Krewetki - Najpotenrzniejsie Krurestfo!

Awatar użytkownika
Krewetki
Posty: 415
Rejestracja: sob mar 06, 2021 8:26 pm

Krewetki - Najpotenrzniejsie Krurestfo!

Post autor: Krewetki »

Uch - jak gorąco!
Puff - jak gorąco!
Uff - jak gorąco!


Obrazek
Obrazek
Północne rubieże znanego świata zamieszkują różne dziwne zwierzęta, monstra i duchy, ale to zwykle pustynne Trolle budzą największy strach w sercach podróżników. Jednak same Trolle jeszcze nie są tak groźne. Dopiero gdy na ich grzbietach zobaczymy Snotlingi to wiadomo, że nie wyjdziemy cało z opresji.

Ziemie zajmowane przez Trolle i Snotlingi:
Obrazek

Najpotenrzniejsie Krurestfo

Rasa Pustynnych Trolli:
Wielka Rasa - Czekające w zasadzce wyglądają jak wydmy lub elementy skał. Osiągają ogromne rozmiary do 6 metrów rosnąc przez całe życie.
Predyspozycje bojowe (+5) - Pustynne Trolle posiadają ogromną siłę, która pozwala im rzucać głazami, drzewami i swoimi mniejszymi kuzynami.
Ulubiony teren (+2) - Przyzwyczajone do życia na pustyni/w górach dostosowały się do otaczającego ich gorąca. Za dnia wystawiają się na palące słońce magazynując ciepło i energię. W nocy zwykle polują na mniejsze zwierzęta wzbogacając swoją dietę. Trolle są wszystkożerne i niezbyt wymagające. Niewielka ilość wody, która powstaje na ich ciałach w formie rosy z rana zwykle wystarcza im na cały dzień.
Prędcy (+2) - Zwykle tak wielkie potwory poruszają się niezdarnie, ale nie oni. W tym klimacie szybkość stanowi o przetrwaniu, a pustynne trolle osiągnęły mistrzostwo w sadzeniu dużych kroków.
Ulegli (+4) - Mimo bojowego nastawienia i ciągłej walki o przeżycie Trolle przyzwyczaiły się do wykonywania rozkazów i bardzo cenią sobie pomoc Snotlingów, które dbają o ich skórę wyżerając pasożyty i wyciągając kolce ze stóp. Samotne Trolle zwykle nie przeżywają długo i giną z braku pożywienia lub z uwagi na poniesione rany.
Bardzo nieliczni (-) - Są rzadko spotykane w północnych górach i nie opuszczają tych okolic.
Wybiórczy (-3) - Pustynne Trolle nie wyobrażają sobie żyć gdzieś indziej. Lubią gorąco i w zimniejszym klimacie stają się ospałe i mało aktywne. Prowincje 107-118 są wystarczająco ciepłe dla nich.
Trudne rozmnażanie się (-4) - Nikt tak do końca nie wie jak Pustynne Trolle się rozmnażają. Wynika to przede wszystkim z tego, że nie ma lub nie da się odróżnić samicy Trolla od samca. Trolle nie posiadają wielkich dyndających penisów, które dla snotlingów stanowiłyby świetne miejsce do wspinaczki i zabawy, ani nie posiadają piersi i sutków. Wielgie Śfiente Snotuf uważają że Trolle są jajożyworodne i obojnakie, ale do poczęcia wymagają co najmniej dwóch osobników. Trudność polega na tym, że rytuały godowe Trolli wymagają dużo czasu, spokoju oraz lawy, która nie jest często spotykana w tym rejonie.
Niegodni zaufania (-3) - Zapewne z uwagi na to, że Trolle pożerają swoich rozmówców, wszyscy traktują je dość podejrzliwie.
Strach przed wodą (-2) - W sumie ciężko stwierdzić czy Trolle boją się wody. One nigdy nie widziały więcej wody niż w małym stawie i uważają, że oceany, morza to są bajki dla dzieci, a rzeki i jeziora to bujdy na resorach.
Rasa Snotlingów:
Malutkie rasy - ok. 30 centymetrowe małe, chude, szpakowate istotki. Często mylone z małymi zwierzętami i szczurami.
Bardzo liczni (-) - podobno w załomkach skalnych mieszkają miliony czekające na pożywienie. Snotlingi nigdy nie pojawiają się same. Zawsze są w grupie i zawsze starają się przewyższać liczebnie napotkaną istotę co najmniej dziesięciokrotnie.
Wyjątkowe predyspozycje magiczne (+2) - nie bardzo wiadomo skąd i jak, ale w tych małych ciałkach płynie magjiczna krew. To właśnie na niej oparta jest cała magjia Snotów. Być może chodzi o wodę zawartą w tym płynie, a może o inny magjiczny pierwiastek, ale pewne jest, że do ich tajemniczych rytuałów zawsze używana jest krew, choć nie zawsze jest to krew samych snotlingów. Najbardziej uzdolnione jednostki potrafią okiełznać energię w sobie oraz wykorzystywać magjię w innych do przeprowadzania bardzo dziwnych i dość makabrycznych rytuałów. Znany jest przykład pewnego dawnego Wielgiego Śfienteko Snotuf, który podczas zwady z pewnym klanem Trolli w jednej chwili pozbawił ich życia wysuszając ich ciała z życiodajnej energii jednym pstryknięciem palców.
