Encycklo...TuBendoŻeczyONas

Monarchia plemienna Snotlingów
Awatar użytkownika
Krewetki
Posty: 415
Rejestracja: sob mar 06, 2021 8:26 pm

Encycklo...TuBendoŻeczyONas

Post autor: Krewetki »

Te Snoty co umio kreślić to latają i nie majo czasu kreślić na ziemji.


Uch - jak gorąco!
Puff - jak gorąco!
Uff - jak gorąco!



Obrazek
Obrazek
Północne rubieże znanego świata zamieszkują różne dziwne zwierzęta, monstra i duchy, ale to zwykle pustynne Trolle budzą największy strach w sercach podróżników. Jednak same Trolle jeszcze nie są tak groźne. Dopiero gdy na ich grzbietach zobaczymy Snotlingi to wiadomo, że nie wyjdziemy cało z opresji.

Ziemie zajmowane przez Trolle i Snotlingi:
Obrazek

Najpotenrzniejsie Krurestfo

Rasa Pustynnych Trolli:

Wielka Rasa - Czekające w zasadzce wyglądają jak wydmy lub elementy skał. Osiągają ogromne rozmiary do 6 metrów rosnąc przez całe życie.
Predyspozycje bojowe (+5) - Pustynne Trolle posiadają ogromną siłę, która pozwala im rzucać głazami, drzewami i swoimi mniejszymi kuzynami.
Ulubiony teren (+2) - Przyzwyczajone do życia na pustyni/w górach dostosowały się do otaczającego ich gorąca. Za dnia wystawiają się na palące słońce magazynując ciepło i energię. W nocy zwykle polują na mniejsze zwierzęta wzbogacając swoją dietę. Trolle są wszystkożerne i niezbyt wymagające. Niewielka ilość wody, która powstaje na ich ciałach w formie rosy z rana zwykle wystarcza im na cały dzień.
Prędcy (+2) - Zwykle tak wielkie potwory poruszają się niezdarnie, ale nie oni. W tym klimacie szybkość stanowi o przetrwaniu, a pustynne trolle osiągnęły mistrzostwo w sadzeniu dużych kroków.
Ulegli (+4) - Mimo bojowego nastawienia i ciągłej walki o przeżycie Trolle przyzwyczaiły się do wykonywania rozkazów i bardzo cenią sobie pomoc Snotlingów, które dbają o ich skórę wyżerając pasożyty i wyciągając kolce ze stóp. Samotne Trolle zwykle nie przeżywają długo i giną z braku pożywienia lub z uwagi na poniesione rany.
Bardzo nieliczni (-) - Są rzadko spotykane w północnych górach i nie opuszczają tych okolic.
Wybiórczy (-3) - Pustynne Trolle nie wyobrażają sobie żyć gdzieś indziej. Lubią gorąco i w zimniejszym klimacie stają się ospałe i mało aktywne. Prowincje 107-118 są wystarczająco ciepłe dla nich.
Trudne rozmnażanie się (-4) - Nikt tak do końca nie wie jak Pustynne Trolle się rozmnażają. Wynika to przede wszystkim z tego, że nie ma lub nie da się odróżnić samicy Trolla od samca. Trolle nie posiadają wielkich dyndających penisów, które dla snotlingów stanowiłyby świetne miejsce do wspinaczki i zabawy, ani nie posiadają piersi i sutków. Wielgie Śfiente Snotuf uważają że Trolle są jajożyworodne i obojnakie, ale do poczęcia wymagają co najmniej dwóch osobników. Trudność polega na tym, że rytuały godowe Trolli wymagają dużo czasu, spokoju oraz lawy, która nie jest często spotykana w tym rejonie.
Niegodni zaufania (-3) - Zapewne z uwagi na to, że Trolle pożerają swoich rozmówców, wszyscy traktują je dość podejrzliwie.
Strach przed wodą (-2) - W sumie ciężko stwierdzić czy Trolle boją się wody. One nigdy nie widziały więcej wody niż w małym stawie i uważają, że oceany, morza to są bajki dla dzieci, a rzeki i jeziora to bujdy na resorach.

