Kastylia
Doktryna startowa:
Casa de Contratación - bonus do kontroli
Bonus startowy:
500 osadników więcej na start
Anglia
Doktryna startowa:
Kompanie handlowe - lekki bonus do surowców
Bonus Startowy:
Wszystkie okręty startowe są klasy 3
Osmanowie
Doktryna startowa:
Blask Wysokiej Porty - zmniejszona korupcja
Bonus Startowy:
Lepsza artyleria w startowym mieście
Prusy
Doktryna startowa:
Konfederacja nadbałtyckich miast - zależnie od ilości i wielkości miast przyciągają one dodatkowych osadników do kolonii
Bonus Startowy:
Dodatkowe informacje o mapie
Polska
Doktryna startowa:
Złota wolność - dużo mniejsze kary za różnorodność religijną i kulturową
Bonus Startowy:
Hodowla koni na start
Dania
Doktryna startowa:
Mistrzowie szkutnictwa - statki wolniej tracą jakość w wyniku standardowego użytkowania (czyli bonus nie działa na uszkodzenia spowodowane walką)
Bonus Startowy:
Dodatkowa inwestycja fabularna - miasteczko rybackie
Portugalia
Doktryna startowa:
Niestrudzeni odkrywcy - bonus do skuteczności eksploracji oraz do żywotności wypraw
Bonus Startowy:
Dodatkowa karawela z jakością 4
Francja
Doktryna startowa:
Wymiana z tubylcami - bonus do handlu z miejscowymi
Bonus Startowy:
Informacja na temat najbliższego państwa tubylczego w nowym świecie
Austria
Doktryna startowa:
Wpływy na salonach - mniejsze kary za nie wykonywanie misji z metropolii, większy wpływ nad wojskami metropolitarnymi
Bonus Startowy:
Dodatkowe 2 oddziały metropolitarne: lekka jazda i halabardnicy
Aragonia
Doktryna startowa:
Kortezy - walka z korupcją jest skuteczniejsza
Bonus Startowy:
Startowe miasto jest większe
Hanza
Doktryna startowa:
Serdeczna współpraca - większe zyski na szlakach handlowych pomiędzy własnymi miastami
Bonus Startowy:
Dodatkowe małe miasteczko na start
Niderlandy
Doktryna startowa:
Mistrzowie terraformingu/ innowatorzy w szkutnictwie - działania przekształcające teren (wycinka lasów/dżungli) są dużo tańsze. Ponadto fluity są zastąpione flyboatami
Bonus Startowy:
Dodatkowych 300 osadników więcej
Genua
Doktryna startowa:
Niewolnicza republika - niewolnicy mają większą efektywność przy wydobyciu surowców
Bonus Startowy:
Dodatkowa karawela z jakością 4 oraz jedna z karawel startowych startuje z jakością 3
Maroko
Doktryna startowa:
Niewolnicy z Afryki - co jakiś czas do kolonii są sprowadzani darmowi niewolnicy z Afryki
Bonus Startowy:
Na start mają zaimportowane sadzonki trzciny cukrowej, dzięki czemu można od razu uprawiać ten surowiec
Tunezja
Doktryna startowa:
Rajdy korsarskie – tajne RW obejmuje do 5 okrętów
Bonus Startowy:
Dodatkowi tarczownicy oraz dodatkowa karawela z jakością 3
Pomorze
Doktryna startowa:
Piechota morska - oddziały piechoty na statkach mają większą skuteczność w walce morskiej oraz w desantach
Bonus Startowy:
Dodatkowa jednostka muszkieterów na start
Wenecja
Doktryna startowa:
Niezłomni kupcy – bonus do siły na szlakach handlowych
Bonus Startowy:
Startowe miasto jest większe
Egipt
Doktryna startowa:
Kraina rolników - inwestycje związane z uprawą ziemi są bardziej efektywne
Bonus Startowy:
Na start mają zaimportowane sadzonki bawełny, dzięki czemu można od razu uprawiać ten surowiec
Szwecja
Doktryna startowa:
Fińscy koloniści - na tereny lasów przybywają dodatkowi koloniści z Finlandii
Bonus Startowy:
Dodatkowy tartak na start wytwarzający drewno
Szkocja
Doktryna startowa:
Wspólnota klanów - minutemani z kolonii stawiają się w większej liczbie i są bardziej skuteczni