Każdy Snot posiada krew, więc w każdym płynie choć odrobina magji. Małe Snoty są poddawane krótkiemu testowi, po nacięciu skóry sprawdzane jest co zostanie po jej wyschnięciu, jeżeli błekitny proszek (tak ich krew jest niebieska z uwagi na hemocyjaninę jak u mięczaków) to krew jest słaba magjicznie, im ciemniejszy kolor proszku tym mocniejsza krew. Zwykle testy przeprowadzają same snoty pod nadzorem jednego z lokalnych szamanów, który potrafi dalszymi testami wskazać uzdolnione jednostki.
Wieldzy Śfientci Snotuf opanowali kilka metod ekstrakcji z krwi esencji magji co pozwala im magazynować magiję.
Bardzo długowieczni (+2) - może to ich urok, może to mayb... "Snoty żyjo, aż umro" - tak głosi stare ludowe powiedzenie. Podobno niektóre z nich mają setki lat, a nawet tysiące. Jednak zwykle umierają wcześniej przygniecione przez Trolla albo z uwagi na poślizgnięcie się na skórce od banana.
Ulubiony teren (+2) - Pustynia/Góry właściwie Snotlingi nie występują poza tym terenem. Z jednej strony może to być sprawa koegzystencji z Trollami, a z drugiej ochrony jaką im dają. Same Snoty kochają gorąco i jeżeli pojawi się możliwość zamieszkania w wulkanie to chętnie spróbują!
Heroiczni (+2) - mimo tego, że zawsze chodzą w grupach, to zawsze w takiej grupie znajdzie się jeden większy/grubszy Snot, który wyróżnia się czymś i rozkazuje innym. Snotlingi są hałaśliwe, niegrzeczne i bardzo zadufane. Uważają się za najlepszych we wszystkim. Są awanturnikami. Nie bardzo lubią wychodzić poza swój teren, ale jak ktoś im powie, że czegoś nie zrobią to odpowiedzą klasycznie "Ja tego nie zrobię? Ja? Potrzymaj mi piwo, idę!"
Wybiórczy (-3) - nie zakładają stałych osiedli poza północą. Nie lubią zimna, deszczy i innych ras. Prowincje 107-118 są wystarczająco ciepłe dla nich.
Strach przed wodą (-2) - w odróżnieniu od Trolli wiedzą, że są morza i oceany, ale raczej unikają statków, kąpieli i gęstego deszczu.
Zależni (-2) - lata spędzone u boku Trolli skutkują tym, że Snoty nie potrafią się bez nich obejść. Prosty transport z jednej wioski do drugiej bez Trolla wydaje się bez sensu. W końcu po co tracić pół dnia na wędrówkę skoro troll nas tam "dostarczy" w kilka minut?
Niezdarni(-1) - nie chodzi o to, że snoty potykają się o własne nogi, ale bardziej o to, że ciche to one nie są. Ciągle krzyczą, żartują, kłócą się i pierdzą.
Najpotenrzniejsie Krurestfo
Cechy:
Wielorasowość (6 pktów) - Snotlingi i Pustynne Trolle. Snotlingi jako pierwsza rasa. Trolle jako druga rasa.
Znany talent magiczny (2 pkt) - Wśród Snotów znajduje się Wielgi Śfienty Snot o imieniu Uga-Buga, którego boi się każdy. Młody, ambitny i bardzo utalentowany szuka władzy, mocy i bezwzględnie postępuje ze swoimi wrogami.
Starożytne ruiny (5 pktów) - Dokładnie w samym rogu na dalekim zachodzie i północy znajduje się.... (do ustalenia z MG).
Niezwykły przedmiot (3 pkt) - Uga-Buga podobno kupił ją gdzieś na pustkowiach, ale niektóre snoty mówią, że wykopał ją w jakichś ruinach, w sumie nie wiadomo, a nikt Uga-Bugi nie pytał i nie zamierza pytać. Księga ta ma jedynie jedną stronę, choć jest gruba na co najmniej kilkaset stron. Jedyna strona jej jest pusta. Jedynie Uga-Buga wie, że księga odpowiada na każde zadane jej pytanie, a wydaje się że księga wie wszystko nawet z czasów przed Mgłą.
Mistrzowie kamieniarstwa (4 pkty) - być może to wiele lat spędzonych w otoczeniu kamienia lub naturalne zdolności, ale gdy snoty i trolle współpracują na budowie to praca idzie bardzo sprawnie, a ilość wypadków śmiertelnych snotów nigdy nie przekracza tysiąca dziennie. Służby BHP snotów są bardzo zadowolone z takiego wyniku.
2x Aktywizacja handlowa ( 2 pkt) - mimo tego, że Krurestfo znajduje się na samym końcu świata, a tereny te są niegościnne i kupcy czasem znikają w żołądkach trolli, a ich kości służą za broń dla snotów, to i tak przybywają tu licznie. Same Krurestfo zajmuje się sprzedażą kopczyków, spływem kamieni rzeką oraz eksportuje rzadkie skóry i inne materiały pozyskane ze zwierząt i potworów żyjących na północy i zachodzie.
Dzicy (-4 pktów) - i snoty i trolle w wirze walki nie bardzo słuchają rozkazów dowódców. Jednak nie są głupi, gdy snoty przestają widzieć ogromną przewagę swoich to włącza im się myślenie.
Tradycje demokratyczne (-4 pkty) - to właśnie na wiecach podejmowane są wspólnie decyzje w sprawach wojen oraz wybór urzędników.
Niesława Władcy (-2 pkty) - Obecny Krul Snot-Snot doszedł do władzy w dość niejasnych okolicznościach i do tej pory inne snoty spierają się ze sobą kto na kim usiadł i dlaczego starego Krula można próbować zdrapać do dziś z tronu.