Rasa Snotlingów:

Malutkie rasy - ok. 30 centymetrowe małe, chude, szpakowate istotki. Często mylone z małymi zwierzętami i szczurami.
Bardzo liczni (-) - podobno w załomkach skalnych mieszkają miliony czekające na pożywienie. Snotlingi nigdy nie pojawiają się same. Zawsze są w grupie i zawsze starają się przewyższać liczebnie napotkaną istotę co najmniej dziesięciokrotnie.
Wyjątkowe predyspozycje magiczne (+2) - nie bardzo wiadomo skąd i jak, ale w tych małych ciałkach płynie magjiczna krew. To właśnie na niej oparta jest cała magjia Snotów. Być może chodzi o wodę zawartą w tym płynie, a może o inny magjiczny pierwiastek, ale pewne jest, że do ich tajemniczych rytuałów zawsze używana jest krew, choć nie zawsze jest to krew samych snotlingów. Najbardziej uzdolnione jednostki potrafią okiełznać energię w sobie oraz wykorzystywać magjię w innych do przeprowadzania bardzo dziwnych i dość makabrycznych rytuałów. Znany jest przykład pewnego dawnego Wielgiego Śfienteko Snotuf, który podczas zwady z pewnym klanem Trolli w jednej chwili pozbawił ich życia wysuszając ich ciała z życiodajnej energii jednym pstryknięciem palców.
Każdy Snot posiada krew, więc w każdym płynie choć odrobina magji. Małe Snoty są poddawane krótkiemu testowi, po nacięciu skóry sprawdzane jest co zostanie po jej wyschnięciu, jeżeli błekitny proszek (tak ich krew jest niebieska z uwagi na hemocyjaninę jak u mięczaków) to krew jest słaba magjicznie, im ciemniejszy kolor proszku tym mocniejsza krew. Zwykle testy przeprowadzają same snoty pod nadzorem jednego z lokalnych szamanów, który potrafi dalszymi testami wskazać uzdolnione jednostki.
Wieldzy Śfientci Snotuf opanowali kilka metod ekstrakcji z krwi esencji magji co pozwala im magazynować magiję.
Bardzo długowieczni (+2) - może to ich urok, może to mayb... "Snoty żyjo, aż umro" - tak głosi stare ludowe powiedzenie. Podobno niektóre z nich mają setki lat, a nawet tysiące. Jednak zwykle umierają wcześniej przygniecione przez Trolla albo z uwagi na poślizgnięcie się na skórce od banana.
Ulubiony teren (+2) - Pustynia/Góry właściwie Snotlingi nie występują poza tym terenem. Z jednej strony może to być sprawa koegzystencji z Trollami, a z drugiej ochrony jaką im dają. Same Snoty kochają gorąco i jeżeli pojawi się możliwość zamieszkania w wulkanie to chętnie spróbują!
Heroiczni (+2) - mimo tego, że zawsze chodzą w grupach, to zawsze w takiej grupie znajdzie się jeden większy/grubszy Snot, który wyróżnia się czymś i rozkazuje innym. Snotlingi są hałaśliwe, niegrzeczne i bardzo zadufane. Uważają się za najlepszych we wszystkim. Są awanturnikami. Nie bardzo lubią wychodzić poza swój teren, ale jak ktoś im powie, że czegoś nie zrobią to odpowiedzą klasycznie "Ja tego nie zrobię? Ja? Potrzymaj mi piwo, idę!"
Wybiórczy (-3) - nie zakładają stałych osiedli poza północą. Nie lubią zimna, deszczy i innych ras. Prowincje 107-118 są wystarczająco ciepłe dla nich.
Strach przed wodą (-2) - w odróżnieniu od Trolli wiedzą, że są morza i oceany, ale raczej unikają statków, kąpieli i gęstego deszczu.
Zależni (-2) - lata spędzone u boku Trolli skutkują tym, że Snoty nie potrafią się bez nich obejść. Prosty transport z jednej wioski do drugiej bez Trolla wydaje się bez sensu. W końcu po co tracić pół dnia na wędrówkę skoro troll nas tam "dostarczy" w kilka minut?
Niezdarni(-1) - nie chodzi o to, że snoty potykają się o własne nogi, ale bardziej o to, że ciche to one nie są. Ciągle krzyczą, żartują, kłócą się i pierdzą.

