Królestwo Drakonis

ihman
Posty: 176
Rejestracja: sob mar 13, 2021 10:34 am

Królestwo Drakonis

Post autor: ihman »

Nazwa rasy: Drakoni
Opis wyglądu:
indeks.jpg
indeks.jpg (8.76 KiB) Przejrzano 749 razy
Rasa może występować startowo również poza państwem przeważnie są to poszukiwacze przygód oraz kupcy
Cechy rasy:
*Duża rasa- 2-3m
*Bardzo długowieczni (+2)-jako potomkowie smoków cieszą się bardzo długim życiem(nie posiadają żadnych dowodów że faktycznie od nich pochodzą czy nawet że smoki naprawde istnieją)
*Odporni (+1)- posiądają duzo grubszą i odporniejszą skóre niż inne gady
*Nieliczni (-6)-z racji swego długiego życia i naturalnej odporności nie rozmnarzają się tak bardzo jak inne rasy
*Wyjątkowe predyspozycje magiczne(+2)-z racji swego pochodzenia są uzdolnieni magicznie
* Predyspozycje bojowe(+2)-posiadają ostre zęby oraz swój oddech które są ich naturalną obroną
*Piesi (-2)-z racji ich wagi nie mogą używać kawalerii
*Smoczy oddech (+1)-potarfią uzywać lodowego oddechu.
Inne:
Rasa masywnych,skrzydlatych, przypominających chodzące smoki humanoidów.
Ciało jest pokryte w większości twardy łuskami, które skutecznie chronią ich przed wieloma ciosami i ostrzami.
W okolicach brzucha, klatki piersiowej i krocza posiadają skórę bardzo podobną do ludzkiej,skrzydła pełnią funkcje ozdobną niestety z racji ich wagi nie mogą być wykorzystane do latania czy nawet szybowania. Ich głowa posiada małe nieostre kolce, ale ich zęby wręcz przeciwnie, bardzo ostre i zdolne do rozrywania dużych płatów mięsa. Dłonie i stopy są zakończone czymś w rodzaju pazurów, lecz nie są one ostre,Potrafią również ziać strumieniem lodu który nazywają smoczym oddechem .Drakońskie samice mają zwykle od 2,5 do 3 metrów i ważą od 250 do 350 kilogramów.Samce natomiast są zwykle niższe i mają 2 - 2,5m i ważą od 220 do 320 funtów.Drakoni nie mogą krzyżować się z ludźmi ani żadnym innym gatunkiem łożyskowym.Smocze samice są w stanie składać od jednego do trzech jaj mniej więcej co sześć miesięcy.Jeśli jajo zostanie zapłodnione, będzie się rozwijać w ciele samicy przez kolejne 2–3 tygodnie. W tym czasie będzie żarłocznie głodna i może zaryzykować utratę niebezpiecznej masy ciała, jeśli nie będzie utrzymywać dużej ilości kalorii. Zwykle będzie potrzebować pomocy partnera lub rodziny, aby zjeść wystarczająco dużo.jajo ma mniej więcej rozmiar piłki do koszykówki, waży od 15 do 25 funtów i wymaga 8-12 miesięcy inkubacji. Optymalna wilgotność oraz temperatura gniazda sprzyja szybszemu wzrostowi. Jaja zawsze mają kolor skóry pisklęcia.Pisklęta są w stanie chodzić i natychmiast rozumieć mowę. Zwykle pełne zrozumienie mowy zajmuje im kilka tygodni. Drakon jest uważany za dorosłego w wieku około 40 lat. Żyją około 150-200 lat.Dla rodzin szlacheckich bardzo ważne jest, aby niewyklute jaja były dokładnie strzeżone.(Nie chciałbyś, aby bezbronny, przyszły spadkobierca twojej rodziny został skradziony i przetrzymywany jako okup.)w związku z tym, w Pałacu znajduje się wyjątkowo silnie strzeżona komora lęgowa zwana „Aerie”, w której kobiety z rodziny Królewskiej składają jaja.Za każdym razem, gdy kobieta z rodziny cesarskiej zapada w ciążę, jest trzymana w Aerie do czasu złożenia jaja. Po złożeniu jaja na jego strażnika zostaje wybrany cesarski strażnik z nienaganną historią służby. Ten strażnik jest zaprzysiężony na całe życie, aby zapewnić bezpieczeństwo i opatrzność dziecka w jaju. Dzieci inkubowane poza Aerie są wykluczone z dziedziczenia.
Państwo
Położenie:
a3-9-porwincje.png
a3-9-porwincje.png (167.32 KiB) Przejrzano 710 razy
Nazwa:Królestwo Drakonis
Ustrój:Monarchia
Cechy państwa:
*Liczny dwór (1 pkt)
*Znany talent magiczny (2 pkty)
*Mistrzowie kamieniarstwa (4 pkty)
*Aktywizacja handlowa ( 1 pkt)x2-prowincje 117 oraz 118
*Wojowniczy (5 pktów)
*Uprzywilejowana grupa (-4 pkty)-członkowie rodów książęcych i rycerskich
*Tradycje demokratyczne[wprowadzanie nowych praw] (-2 pkt )
Historia:Pochodzenie rasy Drakonów było niepewne i owiane mitem.Mędrcy wierzyli, że byli pierwotnymi mieszkańcami, którzy przekształcili się w smocze istoty po wystawieniu na działanie magicznej energii,Niektóre legendy mówią, że przedstawiciele jakiejś potężnej starożytnej rasy stworzyli smocze dzieci jako swoich służących. Jeszcze inna, mniej popularna opowieść głosi, że Io bóg nieba zginął w wojnie między bogami a pierwotnymi, a oni sami wyrośli z jego przelanej krwi. Sami Drakoni wierzyli, że zostali wyhodowani przez jakieś potężne istoty dla okrutnego losu jako niewolnicy.Obecnie nikt nie wie dokładnie co było przed pojawieniem się szarej mgły przed którą schowali się we wnętrzach gór, żyli tam przez niezliczone lata coraz bardziej szkoląc się w obróbce kamienia oraz materiałów które mogli znaleść wewnątrz gór.Kiedy mgła znikneła i piuerwsi spośród nich wyszli na powieszchnie byli już całkowicie innymi istotami niż kiedy tutaj przybyli,obecnie coraz więcej mieszkańców wychodzi na powieszchnie opuszczając wielkie maista położone wewnątrz górskich szczytów.
Ustrój:Władza w Królestwie Drakonis jest przekazywana z ojca na syna jednak gdy zdarzy się przypadek że władca nie ma męskiego potomka organizowany jest wielki turniej którego zwycięzca zyskuje prawo poślubienia księżniczki i tym sposobem wżenienia się w rodzine władcy.Istnieje jednak pewien warunek, mianowicie król wraz z radą królewską muszą uznać nowego członka rodziny królewskiej aby mógł przejąć władze, jesli tak się nie stanie po śmierci króla rada wybiera nowego władcę.Rada królewska słada się z 28 przedstawicieli klasy szlacheckiej,wraz z królem rozpatruje wnioski poddanych oraz ustanawia nowe prawa.Jeżeli król umrze nie posiadając następcy rolą rady jest wybranie nowego przywódcy z klanu królewskiego a jeśli jest to niemożliwe spośród arystokracji.Klan z którego zostanie wybrany nowy król natychmiastowo staje się Klanem królewskim a poprzedni spada do roli Klanu szlacheckiego.
Społeczeństwo:Drakoni mają dobrze znane oddanie honoru, ale jak głęboko zakorzeniona była ta cecha, pozostaje dyskusyjna. Jednak wszystkie smocze dzieci miały tendencję do postrzegania wszystkich żywych istot, nawet znienawidzonych wrogów, jako zasługujących na uprzejmość i szacunek. Dla Drakonów honor był czymś więcej niż słowem i często był uważany za ważniejszy niż samo życie. Tchórzostwo nie było po prostu czymś niepożądanym wśród smoczych dzieci, uważano je za całkowicie odrażające. Początki tej honorowej postawy leżały w dążeniu smoczego rodu do samodoskonalenia. Smocza natura dawała im silną samoświadomość i skłonność do silnych emocji.Oba te czynniki sprawiły, że byli szczególnie chętny do aprobaty innych.przywiązywali wielką wagę do umiejętności jednostki, w tym ich samych. Niewykonanie jakiegoś zadania było przekleństwem dla smoczych dzieci, w wyniku czego czasami mogli popychać się do niezdrowych skrajności. Ten aspekt umysłu smoczego umysłu oznaczał, że niewielu z rasy przyjmowało luźne podejście do jakichkolwiek umiejętności lub zdolności, zawsze starając się zostać mistrzami określonej umiejętności, a smocze dzieciaki szanowały tych spośród innych ras, które podchodziły do ​​życia w ten sam sposób. W rezultacie większość Drakonów wkroczyła na swój sposób życia, chcąc się wykazać i zdobyć