Władza
Władzę w Krurestfie pełni dożywotnio wybierany na wiecu Krul. Na wiecu każdy może zaproponować swojego kandydata czyli zwykle każdy proponuje siebie. Na całe szczęście w tym chaosie jest metoda. Zwykle Snot posiadający największego i najsilniejszego Trolla dosłownie miażdży konkurencję i wtedy nie ma problemu z wyborem nowego Krula. Każdy Krul ma Krula Trolla jednak jest to wizerunkowy zabieg bo właściwie Troll w tej relacji nie ma wiele do powiedzenia. No chyba, że nierozważny Krul zdenerwuje swojego Trolla to wtedy często trzeba szukać nowego Krula.
Oczywiście pojawiają się frakcje i pewne zgrupowania, ale nie są one stałe, a walka o władzę często jest gwałtowana, ale krótka.
Aktualnie w Krurestfie jest spora frakcja popierająca (ze strachu) Uga-Bugę, stała frakcja przy Krulu i niezdecydowani, których jest zawsze najwięcej.
Nie zanosi się na pucz, ale to wynika bardziej z tego, że Uga-Buga jest zajęty i nie ma czasu spopielić aktualnego władcy.

Społeczeństwo
Właściwie wszelkie cechy ras jasno określają jakie społeczeństwo tych dwóch koegzystujących ras jest. A jest bardzo dziwne. Długo żyjące Snoty dbają o krócej żyjące Trolle, które zapewniają tym pierwszym bezpieczeństwo, a zarazem są ich siłą fizyczną. Magowie i magjia ma bardzo duży wpływ na społeczeństwo. Zapewne dzięki niej Trolle nie wzniecają żadnych powstań i są dość posłuszne.
Snotlingi tak jak Trolle nie mają płci, ale rozmnażają się zawsze grupowo, czasem w setkach. Ich proces rozmnażania jest obrzydliwy dla innych, a same Snoty robią to kiedy tylko mogą i nie czują wstydu. Bardzo często te małe stworki wręcz chwalą się swoimi ogromnymi (jak na gabaryty Snota) przyrodzeniami, pokazują je publicznie, a nawet toczą walki przy ich pomocy posługując się nimi jak mieczami. Uczeni z innych państw i ras nie do końca wiedzą, gdzie te przyrodzenia one sobie wkładają, ale nikt tej sprawy nie drąży.

Religia
Snoty jak i Trolle wierzą w wiele lokalnych bóstw i bożków, ale największą czcią darzą tak samo Trolle i Snotlingi, które dokonały czegoś wielkiego. Herosi to dla nich Bogowie w "ludzkiej" skórze. Tak jak Krul jest ich przedstawicielem bo jest najsilniejszy, najmądrzejszy tak Herosi są wysłannikami Bogów, którzy wskazują im co mają robić. Pośród nich największą czcią i strachem obdarza się magów/szamanów. To oni są najbliżej Bogów i mogą się nimi stać. Właśnie to oni są często czczeni po śmierci jak Bogowie. Ich ciała są zachowywane i wystawiane jako relikwie.
W Krurestwie nie ma jednego Boga, nie ma też żadnych zakazów, ale zwykle pojawienie się obcych bóstw jest dość szybko rozwiązywane przez wewnętrzne walki.