Najpotenrzniejsie Krurestfo
Cechy:

Wielorasowość (6 pktów) - Snotlingi i Pustynne Trolle. Snotlingi jako pierwsza rasa. Trolle jako druga rasa.
Znany talent magiczny (2 pkt) - Wśród Snotów znajduje się Wielgi Śfienty Snot o imieniu Uga-Buga, którego boi się każdy. Młody, ambitny i bardzo utalentowany szuka władzy, mocy i bezwzględnie postępuje ze swoimi wrogami.
Starożytne ruiny (5 pktów) - Dokładnie w samym rogu na dalekim zachodzie i północy znajduje się.... (do ustalenia z MG).
Niezwykły przedmiot (3 pkt) - Uga-Buga podobno kupił ją gdzieś na pustkowiach, ale niektóre snoty mówią, że wykopał ją w jakichś ruinach, w sumie nie wiadomo, a nikt Uga-Bugi nie pytał i nie zamierza pytać. Księga ta ma jedynie jedną stronę, choć jest gruba na co najmniej kilkaset stron. Jedyna strona jej jest pusta. Jedynie Uga-Buga wie, że księga odpowiada na każde zadane jej pytanie, a wydaje się że księga wie wszystko nawet z czasów przed Mgłą.
Mistrzowie kamieniarstwa (4 pkty) - być może to wiele lat spędzonych w otoczeniu kamienia lub naturalne zdolności, ale gdy snoty i trolle współpracują na budowie to praca idzie bardzo sprawnie, a ilość wypadków śmiertelnych snotów nigdy nie przekracza tysiąca dziennie. Służby BHP snotów są bardzo zadowolone z takiego wyniku.
2x Aktywizacja handlowa ( 2 pkt) - mimo tego, że Krurestfo znajduje się na samym końcu świata, a tereny te są niegościnne i kupcy czasem znikają w żołądkach trolli, a ich kości służą za broń dla snotów, to i tak przybywają tu licznie. Same Krurestfo zajmuje się sprzedażą kopczyków, spływem kamieni rzeką oraz eksportuje rzadkie skóry i inne materiały pozyskane ze zwierząt i potworów żyjących na północy i zachodzie.
Dzicy (-4 pktów) - i snoty i trolle w wirze walki nie bardzo słuchają rozkazów dowódców. Jednak nie są głupi, gdy snoty przestają widzieć ogromną przewagę swoich to włącza im się myślenie.
Tradycje demokratyczne (-4 pkty) - to właśnie na wiecach podejmowane są wspólnie decyzje w sprawach wojen oraz wybór urzędników.
Niesława Władcy (-2 pkty) - Obecny Krul Snot-Snot doszedł do władzy w dość niejasnych okolicznościach i do tej pory inne snoty spierają się ze sobą kto na kim usiadł i dlaczego starego Krula można próbować zdrapać do dziś z tronu.


Władza
Władzę w Krurestfie pełni dożywotnio wybierany na wiecu Krul. Na wiecu każdy może zaproponować swojego kandydata czyli zwykle każdy proponuje siebie. Na całe szczęście w tym chaosie jest metoda. Zwykle Snot posiadający największego i najsilniejszego Trolla dosłownie miażdży konkurencję i wtedy nie ma problemu z wyborem nowego Krula. Każdy Krul ma Krula Trolla jednak jest to wizerunkowy zabieg bo właściwie Troll w tej relacji nie ma wiele do powiedzenia. No chyba, że nierozważny Krul zdenerwuje swojego Trolla to wtedy często trzeba szukać nowego Krula.
Oczywiście pojawiają się frakcje i pewne zgrupowania, ale nie są one stałe, a walka o władzę często jest gwałtowana, ale krótka.
Aktualnie w Krurestfie jest spora frakcja popierająca (ze strachu) Uga-Bugę, stała frakcja przy Krulu i niezdecydowani, których jest zawsze najwięcej.
Nie zanosi się na pucz, ale to wynika bardziej z tego, że Uga-Buga jest zajęty i nie ma czasu spopielić aktualnego władcy.

