Rok 1562
Ektunowie - Lud nomadyczny zamieszkujący nieprzyjazne i mroźne tereny. Głównym zajęciem w wolnym czasie jest tworzenie amuletów, posążków i zabawek z kłów i kości zwierząt. Wyznają oni duchy, które można zobaczyć pod postacią zorzy.
Nordculowie - Twardzi i gotowi do walki, wykazują dziwnie dużo podobieństw do, legendarnych już, wikingów. Rządzą nimi Tajarlowie, a wyznają panteon bogów.
Talowie - Rządy u nich są sprawowane demokratycznie, ale na prawo głosu trzeba się wykazać. Wyznają duchy ziemi, a kapłankami są niemal wyłącznie kobiety. Traktują też albinosów ze sporym szacunkiem.
Szasanowie - Lud w miarę zaawansowany, bo zna obróbkę miedzi, i mieszkający w nieco większych wioskach. Wyznają jakąś własną wariację znanego na całym świecie panteonu bóstw.
Potomakowie - Mieszkają w charakterystycznych długich domach i prowadzą między sobą osobliwe "wojny żałobne", Wierzą w rozmaite duchy.
Senimelo - Poszczególnymi plemionami rządzi mężczyzna i kobieta wybierani przez resztę plemienia. Długość włosów świadczy o statusie społecznym. Wyznają Wielkiego Żółwia jako boga-stwórcę.
Zuktowie - Nomadzi wśród których szacunek trzeba sobie wyrobić, aby coś znaczyć. Wyznają boga pod postacią karakola. Zwierzęta te zresztą są dla nich bardzo ważne.
Coinowie - Przyjaźni i zdolni do swobodnej żeglugi między wyspami. Posiadają konkretną strukturę społeczną z podziałem na "szlachtę", kapłanów i pospólstwo. Wyznają bogów/duchy morza, a największym z nich jest bóg-wieloryb.
Suktowie - Zamieszkują pustynię i zawsze są chętni do handlu. Znani są jako znakomici przewodnicy w tym trudnym terenie. Plemię o wszystkim decyduje razem. Wyznają oni boga "Słońce" oraz duchy oaz i rzek.
Ohlonowie - Bardzo ostrożni i unikający walnej bitwy oraz świetni łucznicy. Traktują kobiety na równi z mężczyznami. Rządy najczęściej sprawuje rada. Wyznają oni Matkę Ziemię albo Matkę Las w zależności od rejonu.
Thubtenowie - Raczej agresywny górski lud wśród którego wodzowie mają niemal całkowitą władzę nad swoimi plemionami. Wyznają oni ducha powietrza i posiadają kastę kapłańska, która zajmuje się interpretacją jego woli.
Gulkatowie - Mieszkańcy pustyni w których po broń sięgają zarówno mężczyźni jak i kobiety, jako że w tym rejonie o jatkę nietrudno. Mają sporu panteon bogów, których traktują z wielką czcią. Niemal z religijną czcią traktują również wodę.
Awa-igua - Bardzo prymitywni, lecz świetnie przystosowani do niebezpieczeństw dżungli. Posiadają rytuał podczas którego uodparniają się na jad. Rządzi walne zgromadzenie mężczyzn plemienia. Wierzą w możliwość wejścia w wyższy stan umysłu aby rozmawiać z duchami.
Mundulucululu - Drugie z wielkich plemion zamieszkujących dżunglę. Poszczególnymi plemionami najczęściej rządzą rady w skład których wchodzą mężczyźni będący głowami rodzin. Lud ten też traktuje drzewa niemal jako boskie i buduje swoje wioski wokół drzewa ze szczególnego gatunku.
Czakiowie - Leżące najdalej na zachód ze wszystkich ludów Wielkiej Dżungli. Są prawie nierozłączni ze swoimi rozmaitymi totemami. Są raczej negatywnie nastawieni do obcych z powodów rozmaitych historii z sąsiadami.
