Spis grywalnych nacji
: sob paź 16, 2021 3:58 pm
Kastylia
Doktryna startowa:
Casa de Contratación - bonus do kontroli
Bonus startowy:
500 osadników więcej na start
Anglia
Doktryna startowa:
Kompanie handlowe - lekki bonus do surowców
Bonus Startowy:
Wszystkie okręty startowe są klasy 3
Osmanowie
Doktryna startowa:
Blask Wysokiej Porty - zmniejszona korupcja
Bonus Startowy:
Lepsza artyleria w startowym mieście
Prusy
Doktryna startowa:
Konfederacja nadbałtyckich miast - zależnie od ilości i wielkości miast przyciągają one dodatkowych osadników do kolonii
Bonus Startowy:
Dodatkowe informacje o mapie
Polska
Doktryna startowa:
Złota wolność - dużo mniejsze kary za różnorodność religijną i kulturową
Bonus Startowy:
Hodowla koni na start
Dania
Doktryna startowa:
Mistrzowie szkutnictwa - statki wolniej tracą jakość w wyniku standardowego użytkowania (czyli bonus nie działa na uszkodzenia spowodowane walką)
Bonus Startowy:
Dodatkowa inwestycja fabularna - miasteczko rybackie
Portugalia
Doktryna startowa:
Niestrudzeni odkrywcy - bonus do skuteczności eksploracji oraz do żywotności wypraw
Bonus Startowy:
Dodatkowa karawela z jakością 4
Francja
Doktryna startowa:
Wymiana z tubylcami - bonus do handlu z miejscowymi
Bonus Startowy:
Informacja na temat najbliższego państwa tubylczego w nowym świecie
Austria
Doktryna startowa:
Wpływy na salonach - mniejsze kary za nie wykonywanie misji z metropolii, większy wpływ nad wojskami metropolitarnymi
Bonus Startowy:
Dodatkowe 2 oddziały metropolitarne: lekka jazda i halabardnicy
Aragonia
Doktryna startowa:
Kortezy - walka z korupcją jest skuteczniejsza
Bonus Startowy:
Startowe miasto jest większe
Hanza
Doktryna startowa:
Serdeczna współpraca - większe zyski na szlakach handlowych pomiędzy własnymi miastami
Bonus Startowy:
Dodatkowe małe miasteczko na start
Niderlandy
Doktryna startowa:
Mistrzowie terraformingu/ innowatorzy w szkutnictwie - działania przekształcające teren (wycinka lasów/dżungli) są dużo tańsze. Ponadto fluity są zastąpione flyboatami
Bonus Startowy:
Dodatkowych 300 osadników więcej
Genua
Doktryna startowa:
Niewolnicza republika - niewolnicy mają większą efektywność przy wydobyciu surowców
Bonus Startowy:
Dodatkowa karawela z jakością 4 oraz jedna z karawel startowych startuje z jakością 3
Maroko
Doktryna startowa:
Niewolnicy z Afryki - co jakiś czas do kolonii są sprowadzani darmowi niewolnicy z Afryki
Bonus Startowy:
Na start mają zaimportowane sadzonki trzciny cukrowej, dzięki czemu można od razu uprawiać ten surowiec
Tunezja
Doktryna startowa:
Rajdy korsarskie – tajne RW obejmuje do 5 okrętów
Bonus Startowy:
Dodatkowi tarczownicy oraz dodatkowa karawela z jakością 3
Pomorze
Doktryna startowa:
Piechota morska - oddziały piechoty na statkach mają większą skuteczność w walce morskiej oraz w desantach
Bonus Startowy:
Dodatkowa jednostka muszkieterów na start
Wenecja
Doktryna startowa:
Niezłomni kupcy – bonus do siły na szlakach handlowych
Bonus Startowy:
Startowe miasto jest większe
Egipt
Doktryna startowa:
Kraina rolników - inwestycje związane z uprawą ziemi są bardziej efektywne
Bonus Startowy:
Na start mają zaimportowane sadzonki bawełny, dzięki czemu można od razu uprawiać ten surowiec
Szwecja
Doktryna startowa:
Fińscy koloniści - na tereny lasów przybywają dodatkowi koloniści z Finlandii
Bonus Startowy:
Dodatkowy tartak na start wytwarzający drewno
Szkocja
Doktryna startowa:
Wspólnota klanów - minutemani z kolonii stawiają się w większej liczbie i są bardziej skuteczni
Bonus Startowy:
Dodatkowa hodowla owiec na start wytwarzająca wełnę
Florencja
Doktryna startowa:
Floren, król wszystkich monet. Bonus do ceny srebra i złota
Bonus Startowy:
Startowe miasto jest znacznie większe
Neapol
Doktryna startowa:
Ludne królestwo - zwiększony przyrost kolonistów
Bonus Startowy:
Stolica jest otoczona wałem drewniano-ziemnym
Doktryna startowa:
Casa de Contratación - bonus do kontroli
Bonus startowy:
500 osadników więcej na start
Anglia
Doktryna startowa:
Kompanie handlowe - lekki bonus do surowców
Bonus Startowy:
Wszystkie okręty startowe są klasy 3
Osmanowie
Doktryna startowa:
Blask Wysokiej Porty - zmniejszona korupcja
Bonus Startowy:
Lepsza artyleria w startowym mieście
Prusy
Doktryna startowa:
Konfederacja nadbałtyckich miast - zależnie od ilości i wielkości miast przyciągają one dodatkowych osadników do kolonii
Bonus Startowy:
Dodatkowe informacje o mapie
Polska
Doktryna startowa:
Złota wolność - dużo mniejsze kary za różnorodność religijną i kulturową
Bonus Startowy:
Hodowla koni na start
Dania
Doktryna startowa:
Mistrzowie szkutnictwa - statki wolniej tracą jakość w wyniku standardowego użytkowania (czyli bonus nie działa na uszkodzenia spowodowane walką)
Bonus Startowy:
Dodatkowa inwestycja fabularna - miasteczko rybackie
Portugalia
Doktryna startowa:
Niestrudzeni odkrywcy - bonus do skuteczności eksploracji oraz do żywotności wypraw
Bonus Startowy:
Dodatkowa karawela z jakością 4
Francja
Doktryna startowa:
Wymiana z tubylcami - bonus do handlu z miejscowymi
Bonus Startowy:
Informacja na temat najbliższego państwa tubylczego w nowym świecie
Austria
Doktryna startowa:
Wpływy na salonach - mniejsze kary za nie wykonywanie misji z metropolii, większy wpływ nad wojskami metropolitarnymi
Bonus Startowy:
Dodatkowe 2 oddziały metropolitarne: lekka jazda i halabardnicy
Aragonia
Doktryna startowa:
Kortezy - walka z korupcją jest skuteczniejsza
Bonus Startowy:
Startowe miasto jest większe
Hanza
Doktryna startowa:
Serdeczna współpraca - większe zyski na szlakach handlowych pomiędzy własnymi miastami
Bonus Startowy:
Dodatkowe małe miasteczko na start
Niderlandy
Doktryna startowa:
Mistrzowie terraformingu/ innowatorzy w szkutnictwie - działania przekształcające teren (wycinka lasów/dżungli) są dużo tańsze. Ponadto fluity są zastąpione flyboatami
Bonus Startowy:
Dodatkowych 300 osadników więcej
Genua
Doktryna startowa:
Niewolnicza republika - niewolnicy mają większą efektywność przy wydobyciu surowców
Bonus Startowy:
Dodatkowa karawela z jakością 4 oraz jedna z karawel startowych startuje z jakością 3
Maroko
Doktryna startowa:
Niewolnicy z Afryki - co jakiś czas do kolonii są sprowadzani darmowi niewolnicy z Afryki
Bonus Startowy:
Na start mają zaimportowane sadzonki trzciny cukrowej, dzięki czemu można od razu uprawiać ten surowiec
Tunezja
Doktryna startowa:
Rajdy korsarskie – tajne RW obejmuje do 5 okrętów
Bonus Startowy:
Dodatkowi tarczownicy oraz dodatkowa karawela z jakością 3
Pomorze
Doktryna startowa:
Piechota morska - oddziały piechoty na statkach mają większą skuteczność w walce morskiej oraz w desantach
Bonus Startowy:
Dodatkowa jednostka muszkieterów na start
Wenecja
Doktryna startowa:
Niezłomni kupcy – bonus do siły na szlakach handlowych
Bonus Startowy:
Startowe miasto jest większe
Egipt
Doktryna startowa:
Kraina rolników - inwestycje związane z uprawą ziemi są bardziej efektywne
Bonus Startowy:
Na start mają zaimportowane sadzonki bawełny, dzięki czemu można od razu uprawiać ten surowiec
Szwecja
Doktryna startowa:
Fińscy koloniści - na tereny lasów przybywają dodatkowi koloniści z Finlandii
Bonus Startowy:
Dodatkowy tartak na start wytwarzający drewno
Szkocja
Doktryna startowa:
Wspólnota klanów - minutemani z kolonii stawiają się w większej liczbie i są bardziej skuteczni
Bonus Startowy:
Dodatkowa hodowla owiec na start wytwarzająca wełnę
Florencja
Doktryna startowa:
Floren, król wszystkich monet. Bonus do ceny srebra i złota
Bonus Startowy:
Startowe miasto jest znacznie większe
Neapol
Doktryna startowa:
Ludne królestwo - zwiększony przyrost kolonistów
Bonus Startowy:
Stolica jest otoczona wałem drewniano-ziemnym