Społeczeństwo
Właściwie wszelkie cechy ras jasno określają jakie społeczeństwo tych dwóch koegzystujących ras jest. A jest bardzo dziwne. Długo żyjące Snoty dbają o krócej żyjące Trolle, które zapewniają tym pierwszym bezpieczeństwo, a zarazem są ich siłą fizyczną. Magowie i magjia ma bardzo duży wpływ na społeczeństwo. Zapewne dzięki niej Trolle nie wzniecają żadnych powstań i są dość posłuszne.
Snotlingi tak jak Trolle nie mają płci, ale rozmnażają się zawsze grupowo, czasem w setkach. Ich proces rozmnażania jest obrzydliwy dla innych, a same Snoty robią to kiedy tylko mogą i nie czują wstydu. Bardzo często te małe stworki wręcz chwalą się swoimi ogromnymi (jak na gabaryty Snota) przyrodzeniami, pokazują je publicznie, a nawet toczą walki przy ich pomocy posługując się nimi jak mieczami. Uczeni z innych państw i ras nie do końca wiedzą, gdzie te przyrodzenia one sobie wkładają, ale nikt tej sprawy nie drąży.

Religia
Snoty jak i Trolle wierzą w wiele lokalnych bóstw i bożków, ale największą czcią darzą tak samo Trolle i Snotlingi, które dokonały czegoś wielkiego. Herosi to dla nich Bogowie w "ludzkiej" skórze. Tak jak Krul jest ich przedstawicielem bo jest najsilniejszy, najmądrzejszy tak Herosi są wysłannikami Bogów, którzy wskazują im co mają robić. Pośród nich największą czcią i strachem obdarza się magów/szamanów. To oni są najbliżej Bogów i mogą się nimi stać. Właśnie to oni są często czczeni po śmierci jak Bogowie. Ich ciała są zachowywane i wystawiane jako relikwie.
W Krurestwie nie ma jednego Boga, nie ma też żadnych zakazów, ale zwykle pojawienie się obcych bóstw jest dość szybko rozwiązywane przez wewnętrzne walki.

Wojskowość
Snoty tworzą z Trollami jednostki na zasadzie platformy z obsługą. Troll jest szybką platformą na której znajduje się setka Snotów uzbrojonych po zęby. Gdy taki Troll wpadnie we wrogie jednostki to z jego grzbietu Snoty strzelają do wroga, rzucają kamieniami i kłują włóczniami. Każdy z nich przewiązany jest liną by nie spaść za szybko i to w powietrzu dokonuje ataków. Sam Troll także walczy, czasem używając broni, drzewa czy kamienia.
Rozróżniamy jeszcze jednostki zasięgowe czyli Trollobalisty i Trollopulty oraz ciężkie Trolle szarżujące. Ci ostatni posiadają jedynie kilka Snotów załogi która kieruje rozpędzonym, opancerzonym i prawie nic nie widzącym Trollem.
Same Snoty formują kilkuset osobowe oddziały, które nadchodzą po rozbijających szyki Trollach i podstawowych Trollach jako platformach.
W skrócie podstawowo można rozróżnić 4 jednostki:
Ciężkie Trolle - służące do szarży i rozbijania szyku wroga.
Trollobalisty i Trollopulty - jednostki miotające dużymi rzeczami we wroga.
Snotozgraja - elitarna jednostka snotów w bardzo luźnej formacji, wyposażona w najstraszliwszą broń taką jak: kawałek zaostrzonej kości, duży uschnięty grzyb itd.
Snolle - to standardowa jednostka i najbardziej liczna. Platforma na Trollu z setką snotów.

Historia
Czasy przed szarą mgłą są osnute mgłą także szarą ale niewiedzy. Mimo, że kilku Snotów pamięta te czasy to oprócz jakichś ogólników nie potrafią powiedzieć niczego więcej niż wszyscy wiedzą. Wiadomo jednak, że sojusz Snotów z Trollami jest stary i sięga czasów przed kataklizmem. Tak samo sprawa ma się z ojcowizną, która nadal znajduje się w naszych rękach. Wiadomo, że góry na wschodzie także były zamieszkane przez naszych pobratymców, ale oni zniknęli lub się przenieśli. Wiele Trolli zmieniło swoje naturalne środowisko i przyzwyczaiło się do życia w zimniejszych i wilgotniejszych warunkach. Ostatnie 200 lat wszyscy zajęci byli odbudowaniem dawnych jaskiń, blokowaniem przełęczy i okradaniem kupców. Wreszcie z dumą można powiedzieć że rejon ten ponownie stał się postrachem podróżnych, którzy wreszcie w zorganizowany sposób tracą swoje życie i majątki. Skończyły się czasy niechlujstwa gdy dzikie bandy snotlingów lub Trolli napadały na podróżnych zabierając im i życia i złoto.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Najpotenrzniejsie Krurestfo”