wojska]
Tradycje demokratyczne (-2 pkt) [Mianowanie urzędników]
Różnice religijne (-2 pkt) - prowincja nr 20
Uprzywilejowana grupa (-4 pkt) [Gildie rzemieślnicze]
Ostatnio zmieniony pt mar 12, 2021 8:37 pm przez Imielin, łącznie zmieniany 6 razy.
Imielin
Posty: 112
Rejestracja: sob mar 06, 2021 3:48 pm

Re: Imielin

Post autor: Imielin »

@Badet Sprawdzaj
Awatar użytkownika
Badet
Posty: 2594
Rejestracja: sob mar 06, 2021 12:46 pm

Re: Imielin

Post autor: Badet »

0. Skąd się Pan dowiedział o Imperiusie?
1. Nazwy ras są zbyt podobne do siebie. Tak samo ich wyglądy. Nie ma mojej zgody na dwie rasy które są tak podobne do siebie. Proszę je jakoś bardziej rozróżnić albo złączyć w jedną.
2. Słabości mi się nie podobają. To powinno być coś co dla rasy jest śmiertelnie niebezpieczne. To co opisałeś brzmi bardziej jak drobna niedogodność niż prawdziwa słabość. Jeśli słabością jest bagno, to przedstawiciele rasy powinni padać nieprzytomni albo umierać momentalnie po zbliżeniu się do bagna. Jeśli to ciśnienie to w dni z niższym ciśnieniem powinni wszyscy poważnie chorować, a wyższe partie gór powinny być w ogóle niedostępne.
3. Nazwa "komusze rady" też tak średnio mi się podoba, zmień ją, proszę. Do reszty nazw się nie przyczepiam.
4. Co do religii, to czy istnieje jakaś zorganizowana hierarchia kościelna? I opisz nieco dokładniej na czym polegają te różnice religijne. To również powinna być spora, zauważna różnica, nie leciutki lokalny koloryt.
5. Coś więcej o wojskowości by się przydało. Jakieś typowe jednostki? Skoro nie używają koni, to może rydwany?
6. Jak wygląda miejscowa waluta i kontakty z obcymi?
7. Władzę sprawuje się dożywotnio czy na określoną kadencje? Ktoś ją kontroluje?
8. Jak u tych ras objawia się / rozpoznawany jest talent magiczny?
I7: Związek Saliski, I8: Hrabstwo Nowego Sohail, I9: Królestwo Naugrimów, I10: Konglomerat AAAR (Auralen-Asturia-Artois-Rzesza), I11: Konfederacja Kantonów Naugrimskich-GM, I12: Cesarstwo Ta'in, I13: Hospodarstwo Tenes
Imielin
Posty: 112
Rejestracja: sob mar 06, 2021 3:48 pm

Re: Imielin

Post autor: Imielin »

0. Jeśli dobrze pamiętam to 2010 albo 2011 rok, tuż po tym jak po raz pierwszy odkryłem Internet. Znalazłem zaproszenie na jakiejś stronie reklamującej pbfy, która przedstawiała ładne opisy upadku starego imperium, regresu cywilizacyjnego oraz dwa post-imperialne państwa. Zainteresowało mnie to, wszedłem i zostałem na dłużej.

1. Wyglądy są inne. Ilimienidy posiadają inną budowę nosa, przystosowaną do warunków życia nad morzem/większymi zbiornikami wodnymi a Imielinidy to rasa rzędu ludzie+. Po prostu nie znalazłem arta bardziej wiernego moim wyobrażeniom na punkcie wyglądu.

2. To będą chorować od gór i tracić przytomność od bagien.

3. Ceszcze? Komusza?

4.
Główna religia - synkretyzm religijny oparty na kulcie Matki-Ziemi, która dała nowe narodzenie tym, którzy byli godni żyć. Wiara opiera się na poszukiwaniu duchowości w różnych dziedzinach życia, wspólnych nauk różnych wierzeń oraz wewnętrznego rozwoju świadomości duchowej poprzez medytacje wieszczek oraz służby maluczkim, poprzez nauki głoszone przez wędrowne służki, które poświęcają swoje życie na czynieniu dobra wobec istot słabszych, mniej rozwiniętych albo wykształconych. Organem centralnym mogłyby być wiece wieszczek i służek, które raz na kilka-kilkadziesiąt ustalałyby zakres wspólnych działań.

Różnica religijna - odłam głównej religii, opierający się na ustanowieniu instytucjonalizacji religii - w danej prowincji wieszczki i służki założyły własne, odrębne stowarzyszenie i stworzyły formalną hierarchię religijną - zamiast zgromadzeń wędrownych kapłanów, centralnym organem jest rada kilku kapłanek, wybranych przez zgromadzenie kapłańskie, które miałyby sterować centralnie poczynaniami stanu kapłańskiego. Pod względem różnic doktrynalnych, widziałbym to jako odłam twierdzący, że znalazł już prawowitą drogę do zbawienia i ogłosił zakończenie poszukiwań wśród innych wierzeń wspólnych nauk. Myślałem nad stosującymi magię kapłankami, które dążą do zjednoczenia człowieka z naturą poprzez koegzystencję i opiekę nad "siostrami mniejszymi". Czyli prymitywny empiryzm vs. naturalizm.