Bonus Startowy:
Dodatkowa hodowla owiec na start wytwarzająca wełnę
Florencja
Doktryna startowa:
Floren, król wszystkich monet. Bonus do ceny srebra i złota
Bonus Startowy:
Startowe miasto jest znacznie większe
Neapol
Doktryna startowa:
Ludne królestwo - zwiększony przyrost kolonistów
Bonus Startowy:
Stolica jest otoczona wałem drewniano-ziemnym
Spis grywalnych nacji
Przejdź do
- Administracja
- ↳ Zasady gry
- ↳ Sprawy organizacyjne
- ↳ Gra
- Świat gry
- ↳ Mapy
- ↳ Wojny
- ↳ Wydarzenia
- ↳ Wydarzenia większe
- ↳ Kroniki
- ↳ Rekrutacja
- ↳ Dyplomacja
- ↳ Encyklopedia
- ↳ Działy IG
- Państwa graczy
- ↳ Królestwo Orentii
- ↳ Zachodnia Marchia
- ↳ Dalwat Al-Barbah
- ↳ Durance
- ↳ Sicz Wernacka
- ↳ Almudun Alhurat fi Kahdan
- ↳ Elmuria
- ↳ Wielkie Księstwo Aruzji
- ↳ Wielkie Księstwo Tegwarskie
- ↳ Królestwo Tarlandzkie
- ↳ Oświecona Republika Aruzji
- ↳ Hrabstwo Calatrava
- NPC
- ↳ Impireacht du Néithrtáigh
- ↳ Księstwo Łubuczy
- ↳ Hospodarstwo Tarnaveńskie
- ↳ Republika Naugrimów
- ↳ Wolne Miasto Hogelburg
- ↳ Kaganat Tugrejski
- ↳ Sułtanat Azairów
- ↳ Hrabstwo Calatrava
- ↳ Starostwo Jarpola
- ↳ Marchia Kevedzka
- ↳ Księstwo Epeeliotów
- ↳ Wielkie Księstwo Smirnovskie
- ↳ Księstwo Daalriada
- Przykładowe państwo
- ↳ Przykładowe państwo
- ↳ Przykładowe Tajne
- Archiwum
- ↳ Królestwo Tarlandzkie [archiwalne]
- ↳ Oświecona Republika Aruzji [archiwalne]
- Archiwum Fantasperius
- ↳ Forum
- ↳ Zasady
- ↳ Rejestracja
- ↳ Przyjęte podania
- ↳ Dyskusje
- ↳ Wydarzenia
- ↳ Wojny i konflikty
- ↳ Tajne przykładowe
- ↳ Państwa
- ↳ Królestwo Meranii
- ↳ Włości
- ↳ Arcyksięstwo Otharu-Netheru
- ↳ Plemię Rwlgrurwl
- ↳ Królestwo Derinu
- ↳ Królestwo Słońca
- ↳ Szogunat Kumkum
- ↳ Imielin
- ↳ Królestwo Zer'Sai
- ↳ Ghamiskosh
- ↳ Królestwo Belghostu
- ↳ Najpotenrzniejsie Krurestfo
- ↳ Królestwo Naugrimów
- ↳ Królestwo Samotnej Góry
- ↳ Klany Bhagodon
- ↳ Królestwo Drakonis
- ↳ Smocze Wybrzeże
- ↳ Skrzacia dziedzina
- ↳ Księstwo Ventalów
- ↳ Królestwo Loir
- ↳ Cesarstwo Appuru
- ↳ Republika Elst
- ↳ Królestwo Szegvar
- Archiwum Terra Incognita
- ↳ Administracja
- ↳ Regulamin
- ↳ Zasady gry
- ↳ Sprawy organizacyjne
- ↳ Gra
- ↳ Świat gry
- ↳ Rekrutacja
- ↳ Mapy
- ↳ Wojny
- ↳ Wydarzenia
- ↳ Dyplomacja
- ↳ Dyskusje
- ↳ Dyskusje
- ↳ Fora graczy
- ↳ Preussisch Westindien Kompanie
- ↳ Nowa Dania
- ↳ Rzeczpospolita Nowego Świata
- ↳ Floryda Wschodnia
- ↳ Nowa Kampania
- ↳ Pomorska kompania zachodnioindyjska
- ↳ Nowa Aleksandria
- ↳ Austriacka Kompania Handlowa
- ↳ Nowa Tunezja
- ↳ West-Indisch Gouvernement
- ↳ Vicekrólestwo Lisboi
- ↳ Gion
- ↳ Laurentia
- ↳ Nuova Venetia
- ↳ NPC
- ↳ NPC kolonialne
- ↳ Liga Nowego Świata
- ↳ Nowa Katalonia
- ↳ Baliwat Rycerzy Świętego Jana w Warnenzji
- ↳ Wolne Miasto Aves
- ↳ Nowa Andaluzja
- ↳ Wicekrólestwo Nowej Kastylii
- ↳ Nova Scotia
- ↳ Wilajet Nowego Świata
- ↳ NPC tubylcze
- ↳ Królestwo Amazo
- ↳ Konfederacja Koczitów
- ↳ Konfederacja Wolnych Ohlonów
- ↳ Federacja Kalabaków
- ↳ Konfederacja Chiwataka
- ↳ Królestwo Ramanu
- ↳ Republika Maskijska
- ↳ Królestwo Maqtala
- ↳ Republika Tekiteko
- ↳ Królestwo Naulan
- ↳ Królestwo Laudii
- ↳ Republika Gao-Lori
- ↳ Przykładowe państwo
- ↳ Nowa Generia
- ↳ Tajne Generii
- ↳ Dla tych co odeszli
- ↳ Spoczywaj w pokoju
- ↳ Federacja Czoko-Szoko
- ↳ Królestwo Brøksgal
- ↳ Republika Wolnych Ludzi w Avis
- ↳ Federacja Nowego Mezco
- ↳ Teokracja Zjednoczonych Aidanów
- ↳ Nowa Szwecja
- ↳ Francuskie Wschodnie Indie