Plemię Rwlgrurwl - Hareoon

Awatar użytkownika
Hareoon
Posty: 130
Rejestracja: sob mar 06, 2021 8:52 pm

Plemię Rwlgrurwl - Hareoon

Post autor: Hareoon »

Rasa: Murloki
Opis wyglądu i cechy psychofizyczne: Dwunożna człekokształtna różnokolorowa ryba. Wzrost murloka wacha się od 1m do 1,80m.

Obrazek


Występowanie za granicą: Wszędzie gdzie jest woda.
Wielkość rasy: Normalna
Cechy pozytywne:
Liczni +6 - Mali ale duzi
Ulubiony teren: wybrzeża +2 - Blisko dużego zbiornika wody
Zmysł morza +2 - Umieją pływać i nurkować
Cechy negatywne:
Wybiórczy -3 - Mało wody
Piesi -2 - Za mali na konia
Szybcy w działaniu -2 - niezbyt inteligentni
Niegodni zaufania -3 - Rwlrwlrwl

Położenie:
Obrazek
Cechy państwa:
Sojusz tronu i ambony -5
Tradycje Morskie -3
Znany Talent Magiczny -2
Wojowniczy -5
Niezwykły przedmiot -3
Niesława władcy +2
Dzicy +4
Skromna architektura +4
Krótka historia:
Plemię Rwlgrurwl przypłynęło z dalekiego wschodu chwile po opadnięciu mgły. Pierwszym władcą na nowym terenie plemienia był Scargil z klanu Czerwonej Fali, który przypłynął razem z tajemniczym artefaktem jednego ze Starych Bogów. Artefakt ten nosi nazwę Trójząb Scati podobno tylko dzięki niemu wódz Scargil dał radę przepłynąć razem ze swoim ludem tak daleki obszar. Aktualne tereny plemienia pozostały niezmienione od 200lat.

Ustrój polityczny:
W Plemieniu Rwlgrurwl panuje monarchia. Władcą od dawien dawna jest mężczyzna z klanu Czerwonej Fali. Aktualnym wodzem jest Mmmmmmrgl. Wpływ na władcę mają pozostałe 2 klany.

Społeczeństwo:
Murloki z Plemienia Rwlgrurwl dzielą się na 3 klany:
Klan Czerwonej Fali - z tego klanu od zawsze pochodzą wodzowie, dobrzy szkutnicy, admirałowie i rybacy.
Klan Strzaskanej Muszli - z tego klanu pochodzi elita szamańska plemienia.
Klan Białej Płetwy - najdzikszy z klanów, głównie wojownicy.
Murloki rzadko pracują z metalem i prawie nigdy nie dotykają ognia. Są jednak ekspertami w rzeźbieniu i potrafią obrabiać kamień, muszlę, koral lub drewno w bajeczne kształty i niesamowite sceny i projekty. Szamańskie laski są również dziełami sztuki, wyrzeźbionymi tak, aby trzymać odłamki kości i muszli, a także zęby, płetwy i pazury różnych stworzeń morskich, których nie widziała większość mieszkańców lądu. Murloki z Wyspy Rozbitej Fali są również znane ze swoich wyrzeźbionych w kamieniu Starych Bogów.
Murloki nie handlują jednak tymi przedmiotami; zazwyczaj handlują tylko muszlami i wodorostami oraz surowcami i materiałami które udało im się splądrować.
Oprócz tego Murloki znane są ze swoich licznych rajdów łupieżczych i swojej nieprzewidywalnej natury. Dużą rolę w społeczeństwie odgrywają również szamani. Wioski murloków składają się z szeregu szorstkich chat z błota i gałązek, porozrzucanych bez wzoru. Chaty są prymitywne i proste, a osada nie ma żadnych cech charakterystycznych, z wyjątkiem płytkiego basenu, często znajdującego się za chatą szamana. Większość chat stoi na palach, aby chronić je przed przypływami i powodziami. Mimo że z zewnątrz chata nie wygląda pięknie to wewnętrzne ściany murlokowych chat są często bogato zdobione. Murloki śpią w wodzie lub na tkanych matach z wodorostów. Haki z koralowców trzymają broń i inne przedmioty na ścianach lub filarach.