Wojskowość
Snoty tworzą z Trollami jednostki na zasadzie platformy z obsługą. Troll jest szybką platformą na której znajduje się setka Snotów uzbrojonych po zęby. Gdy taki Troll wpadnie we wrogie jednostki to z jego grzbietu Snoty strzelają do wroga, rzucają kamieniami i kłują włóczniami. Każdy z nich przewiązany jest liną by nie spaść za szybko i to w powietrzu dokonuje ataków. Sam Troll także walczy, czasem używając broni, drzewa czy kamienia.
Rozróżniamy jeszcze jednostki zasięgowe czyli Trollobalisty i Trollopulty oraz ciężkie Trolle szarżujące. Ci ostatni posiadają jedynie kilka Snotów załogi która kieruje rozpędzonym, opancerzonym i prawie nic nie widzącym Trollem.
Same Snoty formują kilkuset osobowe oddziały, które nadchodzą po rozbijających szyki Trollach i podstawowych Trollach jako platformach.
W skrócie podstawowo można rozróżnić 4 jednostki:
Ciężkie Trolle - służące do szarży i rozbijania szyku wroga.
Trollobalisty i Trollopulty - jednostki miotające dużymi rzeczami we wroga.
Snotozgraja - elitarna jednostka snotów w bardzo luźnej formacji, wyposażona w najstraszliwszą broń taką jak: kawałek zaostrzonej kości, duży uschnięty grzyb itd.
Snolle - to standardowa jednostka i najbardziej liczna. Platforma na Trollu z setką snotów.

Historia
Czasy przed szarą mgłą są osnute mgłą także szarą ale niewiedzy. Mimo, że kilku Snotów pamięta te czasy to oprócz jakichś ogólników nie potrafią powiedzieć niczego więcej niż wszyscy wiedzą. Wiadomo jednak, że sojusz Snotów z Trollami jest stary i sięga czasów przed kataklizmem. Tak samo sprawa ma się z ojcowizną, która nadal znajduje się w naszych rękach. Wiadomo, że góry na wschodzie także były zamieszkane przez naszych pobratymców, ale oni zniknęli lub się przenieśli. Wiele Trolli zmieniło swoje naturalne środowisko i przyzwyczaiło się do życia w zimniejszych i wilgotniejszych warunkach. Ostatnie 200 lat wszyscy zajęci byli odbudowaniem dawnych jaskiń, blokowaniem przełęczy i okradaniem kupców. Wreszcie z dumą można powiedzieć że rejon ten ponownie stał się postrachem podróżnych, którzy wreszcie w zorganizowany sposób tracą swoje życie i majątki. Skończyły się czasy niechlujstwa gdy dzikie bandy snotlingów lub Trolli napadały na podróżnych zabierając im i życia i złoto.

Postacie Imienne

Obrazek
Krul Snot-Snot - Sprytny, Leniwy, ma Czaszkogniota za pszyjaciela i obawiający się Uga-Bugi. Obecny władca Krurestfa lawiruje pomiędzy różnymi stronnictwami i wykorzystuje chaos i skłócenie pobratymców by nadal rządzić.

Obrazek
Wielgi Śfienty Snot Uga-Buga - Młody, ambitny, szaman, który zmusza władcę do finansowania jego badań, bo w przeciwnym wypadku może on użyć swoich zdolności przeciwko władcy.

Obrazek
Pip Lepkieronczki - Jeden z mniejszych snotów, który zawsze znajduje się blisko władcy i służy mu pomocą oraz radą. Dziwnym trafem kolekcjonuje takie same przedmioty które zaginęły innym. Przyjmuje poselstwa i kupców.

Grot Oblatywacz - Znany pierwszy latający snot. Jednak to nie umiejętność lotu czyni z niego bohatera, a to, że lądując przeżywa. Dowódca oddziałów miotanych.

Snit Kszykacz - zna wiele języków i we wszystkich srogo przeklina. Wysłannik Krula do innych państw i ras.

Snot Smrod - jeżeli podczas wieców robi się gęsta atmosfera to ten osobnik potrafi natychmiast rozładować napięcie poprzez użycie swojego naturalnego "atutu". Snot Smrod przewodzi wiecom i dba o "dobrą" atmosferę. Przyczynia się też do globalnego ocieplenia.

Bob Proca - Bob Proca, Bob Pocisk, Bob Stszała to tylko kilka przydomków tego świetnego strzelca. Mówi się, że potrafi trafić Trolla w siurka z bardzo daleka, a przecież wszyscy wiedzą, że Trolle nie mają siurków. he he he

Stug Gżybomóski - to on odnalazł Uga-Bugę i go wyszkolił w magjicznych zdolnościach. Stary i stetryczały, ale to on posiada największą wiedzę w Krurestfie.

Pik Palcolizacz - najbogatszy snot, właściciel wielu Trolli. Codziennie liczy monety polizując przy tym palce, przez co jego język jak i skóra przybrała kolor złoto-srebrny. Dorobił się na handlu i uprawie brukwi oraz łubinu. Jest głównym eksporterem tych dóbr do innych krajów.

