Spis grywalnych nacji

Awatar użytkownika
Princeps
Mistrz Gry
Posty: 3021
Rejestracja: ndz mar 07, 2021 9:45 pm

Spis grywalnych nacji

Post autor: Princeps »

Kastylia
Doktryna startowa:
Casa de Contratación - bonus do kontroli
Bonus startowy:
500 osadników więcej na start

Anglia
Doktryna startowa:
Kompanie handlowe - lekki bonus do surowców
Bonus Startowy:
Wszystkie okręty startowe są klasy 3

Osmanowie
Doktryna startowa:
Blask Wysokiej Porty - zmniejszona korupcja
Bonus Startowy:
Lepsza artyleria w startowym mieście

Prusy
Doktryna startowa:
Konfederacja nadbałtyckich miast - zależnie od ilości i wielkości miast przyciągają one dodatkowych osadników do kolonii
Bonus Startowy:
Dodatkowe informacje o mapie

Polska
Doktryna startowa:
Złota wolność - dużo mniejsze kary za różnorodność religijną i kulturową
Bonus Startowy:
Hodowla koni na start

Dania
Doktryna startowa:
Mistrzowie szkutnictwa - statki wolniej tracą jakość w wyniku standardowego użytkowania (czyli bonus nie działa na uszkodzenia spowodowane walką)
Bonus Startowy:
Dodatkowa inwestycja fabularna - miasteczko rybackie

Portugalia
Doktryna startowa:
Niestrudzeni odkrywcy - bonus do skuteczności eksploracji oraz do żywotności wypraw
Bonus Startowy:
Dodatkowa karawela z jakością 4

Francja
Doktryna startowa:
Wymiana z tubylcami - bonus do handlu z miejscowymi
Bonus Startowy:
Informacja na temat najbliższego państwa tubylczego w nowym świecie

Austria
Doktryna startowa:
Wpływy na salonach - mniejsze kary za nie wykonywanie misji z metropolii, większy wpływ nad wojskami metropolitarnymi
Bonus Startowy:
Dodatkowe 2 oddziały metropolitarne: lekka jazda i halabardnicy

Aragonia
Doktryna startowa:
Kortezy - walka z korupcją jest skuteczniejsza
Bonus Startowy:
Startowe miasto jest większe

Hanza
Doktryna startowa:
Serdeczna współpraca - większe zyski na szlakach handlowych pomiędzy własnymi miastami
Bonus Startowy:
Dodatkowe małe miasteczko na start

Niderlandy
Doktryna startowa:
Mistrzowie terraformingu/ innowatorzy w szkutnictwie - działania przekształcające teren (wycinka lasów/dżungli) są dużo tańsze. Ponadto fluity są zastąpione flyboatami
Bonus Startowy:
Dodatkowych 300 osadników więcej

Genua
Doktryna startowa:
Niewolnicza republika - niewolnicy mają większą efektywność przy wydobyciu surowców
Bonus Startowy:
Dodatkowa karawela z jakością 4 oraz jedna z karawel startowych startuje z jakością 3

Maroko
Doktryna startowa:
Niewolnicy z Afryki - co jakiś czas do kolonii są sprowadzani darmowi niewolnicy z Afryki
Bonus Startowy:
Na start mają zaimportowane sadzonki trzciny cukrowej, dzięki czemu można od razu uprawiać ten surowiec

Tunezja
Doktryna startowa:
Rajdy korsarskie – tajne RW obejmuje do 5 okrętów
Bonus Startowy:
Dodatkowi tarczownicy oraz dodatkowa karawela z jakością 3

Pomorze
Doktryna startowa:
Piechota morska - oddziały piechoty na statkach mają większą skuteczność w walce morskiej oraz w desantach
Bonus Startowy:
Dodatkowa jednostka muszkieterów na start

Wenecja
Doktryna startowa:
Niezłomni kupcy – bonus do siły na szlakach handlowych
Bonus Startowy:
Startowe miasto jest większe

Egipt
Doktryna startowa:
Kraina rolników - inwestycje związane z uprawą ziemi są bardziej efektywne
Bonus Startowy:
Na start mają zaimportowane sadzonki bawełny, dzięki czemu można od razu uprawiać ten surowiec

Szwecja
Doktryna startowa:
Fińscy koloniści - na tereny lasów przybywają dodatkowi koloniści z Finlandii
Bonus Startowy:
Dodatkowy tartak na start wytwarzający drewno

Szkocja
Doktryna startowa:
Wspólnota klanów - minutemani z kolonii stawiają się w większej liczbie i są bardziej skuteczni
Bonus Startowy:
Dodatkowa hodowla owiec na start wytwarzająca wełnę

Florencja
Doktryna startowa:
Floren, król wszystkich monet. Bonus do ceny srebra i złota
Bonus Startowy:
Startowe miasto jest znacznie większe

Neapol
Doktryna startowa:
Ludne królestwo - zwiększony przyrost kolonistów
Bonus Startowy:
Stolica jest otoczona wałem drewniano-ziemnym
I11: La Repubblica, I12: Sułtanat Raszimu, I13: Księstwo Dragenii/MG
ODPOWIEDZ

Wróć do „Rekrutacja”