Kalinkago - Prymitywni i wojowniczy oraz niespodziewanie zdolni żeglarze. Chodzą plotki, że to kanibale. W plemionach rządzi starszyzna. Wyznają bogów ziemi w postaci zwierząt i bogów morza w postaci ludzkiej.
Qualezcowie - Dziwny lud w którym kobiety i mężczyźni mają równe prawa i obowiązki, a do tego wszystko dziedziczy się po matce. Rządzą oni demokratycznie, a prawo do rządzenia ma każdy dorosły, który ma dziecko. Wyznają oni rozmaite dobre i złe duchy.
Amondowie - Niezbyt zaawansowany, lecz bitny lud. Wierzą oni w dwóch bogów, jeden reprezentuje śmierć a drugi życie, z czego pierwszy z nich wiedzie prym i to jemy oddają największą część. W ich kulturze spore znaczenie mają także naszyjniki, które symbolizują rozmaite rzeczy.
Itzatanowie - Plemiona niezrzeszone z żadnym powstałym tworem państwowym tego ludu. Są nieco bardziej zaawansowani, posiadają co nieco przedmiotów z brązu jak i kalendarz. Wśród niektórych plemion są jeszcze ślady wierzeń animistycznych, ale głównie uznają nauki ślepego proroka, według których każdy człowiek ma do spełnienia konkretną rolę w życiu.
Gananowie - Lud bardzo przyjazny, który chętnie gości podróżników. Słyną z nieprzeciętnych biegaczy. Plemionami rządzą rady mędrców i zgromadzenia mężczyzn. Wierzą w boga-opiekuna ludzkości.
Khoasati - Zamieszkują liczne wyżyny i góry. Wierzą, że kiedyś Khoasati lądowi i wyspiarscy żyli w jednym państwie, którego część została oderwana i odpłynęła w morze. Wyznają demony dobre i złe.
Aidanowie - Bogobojni i zapatrzeni w przeszłość. Posiadają prymitywne pismo. Plemionami rządzą rady kapłanów. Wierzą w kilku bogów, wobec których uważają że zgrzeszyli.
Traballowie - Uwielbiają handlować i podróżować. Chętnie wymieniają się towarami i służą jako przewodnicy dla sąsiadów. Wyznają oni boga-słońce, który dał życie wszystkiemu co istnieje.
Chokawosi - Lud który prawdopodobnie powstał z połączenie ludności miejscowej i ludności czarnoskórej (choć rodzi się pytanie skąd oni się tam wzięli). Chokawosi uznają zjawiska przyrodnicze za niemal boskie i czczą bożki pod postaciami zwierząt.
Inakati - Elastyczny lud, który radzi sobie wszędzie gdzie może. Ciekawym jest też to że większość plemion wie o sobie za pośrednictwem wędrujących kapłanek, które mają wśród miejscowych niemałą władzę. Wyznają oni człowieka, który wszedł na wyższy poziom pojmowania i wszedł w świat poza materią i czasem skąd pomaga swojemu ludowi.
Domitorrowie - Ciężko znaleźć miejsce gdzie więzy rodzinne tyle znaczą co pośród tego ludu. Powiązane jest to też zapewne z ich wiarą w której wyznają wielką boską rodzinę, która opiekuje się i pomaga im.
Nahdalanie - Lud górali, którzy sami siebie uważają za bardzo przedsiębiorczych. Chętnie przyjmują gości jak i przybyszów, a ich gościnność trwa tak długo jak mogą na przybyszu zyskać. Wierzą oni w boga gór, który w białych szatach i ludzkiej formie lubi się po nich przechadzać.
Dywitowie - Opanowali żeglugę na tyle, że rozprzestrzenili się po całym archipelagu. Znani są z gotowości do bitki i częstych wypadów do innych plemion. Wierzą oni w boga-morze, które przyjmuje wygląd ryby z rękami.