szacunek swoich braci.Silnie emocjonalne, smocze dzieci podchodzą do życia z naturalnym entuzjazmem. Pasja przychodzi łatwo, a Drakoni chętnie angażują się w postawione przed nimi zadania. Na najprostszym i być może najniższym poziomie, ten zapał wyraża się w skrajnych uczuciach - smocze dzieci nie kryją gniewu ani radości. Takie emocje ujawniają się również jako zaciekłość w walce, zwłaszcza gdy czują słabnącą determinację. Kiedy porażka pojawia się jako możliwość, stają się bardziej wytrwali.Doskonalenie umiejętności i współzawodnictwo mają pierwszeństwo w zajęciach rekreacyjnych. Kiedy nie doskonalą swoich umiejętności, grają w grę lub angażują się w coś, co ma udowodnić swoją siłę - umysłową, fizyczną lub duchową, nie ograniczają swoich działań do znanych umiejętności. Częścią rozwoju jest poszerzanie horyzontów.Drakoni wolą konkurencyjne gry,Chociaż imprezy drużynowe są w porządku, faworyzowane są zawody, które mają jednego wyraźnego zwycięzcę. Dlatego też doskonalą umiejętności w strategicznych grach planszowych, konkursach zagadek filozoficznych, improwizowanych wydarzeniach związanych z opowiadaniem historii i sportach jeden na jednego.Zaciekłość smoczego ducha łączy się z siłą fizyczną i kulturą militarną, prowadząc smocze dzieci do tworzenia i uczestniczenia w sportach bardziej brutalnych niż wiele innych narodów. W rzeczywistości liczne smocze dzieci tworzą kluby walczące lub zapaśnicze, a także regularne zawody umiejętności posługiwania się bronią. Nieustraszone próbują swoich sił w prawdziwych sportach krwi, takich jak walki gladiatorów, walki w otchłani i pojedynki.
Klasy społeczne- W królestwie Drakonis wyróżnianych jest kilka klas społecznych.Najwyższą i zarazem najlepiej usytuowaną jest arystokracja która posiada wiekszość terenów oraz cieszy się powszechnym szacunkiem wśród społeczeństwa.Jest ona podzielona na klany Książęce oraz klany Rycerskie.Klany książęce posiadają znacznie wieksze tereny ziemskie(około 3/6 powierzchni kraju) oraz kazdy z nich ma 2 swoich przedstawicieli w radzie królewskiej, w każdej prowincji należącej do królestwa znajdują się dwa takie klany.Z klanów rycerskich pochodzą prawie wszyscy dowódcy armii Drakonów dlatego posiadają one spore tereny ziemskie(około 1/6 powieszchni kraju) każdy z nich posiada jednego przedstawiciela w radzie królewskiej, w kazdej prowincji należącej do królestwa znajdują się 3 takie Klany.Kolejną klasą są remieślnicy,rolnicy oraz zwykli mieszkańcy.Ich zadaniem jest ciągłe poprawianie poziomu zycia oraz pozycji na arenie miedzynarodowej.Największy procent społeczeństwa stanowi własnie ta klasa.Ostatnią i posiadającą zarazem najgorsze warunki jest klasa niewolników.Są to Drakoni któży próbowali uciec z pola bitwy albo w jakiś inny sposób wykazali się tchórzostwem oraz jeńcy wojenni któzy zostali pojmani na polach bitew.
Klany- Klany i rodziny są nadal zachowane wśród smoczych dzieci i obie są ważne. Różnica między nimi jest subtelna. Rodzinę definiują prawdziwi krewni, począwszy od zapisów. Klan to federacja rodzin, zjednoczonych w annałach czasu, często dla zapomnianych celów.Wszysy Drakoni czczą swoich honorowych przodków, rodzinę i klan,wykonują swoją pracę z myślą o tym, co ich czyny mówią o ich rodowodzie. Takie więzi mogą definiować pokój i wrogość, a także współpracę lub antagonizm między poszczególnymi smoczymi dziećmi. Rodziny i klany cieszą się dobrą lub złą reputacją, która może mieć niewiele wspólnego z żyjącymi potomkami rodu.Pragnienie, by żyć zgodnie z chwalebnym dziedzictwem lub przezwyciężyć znieważone prawo pierworództwa, może zdefiniować życie smoczego