5. Ilimienidy:
  • Piechota morska - lekkozbrojne siły walczące na pokładach statków oraz wybrzeżach. Jakieś mieczyki, zbroje skórzane, okazjonalne łuki.
  • Łucznicy - myślę że łucznictwo to podstawa średniowiecznej armii tuż obok konnicy, której Ilimienidy nie posiadają. Jakieś nożyki to obrony w razie przełamania innych linii frontu, łuki.
  • Piechota średniozbrojna - ciężka zbroja ogranicza ruchy na polu bitwy, co powoduje, że rasa nie może wykorzystać swojej większej czujności. Jakieś kolczugi, mieczyki, tarcze.
Imielinidy:
  • Średniozbrojna konnica - wystawiana przez najbogatsze czerwońce, jednostka uzbrojona w zbroje łuskowe, tarcze, lance i miecze.
  • lekka konnica - siły służące do wykonywania podjazdów, prowadzenia wojny szarpanej oraz łupienia przygranicznych wiosek.
  • Ciężka piechota - elita sił Imielinid, najbardziej wyszkolone jednostki służące jako machiny do zabijania. Ciężko uzbrojone, sieją postrach wśród jednostek wroga.
  • Włócznicy/Łucznicy/Baby oderwane od pługa - reszta biedoty, lżej uzbrojona.
6. Myślałem nad uproszczeniem waluty i systemem dziesiętnym, monecie opartej na złocie. Kontakty z obcymi są standardowe - nie jesteśmy przesadnie agresywni, chętnie handlujemy z obcymi ale jesteśmy przygotowani do obrony,
Imielin
Posty: 112
Rejestracja: sob mar 06, 2021 3:48 pm

Re: Imielin

Post autor: Imielin »

@Badet Zmieniłem
Awatar użytkownika
Badet
Posty: 2594
Rejestracja: sob mar 06, 2021 12:46 pm

Re: Imielin

Post autor: Badet »

No i takie rasy to ja rozumiem :d
Nie będą się mylić przynajmniej.

Mondanie - (zimny klimat) nazwij jakoś inaczej (uściślij - może chodzi o tajgę, może o tundrę, może jakiś specyficzny typ zimnego terenu?) i wybierz około 10 prowincji które będą do niego należały.
Moc formowania lodu ma moją zgodę o ile są to niewielkie ilości - na tyle żeby zamrozić zawartość szklanki albo schłodzić sobie zupę, ale nie na tyle żeby zamrozić jezioro czy rzekę.

Ileaniany - tutaj moc też ma moją zgodę, o ile opiera się głównie na empatii, a wpływanie na zwierzęta jest trudne. Im większą zmianę u zwierzęcia chcę się wywołać - tym trudniejsze (czyli strachliwego konia łatwo tą mocą spłoszyć, ale nie przekonasz wściekłego niedźwiedzia żeby został twoim najlepszym kumplem).

Zapomniałem spytać, która rasa jest główna, a która druga? To dosyć spora różnica jeśli chodzi o populacje (60 PP do 20 PP).

Resztę zmian widzę i akceptuję.
I7: Związek Saliski, I8: Hrabstwo Nowego Sohail, I9: Królestwo Naugrimów, I10: Konglomerat AAAR (Auralen-Asturia-Artois-Rzesza), I11: Konfederacja Kantonów Naugrimskich-GM, I12: Cesarstwo Ta'in, I13: Hospodarstwo Tenes
Imielin
Posty: 112
Rejestracja: sob mar 06, 2021 3:48 pm

Re: Imielin

Post autor: Imielin »

Mondanie - prowincje 9, 10, 11, 15, 20, 8, 98, 94, 100, 20 - nieco mniej niż Arktyka południa ale nadal zimno, przełom tundry oraz tajgi (tak jak mogę startowe prowincje). To rasa główna

Ileanianie - no, wiewiórkę przekonają żeby podawała łapę albo wpadła przy kimś w szał. Psa już ciężej a konia to co najwyżej po łbie można podrapać wiewiórką.
Awatar użytkownika
Badet
Posty: 2594
Rejestracja: sob mar 06, 2021 12:46 pm

Re: Imielin

Post autor: Badet »

Imielin pisze: sob mar 13, 2021 10:31 pm Mondanie - prowincje 9, 10, 11, 15, 20, 8, 98, 94, 100, 20 - nieco mniej niż Arktyka południa ale nadal zimno, przełom tundry oraz tajgi (tak jak mogę startowe prowincje). To rasa główna
Dorzuć taką mapkę do podania przy rasie i jest git.
I7: Związek Saliski, I8: Hrabstwo Nowego Sohail, I9: Królestwo Naugrimów, I10: Konglomerat AAAR (Auralen-Asturia-Artois-Rzesza), I11: Konfederacja Kantonów Naugrimskich-GM, I12: Cesarstwo Ta'in, I13: Hospodarstwo Tenes
Zablokowany

Wróć do „Przyjęte podania”