Ret Kopczykozjadacz - depcze po piętach Pikowi czyli też jest bogaty i wpływowy. Ret posiada wyłączność na wiele kopczyków i wynajmuje je snotom za rozsądną cenę lub sprzedaje. Ma dobre kontakty z Trollami.

Gug Zdrajca - bardzo lubiany i szanowany snot. Wszyscy liczą się z jego słowem i jego porady traktują bardzo poważnie. Gug towarzyszy już kilku władcom przy podejmowaniu kluczowych decyzji i zawsze wspiera ich radą. Taki poczciwy snot, co zdradzi Cię tylko raz dziennie, a zanim wbije ci nóż w plecy to go najpierw dobrze wyczyści z krwi poprzedniej ofiary.

Snot Maczugofjut - prawie heros, snot, który jest na ustach i w ustach wszystkich! Wygrywa wszystkie walki na "miecze" bo używa swojej ogromnej maczugi. Lubi pokazywać swoją maczugę i z dumą się z nią obnosi przy obcych. Czasem dla zgrywu lekko puknie swoją maczugą jakieś obce dziewczę lub kupca ku uciesze gawiedzi. Jeden z najlepszych wojowników w Krurestfie.

Obrazek
Krul Czaszkogniot - Dumny i wojowniczy, ale też dość skromny Troll, który potrafi żartem o zgnieceniu czaszki wroga rozbawić całe towarzystwo. Jest jednym z większych Trolli i jest dość silny by rządzić. Bardzo lubi Snot-Snota i traktuje go jak przyjaciela. Czaszkogniot nie lubi skomplikowanych rzeczy takich jak polityka, dyplomacja czy matematyka, ale wie, że jest to potrzebne i od tego ma snoty i inne trolle.

Piaskozjadacz - sędziwy troll u kresu swojego życia. Jest prawdziwą księgą wiedzy dla młodych trolli i ma podejście do nich. Piaskozjadacz pragnie zwiększyć liczebność swojego gatunku i dlatego, też prowadzi aktywne rozmowy z innymi trollami i Krulami w tej sprawie. Niektórzy jednak twierdzą, że Piaskozjadacz jest starym zbokiem i dlatego lubi ocierać się tak o młode trolle oraz cały czas gada o ocieraniu się.

Kościołamacz - prawdziwy wojownik z piasku, kamienia i czegoś twardego. Nienawidzi Czaszkogniota i obecnego Krula bo też pożąda władzy. Częściowo korzysta z władzy, protekcji Uga-Bugi dając mu ochronę fizyczną. Jeżeli w najbliższym czasie nie stanie się jakaś wojna, gdzie da upust swoim frustracjom to albo spróbuje obalić Czaszkogniota i Snot-Snota albo skrzyknie Trolle i będzie prowadzić wojaczkę za złoto jako najemnik.

Mocnoplecy - lubiący pracę i ciężko pracujący troll, który zrzesza inne trolle i walczy o wolność, równość i świeże mięsko codziennie. Na razie jest sam w swoim zrzeszeniu, ale być może inne trolle skuszą się na współpracę, jeżeli da ona wymierne efekty.

Dalekożucacz - Troll o najdłuższych rękach i bardzo silnych, do tego ma świetnego cela i trafia w górę z odległości bardzo dalekiej. Część snotów korzysta z niego jako szybki i prawie bezpieczny transport. Dalekożucacz zajmuje się unowocześnianiem metod rzutu na odległość snotami tak by choć część przeżywała oraz metody rzutu kamulcami tak by ten na kogo spadnie kamulec już się nie podniósł. "Taki Lełonardo daWinczi naszych czasów" - ocenia Pałlo Cołelo.

Małomondry -

Pszysiadacz

Wjelkołby

Snotozjadacz

Wrencemocny

Prowincje przyjazne do zamieszkania dla Trolli i Snotlingów oznaczone kolorem zielonym na mapie:

Obrazek
Ostatnio zmieniony pn mar 15, 2021 7:34 am przez Krewetki, łącznie zmieniany 10 razy.
Awatar użytkownika
Krewetki
Posty: 415
Rejestracja: sob mar 06, 2021 8:26 pm

Re: Krewetki

Post autor: Krewetki »

Poprawiono
Awatar użytkownika
Krewetki
Posty: 415
Rejestracja: sob mar 06, 2021 8:26 pm

Re: Krewetki

Post autor: Krewetki »

Zgłoszenie Gotowe do sprawdzenia.