dziecka. Niektórzy zamiast tego przyjmują hańbę lub uciekają przed odpowiedzialnością nałożoną przez przeszłość. Inni podążają zgodnie z osobistymi wartościami, być może dążąc do tego, by stać się najbardziej zdolnym i podziwianym spośród starszych klanu, tym samym stając się przywódcą klanu.Gdy jest to możliwe, wszyscy z danego klanu zwracają się do swojego przywódcy klanu o wskazówki. Starsi klanu mają sposoby na skontaktowanie się z odległym przywódcą klanu. Władca klanu ma również lojalnych agentów z rodu smoków, którzy działają w jego imieniu i służą jako posłańcy.Utrzymywanie kontaktu może być trudne, ale Drakoni z tego samego klanu łatwiej tworzą spójne koalicje i enklawy. Małżeństwa definiują odwieczne pakty między klanami,rodzice smoczych synów z ważnymi obowiązkami szukają w takich relacjach pomocy w wychowywaniu dzieci. Cała straż w dużej osadzie mogła być wypełniona smoczymi potomkami ze sprzymierzonych klanów.
Rodzina- Całe to skupienie się na klanie wynika z faktu, że chociaż rody rodzinne mogą być rozległe, jednostka rodzinna smoczych potomków jest bardzo mała. Typowy składa się tylko z pary oraz dziecka. Chociaż istnieją godne uwagi wyjątki od tej ogólnej zasady, związek małżeński kończy się, gdy potomstwo ze związku osiągnie wiek 3 lat. Jeśli rodzice nie mają powodu, aby utrzymywać bliskość, jeden z nich, zwykle tej samej płci co dziecko, wychowuje i szkoli tego młodego w zachowaniu rodziny i klanu.Honor wymaga, aby rodzic dobrze uczył dziecko, a dorośli opiekowali się młodymi. Poprzez opowiadanie historii, korepetycje i demonstracje rodzic zaszczepia w dziecku cnoty i umiejętności. Bez takiego kierunku na pierwszy plan wysuwa się zaciekła natura smoczego potomstwa, powodując dzikie zdziczenie.Jednakże, gdy jest odpowiednio wyszkolony na sposób smoczych dzieci, nieletni dowiaduje się, że honor wymaga szacunku dla starszych i innych godnych, skupionego i szczerego wysiłku, rzetelności i wypełniania przysięgi oraz uczciwości. W młodym wieku rozumie, że wybrane działania mogą przynieść chwałę lub hańbę jemu, rodzinie i klanowi, a nawet wszystkim Drakonom, dorastają z dyscypliną, zabawą inspirowaną lekcjami i opowieściami o brawurowych czynach oraz podziwem dla odważnych i opartych na zasadach czynów. Wszyscy uczą się kilku rzeczy na temat walki i żołnierskich sposobów. Uczą się być odważnymi, aby mogli rzucić wyzwanie sobie i tym, którzy nadużywają władzy.
Rzemiosło- Drakoni są praktyczni i skrupulatni w swoim rzemiośle,tworzą niewiele przedmiotów z powodów czysto artystycznych, preferując połączenie funkcjonalności i piękna. Silna indywidualność wśród smoczych dzieci jednak nie powoduje, że koncentrują się bardziej na przedmiotach osobistych, takich jak broń, a nie na przedmiotach, których nie można nosić, takich jak architektura lub posągi.
Rzemieślnicy pośród smoczych dzieci troszczą się o swoją pracę i poświęcają czas. Gotowe dzieło jest wyrazem charakteru i możliwości jego twórcy.Chociaż ukończone przedmioty rzadko są tak ozdobne jak dzieło krasnoludów,ich przedmiot prawie zawsze ma charakterystyczny błysk. Najczęstsze są motywy żywiołów, smoka i łusek, podobnie jak odważne kolory i metale szlachetne. Miłość do odważnych kolorów i metali szlachetnych obejmuje biżuterię, klejnoty, uzbrojenie, a nawet monety. Wielu rzemieślników smoczych rodów to jubilerzy, kowale lub mennicy. Wyraźnie jest to wyraz smoczej skłonności do gromadzenia kosztowności, smocze dzieci ozdabiają się wszelkiego rodzaju błyskotkami, a smoczy wojownicy i poszukiwacze przygód szukają najlepszego sprzętu. Większość wykazuje rezerwę i gust w tym aspekcie osobistego ozdabiania, a nie krzykliwą nadmierną pobłażliwość.
