
カエル人
Rasa #1: Kaeruhito - Żaboludy Opis: Żaboludy to rasa człekokształtnych żab, wzrost dorosłych samic wynosi około 1.2m, samce są zazwyczaj niewiele mniejsze. Posiadają cztery kończyny, silne, pozwalające na dalekie i wysokie skoki nogi, oraz dużo mniejsze ręce. Dłonie i stopy zawierają błony, które ułatwiają im pływanie. Osobliwą cechą tej rasy jest także język, dużo większy i silniejszy niż u innych osobników. Ich skóra jest gładka i zazwyczaj pokryta śluzem, który chroni skórę przed wyschnięciem. Charakterystyczne dla tej rasy są także wyłupiaste oczy ulokowane na górze głowy. Kolor żaboludów jest zielony, lub brązowy (brunatny) oraz wszelkie kolory pomiędzy.
Żaboludy są stricte związane ze środowiskiem słodkowodnym, w bagnach i jeziorach składają skrzeki i to tutaj rozwijają się przez pierwsze lata życia, ponadto żaboludy potrzebują regularnych kąpieli, jako że ich ciało wysycha dużo szybciej niż innych ras. Rasa ta najczęściej dożywa 30-40 lat Żywią się głównie owadami (chrząszcze, pająki, ważki), dżdżownicami czy ślimakami. Takie a nie inne pożywienie także przywiązuje ich do bagien jako, że zakładają przy nich hodowle ważek czy chrząszczy.
Wśród Żaboludów nie panuje pojęcie rodziny, czy mariaży. Rasa spotyka się przy jeziorach o określonej porze roku gdzie odbywają się gody, składają skrzeki do jeziora, po czym rozchodzą się ze swoimi potomkami i partnerami. Młode rozwijają się wspólnie z pomocą wybranych dorosłych osobników. Podziałem społecznym tej rasy są Klany, których przynależność jest głównie terytorialna: Klan X zajmuje dany obszar terenu i każdy osobnik narodzony w danym rejonie należy do tego klanu. Klany znacząco różnią się między sobą, niektóre są stricte demokratyczne, często w klanie niepodzielną władzę ma najstarszy osobnik, w innych rządzi prawo silniejszego, jeszcze inne dają się prowadzić magii i osobnikom obdarzonym talentem magicznym. To też wpływa na to, że klany cechują się pewnymi specjalizacjami: brutalny klan dostarcza najlepszych wojowników, a ten mistyczny ma więcej osobników z talentem magicznym (albo tyle samo, ale potrafi więcej ich wykryć względem innych klanów).
Religia i magia żaboludzi jest ze sobą stricte powiązana, wyznają oni szamanizm powiązany z naturą (głównie z wodą), wierzą, że istnieją duchy drzew, zwierząt, strumieni, jezior, z którymi potrafią rozmawiać osobniki obdarzone talentem magicznym. Wiedza o magii przekazywana jest w tradycji ustnej poprzez legendy i baśnie.
Rozmiar: Mały
- Otrzymują małą karę do wartości bojowej swoich wojsk lądowych.
- Otrzymują mały bonus do szansy na powodzenie działań szpiegowskich.
- +2 Heroiczni
- +3 Predyspozycje bojowe (wysokie i daleki skoki, wielofunkcyjny język, amphibiczna natura)
- +1 Dostojni
- -1 Krótkowieczni
- -2 Piesi
- -1 Wrażliwi
- -2 Szybcy w działaniu

幕府 クムクム
Państwo: Szogunat Kumkum Mitologia: Według legend panteon Bogów stworzył świat, wraz ze wszystkimi roślinami, zwierzętami i humanoidalnymi rasami. Następnie stworzył Kappy - antycznych przodków żaboludów, by Ci opiekowali się światem, dbali o jego równowagę i sprawiali by działał on zgodnie z wolą Bogów. Kappy były przeróżnych rodzajów, namaszczeń i zamieszkiwały wszystkie szerokości geograficzne: od zimnych fjordów południa po prażące pustynie północy. Jeden z Bogów - Aku nie był jednak zadowolony z raju jaki odbywa się na ziemi, jego ambicje były ogromne i nie podobało mu się bycie jednym z wielu bogów panteonu, postanowił on sięgnąć po władzę, początkowo chciał zdobyć dominację na ziemi, a następnie podbić świat bogów. Do podbicia świata stworzył przerażające istoty - czarno-białe ptaki o dużych, szkarłatnych dziobach. Rozpoczęła się krwawa wojna pomiędzy ptakami, a kappami, który objęła cały świat. Po wieloletnich zmagań udało się pokonać ptaki, a ich niedobite resztki przestały stanowić jakiekolwiek zagrożenie, Aku postanowił jednak przekuć klęskę w zwycięstwo: wysłał swoich ludzi do rozumnych ras świata by Ci powstali przeciwko Kappom, oskarżał on ich o doprowadzenie do wojny i tyranię, podszepty Aku przyniosły skutki i wkrótce świat na nowo zapłonął ogniem, przez straty, których doznały Kappy nie miały one wielkich szans, wydarzenia te nazywane są "Ciosem w Plecy". Kappy musiały uciekać z terenów, które broniły, wkrótce jedyną ostoją tych istot stała się delta rzeki Keremitto. Zostało tam proklamowane Cesarstwo Kumkum. Cesarstwo owo twało przez tysiąclecia obserwując upadek innych Imperiów i wiele wojen, w końcu nadszedł jednak kolejny atak Aku - zesłał on dziwaczny dym, który spowił świat i doprowadził do upadka Cesarstwa.