Pozostaje kilka rzeczy poprawić, ale to będzie kwestia ostateczna związana z dokładnym opisem ziem na których znajduje się to państwo.
Awatar użytkownika
Krewetki
Posty: 415
Rejestracja: sob mar 06, 2021 8:26 pm

Re: Krewetki

Post autor: Krewetki »

Fun Fluff - jako dodatek, a nie kanon must have:
  • Ponieważ Trolle spożywają różne pokarmy, ale głównie sporo piasku i piaskowca to ich ekskrementy (które oddają dość rzadko) wyglądają jak małe twarde kopczyki częściowo oszklone jak róża pustyni. Jednak co dla Trolla wydaje się małe to dla Snotlinga urasta do wielkości domu. Te "kopczyki" mają ponad metr wysokości i dwa do trzech metrów szerokości. Po dniu lub dwóch na słońcu taki kopczyk zamienia się w dość twardą i jednolitą bryłę. Dlatego też Snoty najpierw wydrążają w środku kopczyki, a później urządzają je w środku i zamykają wejście drzwiami. Takie domki mieszczą całe rodziny snotlingów i pełnią rolę domków letniskowych w których odpoczywają snoty po ciężkim dniu pracy.
  • Wielu zapewne zastanawia się co jedzą snotlingi. Snoty jedzą wszystko. Czym Snot znajduje się niżej w hierarchii tym jego jedzenie jest uboższe. Takim najtańszym pożywieniem jest wygrzebywanie resztek zwierząt i roślin z kopczyków Trolli. Takie Snoty często za darmo szykują domki innym bogatszym snotom. Drugim źródłem pożywienia są odpadki pozostawione przez inne snoty. Trzecim są upolowane małe owady i jakaś szczęśliwie znaleziona padlina.
    Bogatsze snoty posiadają rodziny i czasem całe te rodziny stać na Trolla. Takie snoty żywią się resztkami tego co upoluje Troll, pasożytami bytującymi w skórze Trolla, resztkami pozostawionymi przez inne rasy, ale czasem też coś same upolują w grupie np. chomika lub dużego owada.
    Najbogatsze snoty jedzą świeżo upolowane przez Trolle zwierzęta oraz zagramaniczne jedzenia jak owoce, warzywa i ludzi.
Awatar użytkownika
Krewetki
Posty: 415
Rejestracja: sob mar 06, 2021 8:26 pm

Re: Krewetki

Post autor: Krewetki »

Badet moje podanie jest już do sprawdzenia. Zaktualizowałem mapę i dodałem kilka wyjaśnień.
Awatar użytkownika
Badet
Posty: 2594
Rejestracja: sob mar 06, 2021 12:46 pm

Re: Krewetki

Post autor: Badet »

0. Skąd się Pan dowiedział o Fantasperiusie?
1. W kwestii ulubionego terenu: skoro wykupiłeś tą cechę raz (u obydwu ras) to musisz się na coś zdecydować. Albo góry albo pustynie - ewentualnie mogę się zgodzić żebyś sam wybrał jakiś miks 10ciu najbardziej pasujących ci prowincji które są dla tych ras odpowiednie.
2. Skoro trolle nigdy nie widziały morza to jak mają się go obawiać? Tak samo Snotlingi. Nie widzę podstawy do brania tej wady, skoro to dwie rasy wybitnie śródlądowe i nie mające z morzem żadnego kontaktu.
3. "Wieldzy Śfientci Snotuf opanowali kilka metod ekstrakcji z krwi esencji magji co pozwala im magazynować magiję." Na to nie ma mojej zgody. Nie wiadomo tyle o magii żeby wiedzieć czy można ją wgl jakoś magazynować. Oczywiście do celów religijnych czy kulturowych takie coś mogą Snoty uznawać, ale to tyle.
4. Skoro Snotów jest tak wiele, to muszą się dzielić na jakieś wspólnoty, żeby dało się tym jakkolwiek rządzić. Plemiona? Klany? Jakieś podziały terytorialne? Podrasy / szczepy?
5. "Trudne rozmnażanie się" u Trolli wymaga wyjaśnienia. Na pewno nie będzie tak że one się rozmnażają normalnie, tylko wolno, bo od tego już są inne cechy. Potrzeba czegoś specyficznego do ich rozrodu. Czego? (i od tego zaczniemy rozważanie nad tym jak to mechanicznie będzie wyglądało).
6. "Mistrzowie kamieniarstwa" u Trolli i Snotów? Nie żeby coś, ale to pasuje jak pięść do nosa tak na oko ;d Jak to uzasadnisz? Czemu ich budowle są lepsze niż innych ras? I to zwłaszcza w połączeniu z cechą "Dzicy" która sugeruje że twoi wielkiej wiedzy architektonicznej nie mają.
7. Gdzie się podziały Orki i Gobosy?
8. Zaznacz proszę jasno że w "Tradycjach demokratycznych" chodzi o podpunkty z wypowiadaniem wojny i powoływaniem armii i o mianowanie urzędników (w tym dowódców wojsk). Wybór króla mógłby być osobnym podpunktem, jeśli ustalimy że grasz konkretnym rodem który może taką elekcje ewentualnie przegrać (i wtedy raczej masz game over).
9. "Niezwykły przedmiot" - rozumiem że chodzi o księgę z czarami? Czy o coś innego? Czy zależy ci na czymś konkretnym?
10. "Starożytne ruiny" - proponuję coś takiego: Tuż przed początkiem gry w wybranej prowincji doszło do erupcji uważanego za od dawna nieaktywny wulkan. Wybuch (poza zniszczeniami jakie wywołał i paniką jaką zapewne spowodował) odsłonił również korytarze prowadzące do jakiegoś kompleksu pomieszczeń, wykutego w skale ognistej góry. Jak do tej pory nie zostały jeszcze zbadane przez Snoty, ale wyglądają na stare, raczej nie snocie... Ustosunkuj się proszę, czy takie coś ci pasuje, ewentualnie czy masz jakieś swoje propozycje.
I7: Związek Saliski, I8: Hrabstwo Nowego Sohail, I9: Królestwo Naugrimów, I10: Konglomerat AAAR (Auralen-Asturia-Artois-Rzesza), I11: Konfederacja Kantonów Naugrimskich-GM, I12: Cesarstwo Ta'in, I13: Hospodarstwo Tenes
Awatar użytkownika
Krewetki
Posty: 415
Rejestracja: sob mar 06, 2021 8:26 pm