Niewolnictwo- Klan Surathon, mający kilkanascie nazwisk rodzinnych, jest tradycyjnym klanem, który zajmuje się pozyskiwaniem niewolników. Praktyka niewolnictwa jest nadal powszechna wśród smoczych dzieci, a niewolnicy są pozyskiwani z Drakonów którzy okazują tchórzostwo w walce oraz jeńców wojennych któzy zostali pojmani na polu bitwy.
Waluta- Głownym środkiem płatniczym u Drakonów są starannie obrobione kamienie szlachetne które regularnie są wydobywane z górskich zboczy mają one dużo większa wartośc niż standardowe srebrne i złote monety które używa się głownie przy niewielkich wydatkach. Złote monety mają wygrawqerowany na sobie symbol smoka, natomiast srebrne drakona.Jest to zabieg stosowany w celu wyróżniania się Drakońskich monet w całym obecnym świecie oraz aby uniknąć prób oszustwa.
Religia:Religia smoczych narodów jest skomplikowaną formą kultu przodków lub animizmu. To odrzucenie jedynego prawdziwego boga Smoczego Dziecięcia dla bożków i innych bogów, za którym postanowili podążać. W tym przypadku ich przodkowie. Podobnie jak religia Zeusa, która jest inną formą kultu przodków, religia, którą przyniosło ze sobą Smocze Dziecię, jest religią kultu przodków.Wraz z pojawieniem się Srebrzystego Proroka jako próbą skierowania Drakonów z powrotem do ich jedynego prawdziwego boga, większość smoczych dzieci uparcie trzyma się swoich fałszywych tradycji i kultu przodków. Przesłanie Proroka zostało w dużej mierze odrzucone i zaakceptowane tylko przez nielicznych. wyprowadził swoją grupę z dala od dawnych siedzib, by utworzyć nową kolonię w odległej części świata. Obecnie większość populacji wyznaje najwyższego smoczego boga Io któremu przypisują uratowanie ich od szarej mgły.
Wojskowość:Większość smoczych dzieci uważa, że ​​ich obowiązkiem jest służenie w armii. Możliwość służby na polu bitwy to nie tylko zaszczyt, ale także doskonała okazja do doskonalenia swoich umiejętności lub popisywania się nimi.Drakon nigdy nie zostaje powołany do wojska,każdy z nich z radością poddaje się służbie armii z gotowością do walki. Przydarza się to nie tylko pojedynczym smokom, ale także społeczeństwu. Kiedy nadchodzi czas wojny, każda klasa społeczeństwa narodzonych przez smoki wie bardzo dobrze, jak odegrać swoją rolę w przyczynianiu się do wysiłku wojennego, a zrobienie tego jest wielkim zaszczytem.By wstąpić do armii, smocze dzieci nie segregują według płci,Wojownik płci męskiej ze smoczych potomków nazwałby samice swą towarzyszką broni z taką samą łatwością, jak uczą się machać mieczem, a szanse na awans smoczych dzieci w szeregach są równe między płciami.Najniższą rangą w wojsku smoczych dzieci jest Żołnierz zorganizowany w grupy dowodzone przez Komendanta. Infiltratorzy działają bardziej jak lekkie oddziały niż zwiadowcy, ponieważ budowa ciała smoczych dzieci nie jest idealna do misji z ukrycia, podczas gdy Gladiatorzy działają jako oddziały szturmowe na pierwszej linii. Najsilniejsi ze smoczych wojowników nazywani są Herosami i często zajmują najwyższe pozycje w łańcuchu dowodzenia.Dla Drakonów honor jest ważniejszy niż samo życie,przede wszystkim honor jest powiązany z zachowaniem na polu bitwy.Przeciwników należy traktować z uprzejmością i szacunkiem, nawet jeśli są zaciekłymi wrogami. Ostrożność i dyskrecja są kluczem do przetrwania wojownika, ale strach jest chorobą, a tchórzostwo jest moralnym upadkiem.Pole bitwy to bardzo święta ziemia dla smoczych dzieci,jest to etap, na którym mogli pokazać owoce swojego niestrudzonego wysiłku w treningu i moralnego wzniesienia. Ich