Historia: Po zniknięciu mgły gdy wróciła łączność pomiędzy wszelkimi klanami Kaeruhitów rozpoczął się okres walk: każdy z klanów chciał zapewnić dla swoich ludzi jak najlepsze warunki bytowe. Wojny wybuchały z drobnostek i kończyły się wypędzaniem klanów ze swoich ziem, lub nawet ich całkowitą eksterminacją, okres ten nazywany jest Tańcem Błędnych Ogników i w wyniku jego wyodrębniło się kilkanaście klanów, które zdominowały region. Niedługo później pomiędzy tymi klanami także wybuchło do wojny, jednak nie zmieniały one za bardzo statusu quo. Widząc wzrost sił ościennych państw i czując oddech sąsiadów na swoich karkach wśród Kaeruhitów zaczęła dążyć idea zjednoczenia, wybuchły kolejne wojny, które jednak także nie przyniosły żadnego rezultatu. Wtedy Hora, szaman i Daimyo Klanu Thoki zorganizował wiec wszystkich przywódców klanów.
Hora powołał się na zapiski z okresu Cesarstwa, które mówiły, że w przypadku braku Cesarza Kumkum jego obowiązki dzierżyć powinien Szogun, wybrany przez radę Daimyo Samuraj (czy zapiski te były prawdziwy, czy sfalsyfikowane ciężko powiedzieć). Hora przekonał istotną część silnych klanów, że należy odwołać się do tradycji i wybrać przywódcę. Klany które poparły tę ideę szybko dokonały głosowania wybierając na Pierwszego Szoguna Horę. Następne lata były okresem pacyfikacji i przyłączania niepokornych klanów do Szogunatu, stabilizację i centralizację państwa.
Hora skupiony na sprawach wewnętrznych nie przykładał prawie żadnej uwagi do spraw zagranicznych to ma zmienić się za rządów nowego Szoguna. Młody Kaeruhito, Nii z klanu Yodo przejął władzę i ustabilizował stery władzy pokonując niepokornych i niwecząc wszystkie początkowe spiski i gotów jest do prowadzenia Szogunatu Kumkum ku zwycięstwu.
Ustrój: Podstawową jednostką państwową jest Klan, który jest podziałem głównie terytorialnym: Klan X zajmuje dany obszar terenu i każdy osobnik narodzony w danym rejonie należy do tego klanu. Klany znacząco różnią się między sobą, niektóre są stricte demokratyczne, często w klanie niepodzielną władzę ma najstarszy osobnik, w innych rządzi prawo silniejszego, jeszcze inne dają się prowadzić magii i osobnikom obdarzonym talentem magicznym. To też wpływa na to, że klany cechują się pewnymi specjalizacjami: brutalny klan dostarcza najlepszych wojowników, a ten mistyczny ma więcej osobników z talentem magicznym (albo tyle samo, ale potrafi więcej ich wykryć względem innych klanów). Przywódcą Klanu i jego przedstawicielem jest Daimyo. Przywódcy dużych i uznanych klanów wybierają na dożywotnią kadencję Szoguna, przywódcę całego kraju. Jednocześnie Daimyo Ci tworzą "Radę Klanów", organ doradczy Szoguna, z którego zdaniem musi się on z oczywistych względów liczyć.
Ogólna liczba Klanów wynosi około 47, poza nimi są też mikroklany, które nie wywierają praktycznie żadnego wpływu na politykę. Istotnych klanów jest 13 i to one wybierają Szoguna i zasiadają w Radzie.