Religia:
W plemieniu dominuje jedno wyznanie w Starych Bogów. Starzy Bogowie to pradawne morskie bestie które Murloki uważają za swoich stwórców. Modlitwy głównie odbywają się na łodziach na morzu z udziałem szamanów. Ofiary składa się z przedmiotów lub żywych stworzeń zdobytych na wyprawach łupieżczych.

Wojskowość:
Murloki walczą w wielkich grupach. Najczęściej stosowaną taktyką jest atak i ucieczka do najbliższego zbiornika wodnego. Ci, którzy ścigają murloki do wody, są bezlitośnie rozszarpywani. Pomimo ich wątłego wyglądu, murloki są przebiegłymi wrogami o wyostrzonych zmysłach i ostrzejszym refleksie. Murloki rzadko noszą jakiekolwiek zbroje. Ich jakąkolwiek bronią są zazwyczaj włócznie, miecze z kości i zębów morskich stworzeń jak i dla wygody niektóre murloki korzystają z ich własnych pazurów i szczęk. Flota murloka składa się ze zwrotnych i szybkich statków ułatwiających rajd.
Awatar użytkownika
Badet
Posty: 2594
Rejestracja: sob mar 06, 2021 12:46 pm

Re: Plemię Rwlgrurwl - Hareoon

Post autor: Badet »

0. Skąd się Pan dowiedział o Fantasperiusie?
1. Napisz trochę więcej o tym Trójzębie Scati, proszę. Jak wygląda? W czyim jest posiadaniu? Czy jest jakoś specjalnie ważny kulturowo? Czy jest magiczny w jakiś sposób? (nie musi być żeby mieć wpływ mechaniczny, o to już zadbam ja). Czy po prostu to istotny symbol statusu wśród plemienia?
2. Przez te 200 lat prowadzono jakieś wojny? Jakiś ulubiony kierunek/cel wypraw łupieżczych?
3. Jak uzasadnisz "sojusz tronu i ambony"? Rozumiem że nie ma żadnej kasty kapłańskiej, tylko szamani. Wierzenia w jakiś szczególny sposób wspierają władcę/władzę? Jest to jakoś powiązane z Trójzębem?
4. Strasznie duże widełki rozmiaru rasy swoją droga. Od czego to zależy? Od płci? Podgatunku / plemienia? Przy okazji, jak wygląda status kobiet w społeczeństwie, są równoprawne (kobieta może być wodzem?) czy jakoś inaczej? Może to mężczyźni są w gorszej sytuacji? Czy wgl istnieją różne płcie?
5. Rozumiem że władza wodza jest dziedziczna, pozostałe klany nie mają wpływu na wybór władcy (który ma jakiś specjalny tytuł czy jest po prostu wodzem?)? Czy od przybycia rządzi jedna dynastia, czy się zmieniały?
6. Czemu obecny władca jest niesławny? (skoro twoi są "niegodni zaufania" to ich opinia o nim się raczej nie zmieni, to powinno być coś co wpłynie negatywnie na postrzeganie go przez obcych).
7. Czy wśród Murloków istnieje niewolnictwo? Jeśli tak, to czy niewolnikiem może być Murlok czy tylko ktoś innej rasy? Są oni własnością konkretnego Murloka czy klanu? A może jeńców się zjada?
8. Jaką walutę stosują Murlokowie? Mają jakąś swoją, czy stosują barter?
9. W kwestii wojskowości: czy Murlokowie stosują łuki?
10. Czy ktoś pomaga wodzowi w sprawowaniu władzy, jakieś urzędy/stanowiska prominentne? Czy głowy klanów mają jakąś formalną funkcję?
11. Kim jest ten znany talent magiczny? Ktoś z rodziny wodza, głowa klanu, wielki szaman, pustelnik-wróż? Czy jest jakiś specyficzny dla rasy sposób objawiania się talentu magicznego albo jego rozpoznawania?
I7: Związek Saliski, I8: Hrabstwo Nowego Sohail, I9: Królestwo Naugrimów, I10: Konglomerat AAAR (Auralen-Asturia-Artois-Rzesza), I11: Konfederacja Kantonów Naugrimskich-GM, I12: Cesarstwo Ta'in, I13: Hospodarstwo Tenes
Awatar użytkownika
Hareoon
Posty: 130
Rejestracja: sob mar 06, 2021 8:52 pm

Re: Plemię Rwlgrurwl - Hareoon

Post autor: Hareoon »

0. Od Badeta 2 lata temu.
1.
ABBC3_SPOILER_SHOW
Trójząb jest w posiadaniu Mmmmmmrgl z klanu Czerwonej Fali czyli wodza plemienia. Podobno dzięki niemu Scargil sterował falami i wiatrem aby plemię mogło dopłynąć na nowe ziemie (więc ma znaczenie kulturowe i może mieć magiczne).