zaciekłość w walce jest dobrze znana, ale w żadnym wypadku nie są one krwiożercze. Żołnierze i dowódcy Smoczych Rodów wiedzą, kiedy należy przestać nacierać naprzód i pomóc towarzyszom w tragicznych sytuacjach.Honor nakazuje im przyjąć każdą kapitulację ze strony wroga, a jeńcy wojenni są traktowani z szacunkiem podczas ich niewoli. Grabież zmarłych jest zabroniona, ale przechwytywanie zapasów jest dopuszczalne.Jeśli jest jakikolwiek strach, który można znaleźć wśród smoczych dzieci, to strach przed klęską.Ich honor wymaga, by stawiali czoła wyzwaniu, o ile sukces można osiągnąć dzięki obliczonemu ryzyku i rozsądnej ocenie. Kiedy obiecali, że zwycięstwo może zostać osiągnięte, staje się to sprawdzianem ich honoru. Ich duma daje im nieodłączny lęk przed porażką, który jest traktowany jako oznaka utraty honoru lub niespełnienia obowiązków związanych z dotrzymaniem obietnicy. Drakoński generał nigdy nie poddałby się porażce i wycofałby się, by walczyć następnego dnia, gdyby było to konieczne, lub walczyć na śmierć i życie, gdyby został osaczony.Jednak takie obawy mogą również działać na korzyść smoczych dowódców, ponieważ zwykle wtedy, gdy szanse się odwracają przeciwko nim, duch smoczych narodzin staje się bardziej zdecydowany i walczy coraz ostrzej. W rzeczywistości rzadko zdarza się, aby armia smoczych dzieci wyrwała się z czystego horroru lub złego morale, chyba że ich rozsądna dyskrecja mówi im inaczej.
Taktyka i strategia- Drakoni stosują intensywną i prostą taktykę, której celem jest wyeliminowanie wrogów z trwającego starcia. Ich przywódcy wojskowi ułatwiają skuteczną rzeź.Nie boją się bezpośrednich konfrontacji. W rzeczywistości rozkoszują się nimi. Jedyny manewr, jaki zna smoczy generał, to taki, który doprowadzi jego armię do armii przeciwnika najkrótszą możliwą drogą. Walka z armią smoczych potomków prędzej czy później z pewnością będzie brutalnym festynem stali, szponów i lodu.Honor zwykle nie pozwala na niehonorowe metody, takie jak zabójstwa, podstępy lub ataki wyprzedzające przed rzeczywistą walką, chyba że można to uzasadnić jako część strategii równoważenia szans armii Drakonów, gdy spotykają się na polu bitwy.Herosi zawsze stoją na czele armii, gdy rozpoczyna się bitwa. Ich taktyka polega zwykle na wlocie prosto w armię przeciwnika i siejąc spustoszenie wśród niższych szeregów wroga za pomocą ich kwitnącej pracy ostrzy. Jednak głównym zadaniem Herosa jest znalezienie odpowiedniego wyzwania (zwykle dowódcy przeciwnika) i wyeliminowanie go.Gladiatorzy to druga fala oddziałów szturmowych, ale ich brak mobilności zazwyczaj powoduje, że znajdują się na linii frontu, przecinając wroga, dopóki któryś z nich nie zostanie zabity. Taktyczną przewagą smoczych armii jest to, że każdy z nich rodzi się z rdzeniem lodu, dzięki któremu wydycha śmiertelny strumień lodowej energii, gdy zostanie zraniony w walce. Ta przewaga nie jest wykorzystywana rażąco i nie bez koordynacji dowódcy, która może zmaksymalizować obrażenia zadawane przez tą broń oddechową.
Uzbrojenie- Standardowym arsenałem smoczej armii jest stalowe ostrze. Każdy żołnierz smoczych dzieci jest uzbrojony w długi miecz, podczas gdy gladiatorzy i herosi zwykle noszą miecz bastardowy. Herosi znani są również z noszenia Tratnyra, skrzydlatej włóczni, którą można rzucić z powietrza jako oszczep, ale równie skuteczną w walce wręcz.Zwykli żołnierze noszą zbroje łuskowe podczas gdy Herosi oraz generałowie prawie zawsze są odziani w zbroje płytowe.
Ostatnio zmieniony wt mar 16, 2021 4:25 pm przez ihman, łącznie zmieniany 24 razy.
ihman
Posty: 176
Rejestracja: sob mar 13, 2021 10:34 am