Społeczeństwo: Obywateli Kumkum można podzielić ze względu na Klany, co zostało już wcześniej wspomniane, warto jednak zaznaczyć, że Klan Klanowi nie równy. Część klanów: najczęściej tych bardziej wojowniczych, nazywanych Segatakai znajduje się bardzo blisko ośrodka władzy pełniąc rolę urzędników, doradców Szoguna, ale przede wszystkim są zbrojnym ramieniem Szogunatu: każdy członek tych klanów, którzy osiągną pełnoletność i wykażą się bushido oraz zdolnościami bojowymi zostają utytułowani Samurajami, ich rolą jest ochrona Szogunatu i swojego Klanu. Inne, niższe klany, zwane Shoto zajmują się głównie żywieniem Szogunatu, zarządzają hodowlą świerszczy, czasem zajmują się rzemiosłem i handlem. Różnica pomiędzy Segatakai i Shoto nie jest do końca precyzyjna, wszystko to odbywa się na zasadzie respektu i honoru, jeżeli jakiś Klan zaczął odgrywać istotną rolę i jednocześnie nie zhańbił się w żaden sposób prawdopodobnie dostanie zaproszenie do Rady. Samurajowie w okresie pokoju wyznaczani są do "ochrony" klanów, co w praktyce ogranicza się do spokojnego życia na koszt tych klanów, niemniej Samurajowie zobligowani są do ciągłego ulepszania fechtunku, szkolenia swoich następców itd. Niektóre, bogatsze i bardziej znaczące Klany oraz Shogun organizują pełnoprawne oddziały Samurajów, znajdujące się stale od żołdem i gotowe do walki w każdej chwili. Wśród żaboludów panuje pełne równouprawnienie, w wojsku niewielką dominacją cechują się samice jako większe osobniki, samce z kolei częściej od kobiet zajmują się studiowaniem starożytnych ksiąg i poszukiwaniem magii.
Wojskowość: Zbrojnym ramieniem są Samurajowie, uzbrojeni są najczęściej w ciężkie zbroje i katany, są zdyscyplinowani, heroiczni, odważni i gotowi oddać życie za Szoguna. Kiedy jednak sama potęga Samurajów nie wystarcza zwołuje się pospolite ruszenie, czyli wzywa się do walki niższe Klany, te z kolei uzbrajają się w to co znajdą: drewniane dzidy, proste łuki, itd. Kaeruhitowie nie dosiadają żadnych wierzchowców, ale korzystają już z prostych machin oblężniczych. Dodatkowo do walki wykorzystują swoje walory fizyczne: głównie skoki, dzięki którym mogą przeskoczyć mniejsze rzeki, czy niskie umocnienia co znacząco ułatwia walkę. Ponadto jako, że ich naturalnym środowiskiem jest słodka woda mniejszą przeszkodą względem innych ras stanowią dla nich rzeki czy fosy.
Kaeruhitowie nie są zbyt dobrzy w budowaniu umocnień, ograniczają się raczej do wilczych dołów i palisad, wynika to głównie z faktu życia na bagnach gdzie ciężko zdobyć wystarczającą ilość potrzebnych surowców.
Katana Chidori: Czyli w języku żaboludów: "Miecz Tysiąca Ptaków". Według legendy został wykuty na potrzeby walki z pomiotami Aku. Walczący nią legendarny heros Kakashi z klanu Hatake potrafił przywoływać pomoc Boga Piorunów, który to zbierał nad polem walki burzę, z której pioruny ciskało prosto w ptaki. Podczas jednej z walk Kakashi zabił z pomocą tego miecza ponad tysiąc ptaków skąd wzięła się jego nazwa. [ofc to legenda, miecz może nie robić nic, może w ograniczonym stopniu, itp.]
Fukasaku z Klanu Gama: Nazywany także "Wielkim Ropusim Mistrzem", pochodzi z malutkiego Klanu i objawił się jako osobnik o dużym talencie magicznym. Fukasaku jest wróżbitą i medium z duchami przodków. Ponadto obeznany jest w starożytnych księgach. Poza używaniem swoich predyspozycji do pomocy Szogunatowi jest też niewątpliwym autorytetem i człowiekiem stojącym z boku politycznych rozgrywek Klanu. To często on zajmuje się osądzaniem, gdyż uważany jest za bardziej obiektywnego od powiązanego ze swoim Klanem Shoguna, niemniej Fukasaku nie jest zbytnio zainteresowany polityką i podejmuje się zastępowania Shoguna tylko w sytuacjach skrajnych.
Cechy:
- +3 Niezwykły przedmiot: Katana Chidori
- +5 Wojowniczy
- +5 Kasta Wojowników
- +2 Dobry Pan
- +2 Znany talent magiczny: Fukasaku z Klanu Gama
- +3 Tradycje morskie [fabularnie to morskie może nie, ale jest silne rozbudowany handel rzeczy, a na tak zamkniętych wodach jak okoliczne te stateczki dają radę]
- -2 Małe państwo (5 prowincji)
- -2 Tradycje Demokratyczne [Mianowanie urzędników (w tym dowódców wojskowych)]
- -4 Uprzywilejowana grupa [Samurajowie]
- -4 Skromna Architektura