Re: Krewetki

Post autor: Krewetki »

0. Najstarsi górole tego nie wiedzą.
1. Najpierw ustalmy dokładnie na jakim terenie mieszkam, bo na pewno jest to teren bardzo gorący. Powinny też być tu góry, tylko że niby dżungla przechodzi od razu w pustynie obok mnie. Dlatego też sugeruje, że tym co oddzielać będzie Nas czyli ziemie zamieszkane od nieznanego to np. takie kaniony, rozpadliny suche, piaskowe. Mogę wziąć po prostu te ok. 10 prowincji w których jest bardzo gorąco i tylko tam mogę mieszkać.
2. Po pierwsze z mojej prowincji prowadzi rzeka czyli kontakt z wodą mają. Po drugie zaraz obok mnie jest wielkie jezioro. Po trzecie do morza mam tylko dwie prowincje. Ogólnie w podaniu podałem bardziej wierzenia i takie stereotypy bo i Trolle i Snoty widziały morze, rzeki, jeziora i wodę, ale ich niechęć/strach przed wodą po pierwsze nie pozwoli im na podróże statkami, po drugie na zamieszkiwanie w prowincjach nabrzeżnych, po trzecie da minusy przy przeprawianiu się przez rzeki i walkę blisko wody.
3. Dlatego dałem punkt w predyspozycje magiczne dodatkowy, żeby snoty nie tyle umiały jakieś sztuczki tylko żeby miały choć trochę magii w sobie we krwi, która będzie ważnym surowcem u mnie. Co do magazynowania to ok masz rację jeszcze nie poznaliśmy technik magazynowania, a pozyskana krew się od razu psuje, proszek się rozwiewa. Do magazynowania potrzebować będę inwestycji/technologii itd.
4. Myślałem o plemionach w stylu 10PP to osobne plemię. Wtedy miałbym 6 plemion, których przedstawiciele by spotykali się na wiecu. Plemiona: Ostre Szczały, Tempe Dzity, Mondre Błoby, Szypcy Brum-Brum, Bódowacze, Wjelkie Pałły.
5. Ponieważ Trolle są jajożyworodne to do rozmnażania potrzebują rzadkiej substancji, żeby wykształciła się skorupka. Takim rzadkim "minerałem" może być np. lawa wydobyta z czynnego wulkanu, a jedyny u nas w ostatnim czasie wygasł.
6. Klasycznie patrząc to akurat Trolle mogą być w jakimś stopniu mistrzami bo nie gram kanonicznymi trollami bo moje są inteligentne. A snoty to są trochę takie gobliny czyli pieruńsko inteligentne bestie. Jeżeli już to bym trochę zmienił/nagiął cechę i uznał ich za inżynierów czyli, że nie tyle budują piękne strzeliste Taj Mahal i Pałace Kultury, ale umieją w bloczki, klocki, liny i zębatki, które pomagają przy budowach. Ich budowle są ciężkie, inspirowane naturą i mało kwadratowe.
7. Orki i Gobosy są, ale gdzieś się chwilowo zapodziały. Może jeszcze je spotkamy...
8. Ok to bez wyboru Krula. Mimo wszystko wiece w kwestii Krula się odbywają, ale kandydaci są wyłonieni z walk pomiędzy najwpływowszymi.
9. Bardziej chodziło mi o księgę, która czysto mechanicznie zwiększa fach w oswajaniu monstrów. A fabularnie byłaby to księga napisana przez tajemniczego maga, który zajmował się tresurą monstrów, a zapisane w niej pytania na temat inny niż ten zostawałyby bez odpowiedzi.
10. Może być odsłonięcie jakichś tajemniczych korytarzy, ale przez Trollowe predyspozycje dałbym, że zapadła się część ziemi i odsłoniła wejście. Do czego? To pokaże czas i zapewne wiele istnień snotów, które z natury są ciekawskie.
Awatar użytkownika
Badet
Posty: 2594
Rejestracja: sob mar 06, 2021 12:46 pm