Re: Królestwo Drakonis

Post autor: ihman »

podanie gotowe do sprawdzenia
Awatar użytkownika
Badet
Posty: 2594
Rejestracja: sob mar 06, 2021 12:46 pm

Re: Królestwo Drakonis

Post autor: Badet »

0. Skąd się Pan dowiedział o Fantasperiusie?
1. Szanowny Panie, nie gramy w świecie DnD. Jeśli podanie ma zostać przyjęte, odwołania do Forgotten Realms, Plagi Czarów, Planów Żywiołów, itd. muszą wylecieć.
2. Z ustroju wynika że isnieje król i rada królewska. Coś więcej o tym jak państwo działa by się przydało.
3. O społeczeństwie dalej mimo wiadomo. Jakie są klasy społeczne? Skoro państwo to monarchia to czy istnieje podział na arystokracje i chłopstwo? Rzemieślnicy? Niewolnicy? System feudalny? Do kogo należy ziemia w państwie?
4. Wojskowość również nic mi nie mówi. To co opisałeś to ładna propaganda, ale nie ma nawet pokrycia w cechach mechanicznych (choćby w "wojowniczości"). Dalej nie wiem też jak armia Drakonów ma działać, jakich broni czy sposobu walki używa.
5. ",skrzydła pełnią funkcje ozdobną oraz służą do szybowania niestety z racji ich wagi nie mogą tego efektywnie wykorzystać"
Absolutnie nie ma zgody na szybowanie, skrzydła mogą pełnić jedynie funkcje ozdobną.
6. Mogą się zgodzić albo na zianie ogniem albo na zianie zimnem, nie na obydwa. Tak samo fakt pochodzenia od smoków w obecnym kształcie nie jest do przyjęcia - jeśli chcesz, rasa może w to wierzyć, ale o tym czy smoki rzeczywiście istnieją, to już przekonacie się w czasie gry. Tak jak stoi w zasadach, wymyślanie niegrywalnych ras fantastycznych to wyłączny przywilej MG.

Generalnie jeśli podanie ma zostać przyjęte to zalecam jego mocną rozbudowę, możesz spojrzeć jak wyglądają przyjęte podania i tym się sugerować. Jeśli uważasz że coś jest niejasne, albo potrzebujesz pomocy z wyjaśnieniem czegoś, pisz śmiało czy to do mnie czy do innych graczy na Discordzie albo w Dyskusjach na forum.
I7: Związek Saliski, I8: Hrabstwo Nowego Sohail, I9: Królestwo Naugrimów, I10: Konglomerat AAAR (Auralen-Asturia-Artois-Rzesza), I11: Konfederacja Kantonów Naugrimskich-GM, I12: Cesarstwo Ta'in, I13: Hospodarstwo Tenes
ihman
Posty: 176
Rejestracja: sob mar 13, 2021 10:34 am

Re: Królestwo Drakonis

Post autor: ihman »

0.Ilmen dał zaproszenie na swoim serwerze i postanowiłem wbić sprawdzić jak to wygląda
1.rozumiem zmienie w takim razie historię
2.rozwinę w takim wypadku tą kwestie
3.jak wyżej
4.Jak wyżej
5.zostało już to poprawione oraz wyjasnione czemu pełnią tylko funkcje ozdobną
6. wybrałem lodowy oddech,rasa wierzy że pochodzi od smoków ale są to jedynie legendy z racji że nikt z obecnie żyjących nie pamięta czasów sprzed nadejścia mgły, nie zachowały się też zadne zapiski z tamtych okresów
Awatar użytkownika
Badet
Posty: 2594
Rejestracja: sob mar 06, 2021 12:46 pm

Re: Królestwo Drakonis

Post autor: Badet »

Daj znać jak skończysz zatem.
I7: Związek Saliski, I8: Hrabstwo Nowego Sohail, I9: Królestwo Naugrimów, I10: Konglomerat AAAR (Auralen-Asturia-Artois-Rzesza), I11: Konfederacja Kantonów Naugrimskich-GM, I12: Cesarstwo Ta'in, I13: Hospodarstwo Tenes
ihman
Posty: 176
Rejestracja: sob mar 13, 2021 10:34 am