2. Otwartych wojen na nowej ziemi nigdy nie toczono. Murloki zajmowały się piractwem i plądrowaniem, a ich ulubionym kierunkiem jest zachód kontynentu.

3 i 5. Wodzem zostaje murlok z klanu Czerwonej Fali, który najpierw musi zostać wybrany przez radę starszych i później wraz z innymi wybranymi ukończyć jako pierwszy próbę morza.
Rada Starszych - W radzie zasiadają trzej najstarsi przedstawiciele z każdego klanu. Rada wybiera murloki, które jej zdaniem nadają się na wodzów.
Próba morza - Rytuał, podczas którego pretendenci dostają śmiertelne zadania, które muszą wykonać. Ostatnim zadaniem jest powrót do plemienia ze środka morza wraz z trofeum jakiegoś morskiego drapieżnika i to wszystko bez łodzi.
Zwycięzca zostaje wodzem i udowadnia tym samym że jest wybrankiem Starych Bogów.

4. W plemieniu panuje równouprawnienie, a kobiety murloków są statystycznie większe od mężczyzn.
ABBC3_SPOILER_SHOW
6. Jest niesławny poprzez swoje liczne wyprawy łupieżcze.

7. Niewolnicy zdobywani są na wyprawach i zostają własnością klanów i wodza. Czasami zdarza się że jeńcy są zjadani ale głównie trafiają do Plemienia Rwlgrurwl jako niewolnicy lub ofiary dla Starych Bogów.

8. Murlokowie stosują barter. Ich głównym partnerem handlowym są Włości.

9. Używają łuków i ciskają harpunami.

10. Wódz ma licznych doradców, których sam wybiera. Istnieje niepiśmienne prawo, że głównym dowódcą zostaje członek klanu Białej płetwy, wielkim szamanem członek klanu Strzaskanej Muszli, a wielkim admirałem członek klanu Czerwonej Fali.

11. Talent magiczny rozpoznaje się kiedy do murloka przypływają liczne przyjaźnie nastawione morskie stworzenia lub gdy woda obok murloka zachowuje się nienaturalnie (kropelki wody unoszą się w powietrzu, znikąd powstają małe fale). Znanym talentem magicznym jest wielki szaman Murgurgula.
Awatar użytkownika
Badet
Posty: 2594
Rejestracja: sob mar 06, 2021 12:46 pm

Re: Plemię Rwlgrurwl - Hareoon

Post autor: Badet »

3&5. "Ostatnim zadaniem jest powrót do plemienia ze środka morza wraz z trofeum jakiegoś morskiego drapieżnika i to wszystko bez łodzi."
Tylko pamiętaj że podróże oceaniczne bez statków nie są możliwe, więc ten środek morza to taki umowny raczej ;d

6. Super by było jakbyś się z kimś dogadał i ustalił coś więcej o tych wyprawach/wyprawie. Na kogo była, jak dawno temu, co złupiono, itd. Zawsze jakiś fluff przedgrowy który można potem wykorzystać w trakcie gry ciekawie.

Więcej pytań w sumie nie mam.
I7: Związek Saliski, I8: Hrabstwo Nowego Sohail, I9: Królestwo Naugrimów, I10: Konglomerat AAAR (Auralen-Asturia-Artois-Rzesza), I11: Konfederacja Kantonów Naugrimskich-GM, I12: Cesarstwo Ta'in, I13: Hospodarstwo Tenes
Awatar użytkownika
Badet
Posty: 2594
Rejestracja: sob mar 06, 2021 12:46 pm

Re: Plemię Rwlgrurwl - Hareoon

Post autor: Badet »

PODANIE PRZYJĘTE
I7: Związek Saliski, I8: Hrabstwo Nowego Sohail, I9: Królestwo Naugrimów, I10: Konglomerat AAAR (Auralen-Asturia-Artois-Rzesza), I11: Konfederacja Kantonów Naugrimskich-GM, I12: Cesarstwo Ta'in, I13: Hospodarstwo Tenes
Zablokowany

Wróć do „Przyjęte podania”