Re: Krewetki

Post autor: Badet »

1. No tak, o to mi chodzi. Wskaż te prowincje i wpisz przy rasie, proszę.
2. Zgoda
3. Git.
4. Git.
5. Hmmm. Dobra. W takim razie moja mechaniczna propozycja: masz 1000 jednostek takiej "lawy" u siebie w państwie (powiedzmy jakieś zmagazynowane zapasy, możesz sobie opisać jak to dokładnie działa). Jedna taka jednostka starcza jednej trollowej parze na zrobienie tego co kryjemy za cenzurą w sposób skuteczny. Do tego trzeba im zapewnić spokój i miejsce do tego (czyli jakiś grosz wyłożyć i stosownie odczekać). Większy zapas lawy będziesz musiał sobie skołować w jakiś sposób - szukając wulkanów, wydobywając, sprowadzając z handlu itd.
6. Hmm, to mi się trochę kłóci z cechą "Dzicy". Ale dobra, zaliczam.
9. Ok, ale nie wszystkich "monstrów" istniejących na świecie. Tylko tych, którymi on się zajmował (nie żeby miało być ich jakoś mało, no ale nie ma mowy o wszystkich). I przyklepuję.
10. Mogło być trzęsienie ziemi zamiast wulkanu. ;p Klepnięte.
11. Ja cię chyba nie spytałem o taką podstawową kwestię jak waluta Snotów i Trolli, cnie? To naprawiam.
12. Co byłoby potrzebne żeby podnieść stawkę podatków do 100%?
13. Podaj proszę nazwę państwa i dodaj ją do nazwy tego tematu po myślniku ;d
I7: Związek Saliski, I8: Hrabstwo Nowego Sohail, I9: Królestwo Naugrimów, I10: Konglomerat AAAR (Auralen-Asturia-Artois-Rzesza), I11: Konfederacja Kantonów Naugrimskich-GM, I12: Cesarstwo Ta'in, I13: Hospodarstwo Tenes
Awatar użytkownika
Krewetki
Posty: 415
Rejestracja: sob mar 06, 2021 8:26 pm

Re: Krewetki

Post autor: Krewetki »

1.107-118 w sumie 9 prowincji górskich na samej północy gdzie panuje bardzo wysoka temperatura.
5. Git.
9. Ok.
10. Ok.
11. Jako państwo mamy wspólną walutę czyli Snotokopiejki. Są to małe monety z dziurką wykonane z rzadkich metali. Moneta waży tyle ile modligroszek, który ma prawie zawsze taką samą wagę, a jest zwykłym zielskiem, co pozwala na ograniczenie ścinania monet. Monety mają odbite znaki na awersie Snotlingów, a na rewersie Trolli. Jednak wartość monety zależy też od tego co jest w "dziurce" monety. Zwykle wkłada się tam błyszczące kamienie, które zwielokratniają wartość monety.Żeby pasowały i nie wypadały zwykle owija się je cienkim sznurkiem. Zwykli obywatele posługują się monetami choć często następuje handel wymienny. Ci bogatsi nie chcąc wozić ze sobą tysięcy monet, kupują u śfiecidełkomisztszuf kamienie, które on wkłada w monety. Sprawdzenie wartości kamieni u śfiecidełkomisztszuf kosztuje bardzo mało i jest częstym zabiegiem. W Krurestfie można się także posługiwać środkami płatniczymi naszych sąsiadów w umiarkowanym wymiarze.
12. Na pewno trzeba by zlikwidować czarny rynek i wprowadzić większy nadzór nad opłatami (cłem, pogłownym itd.) oraz rozbudować aparat urzędniczy, który jest dość skromny.
Awatar użytkownika
Badet
Posty: 2594
Rejestracja: sob mar 06, 2021 12:46 pm

Re: Krewetki - Najpotenrzniejsie Krurestfo!

Post autor: Badet »

1. Dorzuć mapę do podania i jest git.
12. I zdobyć zgodę społeczeństwa (u ciebie będzie to głównie zgoda plemion). No i dokonać samego faktu podniesienia podatków jakimś edyktem czy innym oficjalnym rozkazem.
I7: Związek Saliski, I8: Hrabstwo Nowego Sohail, I9: Królestwo Naugrimów, I10: Konglomerat AAAR (Auralen-Asturia-Artois-Rzesza), I11: Konfederacja Kantonów Naugrimskich-GM, I12: Cesarstwo Ta'in, I13: Hospodarstwo Tenes
Zablokowany

Wróć do „Przyjęte podania”