Re: Królestwo Drakonis

Post autor: ihman »

dobra chyba wszystko już zostało rozwinięte i opisane. Podanie gotowe do ponownego sprawdzenia
Awatar użytkownika
Badet
Posty: 2594
Rejestracja: sob mar 06, 2021 12:46 pm

Re: Królestwo Drakonis

Post autor: Badet »

1. Wskaż proszę prowincje w której jest aktywizacja handlowa.
2. Kim jest "znany talent magiczny"?
3. Czy jest jakiś specyficzny sposób w jaki talent magiczny u Drakonów objawia się / jest rozpoznawany?
4. Jeśli chcesz by Drakoni byli rzeczywiście tak wojowniczy i chętni do ruszania na wyprawy wojenne to polecam cechę "Wojowniczy"
5. To co opisałeś w wojskowości odnosi się mam wrażenie głównie do armii zaciężnej, którą będziesz sobie oczywiście mógł w trakcie gry tworzyć. A jak wygląda sprawa z pospolitym ruszeniem? Jest w ogóle zwoływane/stosowane, czy raczej nieznane/zarzucone?
6. Na miecze bastardowe jest jeszcze ciut wcześnie, ale rozumiem o co chodzi i w sumie akceptuję. Co do zbroi płytowych, to ich zdecydowanie jeszcze nie ma.
7. Co według zasad trzeba zrobić, żeby zacząć okupować prowincje?
8. Ogólnie bardzo mi się podoba to jak bardzo rozbudowałeś podanie, jest teraz znacznie lepsze. Oby tak dalej!
I7: Związek Saliski, I8: Hrabstwo Nowego Sohail, I9: Królestwo Naugrimów, I10: Konglomerat AAAR (Auralen-Asturia-Artois-Rzesza), I11: Konfederacja Kantonów Naugrimskich-GM, I12: Cesarstwo Ta'in, I13: Hospodarstwo Tenes
ihman
Posty: 176
Rejestracja: sob mar 13, 2021 10:34 am

Re: Królestwo Drakonis

Post autor: ihman »

1. wskazałem prowincje 117 oraz 118 z racji lekich zmian w cechach państwa
2.niech to będzie jeden z członków rady
3.jeśli mogę to dałbym że ich lodowy oddech jest mocniejszy i ma wiekszy zasięg + z wiekiem ich łuski zaczynają zmieniać kolor na złoty
4. dodałem tą ceche do cech państwa razem z nią doszła jdna aktywizacja handlowa oraz cechy negatywne uprzywilejowana grupa i tradycje demokratyczne w kwesti nowych praw
5.Pospolite ruszenie będzie stosowane/zwoływane jedynie podczas wojen defensywnych w celu obrony własnych domów. w wojnach ofensywnych raczej nie będzie wykorzystywane z racji że raczej będę wolał wystawić profesjonalne wojsko zaciężne by było mniej strat oraz aby poddani sie nie buntowali z tego powodu
6.rozumiem zbroje płytowe dałem tylko dowódcą poszczegulnych armi i herosom ale w takim wypadku będą mieli po prostu zbroje łuskowe jak reszta armii
7.jesli chodzi o moje prowincje w kazdej jest większe maisto będą jego stolicą, z tym położeniem w górze są coś typu Erebor w Hobbicie
8. dzięki to początkowe pisałem na szybko by się załapać a teraz mogłem na spokojnie przysiąść
Awatar użytkownika
Badet
Posty: 2594
Rejestracja: sob mar 06, 2021 12:46 pm

Re: Królestwo Drakonis

Post autor: Badet »

7. To nie jest odpowiedź na moje pytanie :P
Pytam tutaj o zasady gry.

Reszta ok.
I7: Związek Saliski, I8: Hrabstwo Nowego Sohail, I9: Królestwo Naugrimów, I10: Konglomerat AAAR (Auralen-Asturia-Artois-Rzesza), I11: Konfederacja Kantonów Naugrimskich-GM, I12: Cesarstwo Ta'in, I13: Hospodarstwo Tenes
ihman
Posty: 176
Rejestracja: sob mar 13, 2021 10:34 am

Re: Królestwo Drakonis

Post autor: ihman »

7.trzeba zająć główny ośrodek władzy w prowincji a jeśli się to nie uda stale trzymac tam wojsko
Zablokowany

Wróć do „Przyjęte podania”